שיתוף

אנשי מכירות, ובפרט מנהלי מכירות, כלולים באחת הקטגוריות בעלות החשיבות הרבה ביותר לארגון.

הסוגייה שטורדת רבות את הנהלות הארגונים בנושא זה היא איך לגייס את המועמדים הטובים ביותר בתחום המכירות.

אחת הדרכים למשיכת מנהלי מכירות טובים ומוכשרים היא לספר להם איך הם יכולים לצמוח ולשגשג בחברה שלכם.

כאשר מפרסמים ברשתות החברתיות, או בבלוג החברה, את הקריאה לאנשי מכירות להצטרף לחברה, כדאי מאוד לכלול סיפורים אנושיים על אנשי מכירות קיימים של החברה ואיך הם התקדמו בה.

עדויות חיות בווידאו של מנהלי מכירות ואנשי מכירות של הארגון, על הדרך בה הם השפיעו על החברה כולה, יכולות לסייע רבות לשכנועם של מנהלי מכירות טובים להצטרף לחברה.

בנוסף, יש לפרט בקריאה למועמדים מתחום המכירות, אילו מוצרים ושירותים יוטל עליהם למכור ואיך הם יוכלו להשיג הצלחות ברמה השוטפת.  

יש חשיבות רבה לכך שמנהלי המכירות יחושו שהם מועמדים לתפקיד במסגרתו יוטל עליהם למכור מוצרים שהם מאמינים בהם ושמכירתם מתאימה למסלול הקריירה שלהם.

גם כאשר מנהלי הגיוס פונים ישירות למועמדים פאסיביים, חשוב ביותר שהפנייה תהיה אל אנשים שמתאימים למכירת המוצרים של החברה.

הנקודה השלישית היא תיאור התרבות הארגונית של החברה. כאשר אתם פונים לאנשים ומבקשים מהם להשקיע כ-43 שעות שבועיות בארגון שלכם (ולעיתים אף יותר), חשוב, כדאי ורצוי להראות להם איך הם יוכלו לבנות מערכות יחסים איתנות בעבודה וליהנות מהזמן שהם ישקיעו בארגון.

יתרה מכך, חשוב להמחיש למועמדים לתחום המכירות איך התרבות הארגונית משולבת גם בקרב אנשי מכירות שנמצאים בדרכים וגם בקרב אנשי מכירות שעובדים מרחוק.

להראות להם שהעובדה שהם יהיו רוב הזמן בדרכם מלקוח ללקוח, כלומר, העובדה שרוב הזמן הם לא יהיו נוכחים פיזית במשרד, אין משמעה שהם מודרים מהתרבות הארגונית.

נקודה רביעית היא משכורת ועמלות – כלומר שכר עידוד. השכר הוא אמנם לא התמריץ היחיד שימשוך אליכם אנשי מכירות טובים הוא הוא חלק חשוב ובלתי נפרד מכך. לא כדאי להתעלם מנקודה זו.

כל ארגון חייב לוודא שהשכר וההטבות שהוא מציע לאנשי המכירות הם תחרותיים ביחס לשוק בו פועלת החברה.

בעבר אמר נעם שרי, מנהל חברת הישגים בשיחה עם HRus, כי "הצלחה של מערך מכירות ושל אנשי מכירות תלויה בראש ובראשונה בניהול נכון שלהם.

"ניהול כזה מאפשר להיות עם יד על הדופק, לעקוב באופן שוטף אחר הפעילות שלהם, ולדעת בכל רגע נתון מה מצב המכירות בהתפלגות של אנשי המכירות ובהתייחס ליעדים הכללים של החברה".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה