שיתוף

ריאיון עבודה הוא המרכיב החשוב ביותר בתהליך גיוס העובדים וחשיבותו רבה יותר מקורות החיים ושל מגוון התשובות שהמועמדים נתנו בטפסי בקשת העבודה – המקוונים או הבלתי מקוונים.

ריאיון העבודה הוא המקום הישיר והאמן ביותר שבו ניתן לוודא בדרך היעילה ביותר מהי מידת ההתאמה של המועמד לארגון.

אם אתם מחפשים מועמדים רציניים, כאלה שמגיעים אל הארגון שלכם כדי להשאר בו לפחות לכמה שנים, ולא רואים בו תחנת מעבר קצרצרה למקום הבא, יש כמה נקודות חשוב מאוד לברר לגבי המועמדים.

הנקודה הראשונה שיכולה להעיד על כך שהמועמד רואה בארגון שלכם מקום שהוא באמת רוצה לעבוד בו לפחות לתקופה לא קצרה, היא כמה הוא יודע על הארגון שלכם. או במילים אחרות, האם הוא עשה תחקיר מקיף על תחומי העיסוק של הרגון, על העובדים, על יכולות ההתפתחות והקידום בארגון ועוד.

המרכיב השני הוא באיזו מידה הוא אכן עונה בצורה ישירה, אמיתית וכנה על השאלות שנשאל, ולא פחות חשוב: האם יש לו שאלות משלו לגבי הארגון, שיטות העבודה, שיטות הניהול וכדומה.

מרכיב נוסף שהינו בעל חשיבות רבה הוא האם המועמד אכן מבין איזה ערך הוא יכול לייצר לחברה שלכם. מה הוא יכול לתרום לה.

מועמד שמגיע עם ידע והבנה לעומק של הארגון, ושל התפקיד אליו הוא מיועד, הוא תמיד עדיף על פני מועמדים שמגיעים פחות מוכנים.

לכן יש להכין מראש שאלות באופן שמהתשובות עליהן יוכל המראיין להבין באיזו מידה המועמד התכונן לריאיון, עד כמה הוא באמת רוצה לעבוד דווקא בארגון שלכם, ומהי מידת המוכנות והיכולות שלו להשתלב בארגון שלכם, מבחינה מקצועית ותרבותית.

אין ספק שקורות חיים מספקים לכם מידע לגבי היתרונות של המועמד, היכולות שלו והרקע המקצועי. אבל העובדה שהוא הצטיין בחברות אחרות לא מבטיחה שהוא יהיה עובד מצטיין גם בחברה שלכם.

וגם ההיפך נכון: יתכן שבחברות הקדומות בהן עבד לא היו לו מספיק הזדמנויות לבטא את הכישורים והכישרונות שלו.

לכן, למרות שיש חשיבות לבחינת ההישגים של המועמד במקומות העבודה הקודמים שלו, הרי שהרבה יותר חשוב לבדוק מהי עקומת הלמידה שלו. כמה זמן יקח לו להתפתח וללמוד. ובאיזו מידה הוא אכן רוצה ושואף ללמוד ולהפתחת, אצלכם בארגון.

עקרון הבסיס הוא, שעובדים מוכשרים (טלנטים) מצטיינים, הם אנשים שמסוגלים להתפתח כל הזמן, ולהסתגל בקלות לסביבה מאתגרת מבחינה מקצועית וחברתית כאחת.

לכן יש חשיבות רבה לשאלות שנשאלות במהלך הריאיון, לבחינת היכולות שהמועמד מביא איתו בפועל, לידע שצבר על פני זמן ולמידת המוטיבציה שלו לתרום לארגון שלכם על פני זמן.

לסיכום, חשוב מאוד שהמראיין יתכונן היטב לקראת הריאיון. יש לבדוק היטב מהי המטרה של כל שאלה, איזה מידע היא יכולה לספק לכם על המועמד, והאם היא יכולה לספק לכם תובנות טובות לגבי מידת ההתאמה של המועמד לארגון.

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה