שיתוף

אתם מקבלים קורות חיים של מועמד, ומגיעים למסקנה שהוא לא מתאים למשרה שאותה אתם מנסים לאייש. בשלב זה עומדות בפניכם שתי ברירות: האחת היא לשלוח לו תשובה שלילית ולזרוק את קורות החיים לאשפת האימייל.

האפשרות השנייה היא להתעמק בקורות החיים ולנסות למצוא בהם אופציות אחרות לשילוב המועמד. הסיבה לחשיבות הגבוהה שיש להתעמקות זו בקורות חיים היא, שפעמים רבות אתם עלולים לפספס מועמד מצויין, רק משום שלא זיהיתם, שאף על פי שהוא לא מתאים למשרה אליה שלח את קורות החיים, הוא עשוי להתאים מאוד למשרה אחרת בארגון. לפעמים למועמד יש ניסיון בתחומים ובנושאים שהוא כלל לא חשב להציג בקדמת קורות החיים שלו.

למי יש זמן: מוצפים בקורות חיים

השאלה הגדולה היא באיזו מידה האפשרות השנייה היא ריאלית. מנהלי משאבי האנוש ומנהלי הגיוס מוצפים באוקינוס של קורות חיים. אם הם יתעמקו בכל פירוט חיים שמגיע אליהם, או אפילו בכל פירוט קורות חיים של מועמדים שעל פניו נראים מוכשרים במיוחד, הם לא יצליחו לעשות שום דבר אחר.

לפעמים הם גם לא יצליחו לסיים לעבור על כל קורות החיים שנשלחו כדי למצוא את המועמדים שכן מתאימים ברמת התאמה גבוהה למשרה אשר עבורה נשלחו קורות החיים מתכתחילה.

אם כן, איך מצליחים לאתר את הטובים שבין המועמדים, כולל אלו שלא בהכרח מתאימים למשרה שעבורה ביקשתם את קורות החיים, ואיך מצליחים להתאים אותם למשרות אחרות בארגון – אשר שלהן הם כן מתאימים.

הטכנולוגיה מתגייסת לעזרה

כאן מגיעה לעזרת מנהלי משאבי האנוש ומנהלי הגיוס הטכנולוגיה. וליתר דיוק – הבינה המלאכותית. המשמעות בפועל היא שמי שעובר בפעם הראשונה על קורות החיים הוא למעשה רובוט. ורובוט פועל על פי מה שמגדירים לו מראש.

בעוד שרובוט פשוט יוכל לאתר מתוך כל קורות החיים שנשלחו רק את המתאימים ביותר למשרה הספציפית, הרי שרובוט המבוסס על בינה מלאכותית ברמות גבוהות יותר, יצליח לעשות הצלבות בין מגוון צרכי הארגון בכל החטיבות, המחלקות, האגפים והצוותים, לבין קורות החיים.

בשלב הראשון הרובוט עובר על קורות החיים לצורך מיון ראשוני ויצירת כרטיס אישי המחולק לקטגוריות בהן שירות צבאי, מקום מגורים, השכלה, סוגי הכשרה וקורסים, סוגי ניסיון בעבודה וסוגי ניסיון בתחומים שלפעמים אינם קשורים לעבודה.

בשלב השני מפלח הרובוט את קורות החיים של המועמדים על פי הקריטריונים הנדרשים לארגון. גם כאן, הוא יפלח על פי מה שהוגדר לו מראש. אם הגדירו לו רק את המשרה הפנויה אשר עבורה מחפשים את המועמדים המתאימים הוא לא יתיחס למועמדים מוכשרים אחרים שאינם מתאימים במדויק למשרה ספציפית זו.

שימוש מושכל ברובוט חכם

אבל אם מגדירים לו מטריצה של מיומנויות, יכולות וסוגי ניסיון, הכוללת את כל סוגי הפעילות ותחומי העיסוק ל הארגון, הוא יכול למצוא 'אוצרות', כלומר מועמדים שמתאימים לתפקידים שונים לחלוטין מזה שהוצע לצורך המשרה המבוקשת.

לכן, שימוש מושכל בבינה מלאכותית בעת גיוס מועמדים חייב לכלול את כל סוגי המועמדים, את כל הדרכים והניסוחים בהם מועמדים מגדירים את הניסיון וההכשרות שלהם, את כל סוגי הניסיון וההכשרה הנדרשים בארגון ואת כל הצרכים הנוכחיים והעתידיים של הארגון.

מערכת יעילה ומתקדמת של בינה מלאכותית חייבת להיות מסוגלת לבצע הצלבות בין כל אלה, ולאתר לא רק את המתאימים למשרה הפנויה המבוקשת, אלא גם את המועמדים ששלחו קורות חיים  ויכולים להתאים לתפקידים אחרים במחלקות ואגפים אחרים של הארגון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה