כיצד לבשר למנהל שלכם את החדשות הרעות

כיצד לבשר למנהל שלכם את החדשות הרעות

אין חברות כיום שחיות במציאות אוטופית, דברים פחות טובים עשויים להתרחש בכל מקום. ולמרות שהדבר הכי פחות נעים הוא להפר את האופוריה עם בשורה רעה, לאף אחד מאיתנו אין דרך להימנע מכך

שיתוף

לא משנה מה תוכן הבשורה, אתם מעוניינים כנראה לשמור על יחסים טובים עם הבוס, לכן ישנה חשיבות גם לדרך בה אתם מבשרים לו את החדשות הרעות.

אם ישם לכם חדשות רעות לבשר למנהל שלכם, להלן 3 טיפים חשובים:

בחירת הרגע הנכון

דמיינו מצב בו המנהל שלכם חוזר מישיבת הנהלה טראומטית, כולו סחוט ועצבני ואינו יודע כיצד יוצאים מהמשבר שזה הרגע פקד את החברה. הוא נוחת על הכסא המשרדי שלו מתוסכל וטרוד, וברגע הזה בדיוק אתם נכנסים כדי לעדכן אותו שהלקוח שלכם ביטל את עסקת הרכישה וכרגע החברה הפסידה עשרות אלפי שקלים. כעת עצרו את התרחיש.
כמה טוב אתם סבורים שייצא מהעדכון הזה? אילו כלים יהיו לאותו מנהל טרוד ומתוסכל לספק לכם, כדי להתמודד עם נטישת הלקוח? כמה אנרגיות אתם סבורים שהוא יוכל לנתב לשם כך?

כעת חשבו על תרחיש אחר, בו המנהל חוזר מישיבה בה עודכן כי החברה זכתה לשני לקוחות גרנדיוזיים. מה לדעתכם תהיה תגובתו אם תספרו לו כעת "על הדרך", שלקוח אחד נטש?. סביר שהבשורה הזו תתקבל בפחות דרמטיות, מאשר בתרחיש הראשון.

כשאתם עומדים לבשר למישהו בשורה לא נעימה, ואין זה משנה אם מדובר בחבר שלכם, בקרוב משפחה או בקולגה לעבודה, ישנה חשיבות תהומית לבחירת הרגע הנכון. כשאנשים טרודים במשהו שמכביד עליהם ברגע זה, יכולת ההתמודדות שלהם עם משבר נוסף נחלשת משמעותית. ולעיתים הריקושטים שיופנו אליכם יהיו בגדר "להרוג את השליח". אתם רק שליחי הבשורה, אך אין זה משנה, כיוון שאתם למעשה מייצגים אותה. כך שגם אם הבשורה דחופה ועליכם להעביר אותה באופן מיידי, שקלו אולי ישנו גורם נוסף שתוכלו לעדכן ברגע זה, במקום את אותו מנהל שכרגע נסער מסיבה אחרת.

בחירת המילים והטון

הודעת התפטרות היא אף פעם לא נעימה. במיוחד כאשר אתם חיוניים לחברה והיא תתקשה להפסיד אתכם. לכן, חשוב ביותר לדעת כיצד לבשר למנהל שלכם על כך.

כניסה דרמטית לחדרו עם יריית המילים: "אני מתפטר" תגרום לבלבול ולאנרגיות שליליות. אך אם תבקשו לקיים איתו שיחה אישית כשהוא יהיה ערוך לה מראש, תיכנסו לחדרו במועד שנקבע, תשוחחו איתו על עניינים שעל סדר היום, ובהדרגה תבשרו לו על החלטתכם לעזוב את החברה, שלקחה משיקולים אישיים ולא מתוך תסכול כלשהו, הכל יראה אחרת.

אל תשכחו שאתם זקוקים לו לצדכם והקשר שלכם לא מסתיים בידיעת ההתפטרות, יש את עניין ההודעה מראש, חפיפה שאולי תצטרכו לעשות, ומכתב המלצה שכנראה תרצו שיכתוב לכם.

כל בשורה קשה צריכה להיאמר ברגישות ובאמפתיה. יש לבחור את המילים הנכונות שלא יצרו תחושת אשם וכעס, ולנהל את הטון בצורה כזו שהדברים ישמעו נעימים גם כאשר הם לא.

הצגת פתרונות מידית

דרך טובה להתמודד עם בשורה קשה היא, להצטייד באופן מידי בפתרונות להתמודדות איתה. לדוגמה, כאשר אתם מבשרים למנהל שלכם על עובד כישרוני שגייסתם והחליט לא להתחיל לעבוד בחברה בסופו של דבר, יהיה למנהל קל בהרבה לקבל את הבשורה, אם תספקו לו באופן מידי פתרונות חלופיים כגון מחשבה יצירתית לפתות אותו כן להצטרף לחברה, או כישרון אחר שכבר זימנתם לראיון. לצורך כך יש לחשוב וליישם פתרונות יצירתיים עוד בטרם אתם ניגשים למנהל לבשר את הבשורה. כך שברגע בו תעדכנו אותו, הפתרונות שלכם ירככו את המכה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה