שיתוף

לכל ענף, תחום עיסוק ומגזר שוק יש שיטות משלו לגיוס עובדים ובפרט טלנטים. הצלחתו או אי הצלחתו של קמפיין גיוס היא יחסית לענף ולתחום העיסוק של הארגון.

במצבו הנוכחי של שוק העבודה שהינו שוק של עובדים, קשה הרבה יותר מבעבר לאתר מועמדים מתאימים ולעניין אותם בהצטרפות לחברה בכל תחום וענף, אבל יש תחומים בהם זה מאתגר הרבה יותר.

בכל מקרה, כדי שהליך גיוס יצליח עליו להיות קודם כל יעיל במישור העלויות. המשמעות היא שמנהלי הגיוס כיום נאלצים להקפיד יותר מאי פעם על מעקב הדוק אחר עלויות הגיוס.

הבעיה היא שככל שמקצצים בעלויות, כך עלולים לפגוע בהצלחתו של קמפיין הגיוס ובגיוס הטלנטים המתאימים ביותר לארגון.

כדי שתהליך הגיוס יהיה יעיל, חשוב מאד לארגן את סדר העדיפויות של קמפיין הגיוס באופן שהתפוקה והתוצאות יקבלו עדיפות על פני חסכון בעלויות.

ולמרות זאת, חשוב לאזן בין היעילות התפעולית (שמירה על תקציב) לבין הפרודוקטיביות של הקמפיין (בה טמונה יכולתו להצליח).

לשם כך חשוב להיערך מראש, כלומר עוד לפני שמתחילים בקמפיין. הדבר הראשון שיש להעריך הוא את ביצועיהם של ערוצי הסורסינג.

כמו כן יש להעריך את איכות של הגיוס במונחים של עלויות ותוצאות רצויות. שני אלה (ערוצי הסורסינג ואיכות הגיוס), מהווים את אבני היסוד החשובות להצלחת הגיוס.

אחד המוקשים העיקריים שעלולים להכשיל קמפיין גיוס הוא היעדר הגדרות ברורות של הכיוון האסטרטגי של קמפיין הגיוס.

כל עוד המטרות היחידות שעומדות לנגד עיניהם של מנהלי הגיוס הן גיוס מהיר ככל האפשר בעלויות נמוכות ככל האפשר, לא מבצעים תיעדוף נכון של המשימות. במקביל, חייבים לזכור כל העת לעדכן באופן שוטף את סטטוס המועמדים ולנהל אחריו מעקב צמוד.

ברגע שצוות משאבי האנוש שם דגש על המטרות האסטרטגיות, קל לו יותר להגדיר במדויק את האסטרטגיה שמיועדת להשגת מטרות הגיוס.

הגדרת כיוון אסטרטגי ברור, מאפשרת בסופו של דבר לזרז את תהליכי הגיוס ולהפוך אותם יעילים יותר.

בנוסף, הגדרת כיוון אסטרטגי מאפשרת לתכנן קדימה גם לגבי משרות עתידיות שיהיה צורך לאייש, ולתכנן את ההשקעה בפיתוח קשר מועיל וארוך טווח עם מועמדים שנראים מבטיחים, כולל כאלה שלא מתאימים למשרה הספציפית שעומדת על הפרק בנקודת זמן מסויימת.

מנהלי גיוס רבים משקיעים הרבה מאוד מאמצים כדי שהמשרות הפתוחות יהיו אטרקטיביות למועמדים, על ידי הדגשת הזדמנויות הקידום. מגוון אפשריות קידום בארגון משפר את מותג המעסיק ומאפשר למשוך מועמדים איכותיים. היכולת לאפשר קידום הולם היא אחד המרכיבים שמבדלים ארגונים זה מזה בכל הקשור לגיוס יעיל.

בשורה התחתונה, כדי לשפר את יכולת רכישת הטלנטים יש לשים דגש על שינוי צורת החשיבה בקמפיין הגיוס, יש לתכנן אסטרטגיה ולהגדירה במדויק וחשוב לשלב בהליך גם כלים טכנולוגיים לצורך איתור, מעקב ויעילות תפעולית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה