איך מקבלים תוצאות מדהימות מעובדים לא מדהימים?

איך מקבלים תוצאות מדהימות מעובדים לא מדהימים?

כולנו רוצים להעסיק את העובד הכי טוב שיש אבל הכי טוב בא במנות קטנות. אתם יכולים לגייס אולי כוכב אחד או שניים, במקרה הטוב If it's your lucky day

שיתוף
ניהול עובדים
ניהול עובדים

אז איך מביאים את העובדים הבינוניים לכדי הישגים מדהימים?

דון רייני, שותף בחברת Grotech Ventures, המשקיעה בחברות טכנולוגיות בשלבי הקמה ראשונים, מציע את המודל שלו להנעת עובדים 'בינוניים' והובלתם להישגים יוצאים מן הכלל, בריאיון לאתר משאבי אנוש Human Resources Inc.

דון רייני: כאשר אתה נאלץ לנהל צוות עובדים ממוצע והמטרה שעומדת בפניך היא להביא אותם לכדי תוצאות יוצאות מגדר הרגיל, הסוד אינו טמון ביכולת לגרום להם לעבוד יותר שעות, לעבוד מהר יותר או אפילו לעבוד קשה יותר. המפתח הוא לגרום להם לעבוד חכם יותר. ברגע שאתה מלמד את העובדים לקבל את ההחלטות הנכונות, כל דבר שהם עושים הוא נגזרת של ההחלטה והם יעבדו קשה יותר, יעיל יותר וישקיעו יותר במקומות שצריך. כדי להפוך את העובדים למקבלי החלטות טובים יותר יש לפעול בארבעת הערוצים הבאים:

חינוך:
קבלת החלטות נכונות היא תוצר של תהליך נכון. צריך להשקיע בללמד את העובדים איך מתנהל תהליך אופטימלי של קבלת החלטות תוך כדי כך שמאפשרים להם להתנסות, קרי להתחיל לקבל יותר ויותר החלטות חשובות תוך כדי למידה. תהליך הלמידה צריך לשלב תאוריה אבל גם פרקטיקה עם מקום ללמידה תוך כדי התנסות.

מערכת ציפיות:
מערכת הציפיות צריכה להיות חלק מהתרבות הארגונית. זו צריכה לעודד עובדים לקחת אחריות באופן אישי וקבוצתי, תוך קבלת החלטות, במטרה להגיע ליעדים מדידים מוגדרים מראש.

העצמה:
העצמה היא אחד הכלים החשובים ביותר בדרך לבנות צוות מנצח ובפרט כדי לקדם עובדים בינוניים בעלי פוטנציאל חבוי. המטרה היא לתת בידי העובדים סמכויות ותחומי אחריות באופן אישי (לכל אחד בהתאם לכישורים וליכולות שלו). העצמה היא לא רק העברת סמכויות אלא תמיכה ועידוד. חשוב לתמוך בעובדים ולחגוג איתם את ההצלחות שלהם, קטנות כגדולות.

להישאר עם היד על העליונה:
פיטר שולץ, המנכ"ל ההיסטורי של ענקית רכבי הפאר – פורשה – כתב ספר ניהול בו הוא אמר: "תתכננו בצורה דמוקרטית אבל תיישמו את הדמוקרטיה בצורה דיקטטורית." הכוונה היא לא לאבד, ולו לרגע, את היתרון הניהולי, הבכיר, לאורך כל שלבי הפיתוח והעצמת העובדים. המטרה היא לפתח את העובדים, לתת להם יותר סמכויות ויותר תחומי אחריות מבלי לאבד את הכוח הסמכותי לנהל אותם ולהוביל אותם. 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה