שיתוף

התחרות על עובדים מיומנים ומוכשרים גוברת מרגע לרגע, וההתמודדות עם האתגר למצוא עובדים מתאימים במהירות, הופכת מורכבת יותר ויותר. בתוך כל האתגרים הללו, מנהלי משאבי האנוש נדרשים להיות בעלי יכולות של אנשי שיווק, פסיכולוגים, מידענים, לוליינים ומומחי מו"מ, בעת ובעונה אחת.

ככל שניהול המשאב האנושי בארגונים הופך מאתגר יותר, כך נדרשים מנהלי משאבי האנוש להיות בעלי מגוון רחב מאוד של יכולות, מיומנויות וידע. הם צריכים לדעת לא רק איך והיכן למצוא את הטובים שבמועמדים, אלא גם איך להיות הראשונים שיגיעו אליהם.

בד בבד, הם צריכים לדעת איזו הצעה לגבש עבור איזה מועמד, איך לבנות הצעה שתהיה מספיק אטרקטיבית עבור המועמד, ובה בעת גם תעמוד בצרכי הארגון ובמגבלות התקציב.

זאת ועוד, הם צריכים לדעת לשמר עובדים, לבנות הדרכות מתאימות ולשכנע את העובדים להשתתף בהן, להטמיע שינויים ארגוניים, ליישב סכסוכים ועימותים, להתמודד עם תקופות קשות לעובדים כולל גלי פיטורים, וברקע הם גם חייבים להיות מעודכנים בכל חידושי הטכנולוגיה הרלוונטיים לעבודתם.

המגוון המאוד רחב הזה של כישורים, מיומנויות ותחומי ידע, הביא לכך שתפקיד מנהל משאבי האנוש הופך למקצוע שלא קל להצליח בו. אף שהתוכנית ללימודי ניהול משאבי אנוש במכללות היא מאוד פרקטית, יש חשיבות רבה להתנסות בשטח. ויש מיומנויות שניתן לרכוש רק תוך כדי עבודה.

לאור כל זאת, חשוב מאוד שמנהלי משאבי אנוש שמעוניינים לעבור לתפקיד הבא, לעלות בסולם התפקידים בתחום, או פשוט לעבור לחברה אחרת שמציעה תנאים טובים יותר, ידעו לענות בראיון העבודה שבו הם יהיו המרואיינים, על כמה שאלות המהוות בסיס לראיון עבודה עם מנהל משאבי אנוש.

למרות ניסיונם הרב ועומק התמחותם של מנהל משאבי האנוש בתחומם, כדאי להתכונן היטב לקראת ראיון לתפקיד חדש, לרענן את כישורי ההתראיינות, ולהתכונן לקראת שאלות שיש סבירות גבוהה שישאלו.

הנה כמה שאלות בסיסיות שנשאלות ברוב ראיונות העבודה, בלי קשר למקצוע, אבל עבור המתראיינים לתפקידי מנהלי משאבי אנוש יש להן חשיבות עליונה:

1 מהו סגנון העבודה שלכם

סביר להניח שבעבודה הנוכחית שלכם יש לכם סגנון עבודה מסויים, אבל הוא לא בהכרח יתאים לתפקיד החדש, בפרט אם מדובר במעבר לחברה אחרת שהתרבות הארגונית בה היא אחרת. לכן, לפני שמגיעים לראיון כדאי לעשות תחקיר מקדים לגבי אופי וסגנון העבודה הנהוגים במקום החדש (בין אם זו חברה אחרת או חטיבה שונה לחלוטין באותה חברה). מנהל משאבי האנוש הוא הראשון שאמור להבין את החשיבות הרבה של התאמה לתרבות הארגונית ולסגנון הניהול והעבודה.

2 מה אתם לא אוהבים בעבודה שלכם

אף אחד לא אוהב את כל סוגי המשימות שהוא צריך לבצע. למרות זאת, אם ישאלו אתכם על כך, חשוב לא להפגין שליליות נחרצת כלפי המשימות שאתם פחות מתלהבים מהן. עדיף להסביר שלמרות שסוג מסוים של משימות לא אהוב עליכם במיוחד, אתם מודעים לחשיבותו ורואים בו חלק בלתי נפרד מתחומי האחריות שלכם.

3 איך אתם מתמודדים עם אתגרים בעייתיים

מנהלי משאבי אנוש מתמודדים לא רק עם סוגיות כמו הטבות, רווחה, הדרכות וכד. לא אחת הם נאלצים להתמודד עם אתגרים כמו הטמעת שינוי בחברה, מעבר לטכנולוגיה חדשה, יישוב סכסוכי עובדים, חילוקי דעות בנוגע להחזר הוצאות בתפקיד ועוד. כדי להרשים את המראיין כדאי לדבר על יוזמות שנהגתם ליישם במקומות עבודה קודמים או בתפקידים קודמים, אילו מהן הצליחו ומה בדיוק עשיתם כדי שהן יצליחו.

4 איך אתם מתמודדים עם תקלות וסכסוכים שהיו לכם עם מנהלים מעליכם, עובדים ועמיתים

שאלה זו היא למעשה הרחבה של השאלה הקודמת, או המשך שלה. אחת המשימות החשובות של מנהלי משאבי אנוש היא לדעת ליישב סכסוכים ועימותים. לכן, חשוב שבעתיים שתסבירו איך התמודדתם עם סכסוך או עימות שנקלעתם אליו בעצמכם כמנהלי משאבי אנוש ומה בדיוק עשיתם כדי להגיע לפתרון המקובל על כל הצדדים.

5 מה דעתכם על קיצוצים ופיטורים ואיך התמודדתם עם מצב זה בעבר

אחת המשימות הפחות נעימות אך החיוניות, של מנהלי משאבי אנוש, היא הצורך לפטר עובד, או אף מספר גדול של עובדים במקרים של התייעלות וצמצומי כוח אדם. חשוב מאוד להעביר למראיין שמראיין אתכם את התחושה שאתם מבינים שזה חלק מהתפקיד ושאתם יודעים לעשות זאת בצורה החכמה והמתחשבת ביותר.

6 מהו מקום העבודה האידאלי מבחינתך

התשובה על שאלה זו מאפשרת לכם לפרט מהן אבני היסוד של העבודה להן תזדקקו כדי להצליח לעשות את העבודה שלכם על הצד הטוב ביותר. פרט לכך, התשובה לשאלה זו תאפשר לכם לקבוע עבור עצמכם, האם התפקיד החדש או החברה החדשה שאליהם אתם מתראיינים, בכלל מתאימים לכם. ולבסוף, התשובה לשאלה זו תאפשר לכם להעלות על השולחן את כל הדברים שתזדקקו להם כדי לתכנן את שיטות העבודה והתרבות הארגונית, ברגע שתתחילו לעבוד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה