איך להתכונן לחופשה ארוכה

איך להתכונן לחופשה ארוכה

בין אם אתם מורים שיוצאים לשנת שבתון ובין אם אתם הורים טריים שכעת יוצאים לחופשת לידה, כאשר חופשה ארוכה מהעבודה עומדת בפתח, מדובר בשינוי משמעותי

שיתוף

אנשים שמתרגלים לסדר יום קבוע של עבודה במשרה מלאה או חלקית, פעמים רבות מתקשים להתנתק מסדר היום הקבוע. לכן חשוב לתכנן את החופשה, לעשות סדר ולבדוק כיצד ניתן להמשיך להישאר בקשר עם העולם העסקי גם מרחוק.

בטרם היציאה לחופשה

עוד לפני היציאה לחופשה יש לעשות סדר במשימות הפתוחות והסגורות. פעמים רבות יהיה לכם מחליף בתפקיד שתצטרכו להעביר לו חפיפה מסודרת. כדאי להכין קלסר מסודר שיהווה מעין ספר הדרכה למחליף שלכם, ויכיל את כל המידע לו יזדקק במהלך תפקידו. פרטי קשר של אנשים חשובים, פרויקטים עתידיים שאושרו, משימות יומיומיות, וכד'.

חשוב לערוך פגישה מסודרת ומתכוננת מראש עם המנהל הישיר שלכם, ולעבור איתו על כל הדברים שנשארו פתוחים, על מנת שלא להשאיר אחריכם קצוות פרומים. על המנהל לדעת מה בדיוק נותר ולעשות כך שיוכל להחליט למי לנתב את המשימות שלכם בצורה היעילה ביותר.
בשיחה זו חשוב לדבר בצורה גלויה ופתוחה לגביי החזרה שלכם לעבודה בתום החופשה. האם התפקיד שלכם ישמר? חשוב להבהיר את כוונותיכם לגביי החזרה לעבודה במדויק, ולא להשאיר את הנושא אמורפי. המנהל צריך לדעת שאתם מעוניינים לחזור לתפקידכם בתום החופשה, ובאיזה תאריך אתם מצופים לשוב.

גם עם חברי הצוות שלך עליך להיפגש מספר פעמים ולעדכן אותם בדברים שנותרו לעשות, על מנת שלא יופתעו מהמשימות שנערמו בהמשך.
גם עם המנהל הישיר וגם עם חברי הצוות שלך עליך לדון בדרכים ספציפיות שאתה מתכנן להתעדכן בנושא החברה, האם תהיה זמין למיילים ומתי? האם תיכנס לרשתות חברתיות, לאתר החברה? האם תרצה להמשיך ולקבל עדכונים בשוטף? חשוב לעדכן אותם בנתונים אלו.

לארגן את החיים שלך

במהלך החופשה ניתנת לך הזדמנות פנטסטית לארגן את החיים שלך ולשפר אותם. בין אם מדובר בשנת שבתון, חופשת לידה, חופשת לימודים וכד', השעות הממושכות בהן תבלה בבית יאפשרו לך לקרוא, ללמוד, ולהתפתח. ייתכן ותרצה לשוב לעבודה מצויד בידע חדש, לשדרג את עצמך ולהציג כישורים חדשים שיסייעו לך להתקדם בתפקידים, זה הזמן ללמוד ולהעשיר את הידע שלך, כדי שתשוב לעבודה משודרג.

את הדברים שתרצה ללמוד, קורסים מקוונים שאולי תרצה לקחת, כדאי לתכנן עוד בטרם היציאה לחופשה ולהירשם להם מראש, על מנת להבטיח מקום ומועדי פתיחה. גם חופשה ארוכה מוגבלת בזמן, וחשוב לנצל אותה כראוי.

מיומנויות רכות

לא תמיד אנשים חושבים על שדרוג המיומנויות הרכות, כשמתפנה להם זמן ללמוד ולהתפתח. בדרך כלל הנטייה היא ללמוד חומר מקצועי, אך גם הנפש והאישיות זקוקות לחיזוק וטיפוח. כישורי מנהיגות למשל, מצריכים כלים בסיסיים של דיבור מול קהל, אסרטיביות, וסובלנות – יש כיום מגוון הכשרות ואימונים בתחומים הללו שתוכלו לקחת. עבודה בפיתוח מצריכה יצירתיות וחשיבה חדשנית – גם במקרה הזה ישנן תכניות אימון שכדאי לשקול. בתחום הנפש, חופשה ארוכה היא זמן מצוין לשיעורי יוגה ומדיטציה, לפעילויות ספורט ופנאי, לחוגים שתמיד חלמתם להשתתף בהם ולא היה לכם פנאי. במהלך החופשה אל תשכחו לטפח את הנפש, ולתת מקום לצמיחה האישית שלכם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה