המטרה: להוביל שיוויון מגדרי בארגון

המטרה: להוביל שיוויון מגדרי בארגון

נטע גור שרון, פיליפ מוריס: "החשיבות באיזון ובשוויון מגדרי נעוצה במטרתה של פיליפ מוריס, להעצים בהדרגה את הפסיפס האנושי של העובדים"

שיתוף
נטע גור שרון

נטע גור שרון, Organization effectiveness & transformation manager, פיליפ מוריס

"חברת פיליפ מוריס אינטרנשיונל הציבה את השיוויון המגדרי בראש סדר העדיפויות מתוך הבנה שהאתגרים שעומדים בפניה בשנים הקרובות, שונים בתכלית מאלו עימם התמודדה בעבר", מסבירה נטע גור שרון, Organization effectiveness & transformation manager בחברת פיליפ מוריס, לקראת הרצאתה בכנס שכר והטבות בעולם העבודה החדש, שיתקיים ב-15 בספטמבר בכפר המכביה.

לדבריה, "החברה הוותיקה קיבלה החלטה אמיצה ונועזת להוביל את תעשיית הטבק לעולם ללא עשן, ובתוך כך להפסיק למכור סיגריות קונבנציונאליות ולהציע למעשנים בגירים לעבור למוצרים ללא עשן, מופחתי סיכון ומבוססי מדע וטכנולוגיה.

"מהלך דרמטי זה מחייב גם שינוי פנים ארגוני. כלומר, מעבר מתרבות שמרנית, היררכית ו'גברית', לתרבות ארגונית חדשנית, גמישה, בעלת מגוון אנושי, ובתוך כך גם לרתום את העובדים לתהליך.

"במילים אחרות, החברה המירה את הסממנים הישנים, במאפיינים של חברת הייטק חדשנית אשר שמה את העובדים במרכז".

מהו ארגון EQUAL SALARY, איזה חלק היה לו בתהליך ומה הם עשו בפועל כדי לצמצם את פערי השכר?

"החשיבות באיזון ובשוויון מגדרי נעוצה במטרתה של פיליפ מוריס, להעצים בהדרגה את הפסיפס האנושי של העובדים. לשם כך, הנהלת פיליפ מוריס העולמית שכרה את שירותיו של הארגון Equal Salary.

"זהו ארגון בינלאומי ללא מטרות רווח, הפועל לקידום שוויון בין המינים במגזר העסקי. הארגון הונחה לבצע ביקורת פנימית ובלתי תלויה, ולאפיין היכן ממוצבת החברה (פיליפ מוריס) בכל הנוגע לשיוויון מגדרי, לרבות, שכר והטבות, תנאים, קידום ועוד".

איך התבצע התהליך בפועל, מרגע העלאת הרעיון דרך ההערכות לגבי סיכויי ביצועו ועד לביצוע עצמו, ואיך ובאיזו מידה שותפו העובדים בתהליך?

"הארגון ביצע את הבדיקה באמצעות חברת היעוץ המובילה PWC, שערכה ביקורת מעמיקה בכל אחד מסניפי החברה בעולם.

"אלינו לישראל הגיעו המבקרים לפני כשנה, וכהכנה להליך הוזמנו חלק מעובדי החברה להשתתף בקבוצות מיקוד וראיונות, לבקשת המבקרים החיצוניים (מדגמים אקראיים שהוכתבו על ידי המבקרים החיצוניים).

"במסגרת ניתוח המצב בחן הצוות – תחת סטנדרטים מחמירים – את כל המידע הרלוונטי לרבות שכר והטבות.

"ממצאי הדו"ח קבעו, כי פערי השכר בין גברים לנשים בסניף החברה בישראל עומד על 1.6% בלבד, בשעה שפערי השכר במשק כולו עומדים כיום על 30%.

"במקביל, החברה פועלת גם לצמצום פערים בייצוג נשים בתפקידים בכירים. בפיליפ מוריס בישראל, שיעור הנשים בתפקידי ניהול עומד על 46.3% וממשיך לעלות במטרה להגיע לאיזון מלא".

איך להערכתך ישפיע התהליך על נושא של שימור עובדים והאם רואים כבר תוצאות בשטח?

"המטרה היא למצב את החברה כחברה שיוויניות בשלושה היבטים:

1 "תגמול והערכת עובדים על סמך ביצועים ויכולות.

2 "סביבת עבודה ידידותית המעודדת יצירתיות.

3 "פיתוח אישי ושיתופי פעולה.

"כאשר אנחנו מטפלים בהיבטים הללו מתוך החוויה האישית של נשות החברה, אנחנו למעשה ממצבים את עצמנו כחברה המציעה לכלל עובדיה תנאים משופרים, הערכה הוגנת וסביבת עבודה נעימה. כל אלה יכולים להוות מודל עבור חברות עסקיות במשק".

​בהרצאתה בכנס שכר והטבות בעולם העבודה החדש תציג נטע גור שרון את תהליך הטרנספורמציה של חברת פיליפ מוריס אינטרנשיונל, תוך דגש על החשיבות של (I&D) Inclusion & Diversity, להטמעת תרבות פנים ארגונית חדשה והצלחה עסקית.

כמו כן תציג גור שרון בהרצאתה את מדיניות החברה לקידום Inclusion והצעדים להטמעתו, האתגרים והקשיים כחלק בלתי נפרד מהשינוי, best practices, וכן שיתופי פעולה לקידום הנושא עם חברות בינלאומיות מובילות לקידום שוויון מגדרי במגזר העסקי.

תוכלו לפגוש את נטע גור שרון ולשמוע עוד על נושא הרצאתה בכנס שכר והטבות בעולם העבודה החדש, שיתקיים ב-15 בספטמבר בכפר המכביה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה