שיתוף

מנהלי משאבי אנוש, על פי הגדרתם והגדרת תפקידם, עוסקים באנשים. האם זה אומר שככל שיכנסו יותר טכנולוגיות לארגון, ובפרט, ככל שיכנסו יותר רובוטים ובינה מלאכותית לארגון, תפקידם של מנהלי משאבי האנוש יצטמצם או אף יעלם? בפירוש לא.

למעשה, כבר היום, הטכנולוגיות משרתות את מנהלי משאבי האנוש ומסייעות להם בתפקידם. הראשון להכנס לנושא של הסתייעות בטכנולוגיה היה תחום גיוס העובדים.

למעשה, רובוטים בגיוס העובדים הפכו כבר מזמן למציאות. מגוון הטכנולוגיות העומדות לרשות מנהלי משאב האנוש מהווה  כבר לא מעט זמן, למרכיב מפתח בתהליך של משיכת טלנטים, קליטתם ושימורם.

יתרה מכך, רובוטים ובינה מלאכותית הם רק חלק קטן מהחידושים הטכנולוגיים האחרונים שנועדו לסייע למשאבי אנוש על בסיס יומי.

לכן, התעדכנות תדירה של מנהלי משאבי אנוש בחידושים הטכנולוגיים הינה קריטית למילוי תפקידם בצורה היעילה והמועילה ביותר.

החל מאוטומציה בתחום השכר וקביעת השכר, דרך בינה מלאכותית בניהול מיומנויות רכות ובגיוס עובדים ועד שימוש בטכנולוגיה לשיפור הרווחה הפיזית והנפשית של העובדים ומניעת שחיקה – מגוון הטכנולוגיות העומדות לרשות מנהלי משאבי האנוש, ומסייעות להם משמעותית במילוי תפקידם, הוא גדול ורחב.

אחת המגמות הבולטות ביותר כיום בתחום משאבי האנוש היא המעבר למודל עבודה היברידי ואף לעבודה מהבית במשך כל ימות השבוע.

למעשה, ממחקר מקיף שנערך על ידי חברת המחקרים שבסיסה בשוויץ IWG בנושא של עבודה מהבית עולה, כי עבודה מרחוק כבר הפכה לנורמה במדינות רבות ובמגוון רחב מאוד של סוגי ענפים ותעשייה.

הטכנולוגיות המתקדמות ביותר של בינה מלאכותית ומציאות מדומה, מספקות פתרונות רבין מאוד לניהול צוותים מבוזרים, הממוקמים לא רק באיזורים מרוחקים של אותה מדינה אלא אף כאלה שממוקמים ביבשות שונות ובאיזורי זמן שונים.

יתרה מכך, הטכנולוגיות המתקדמות יכולות לסייע רבות בהתמודדות עם המשימה להגביר את מידת הפרודוקטיביות והמחוברות של העובדים.

כלים טכנולוגים שנועדו ליצור מרחבי עבודה משותפים וירטואליים, מאפשרים להתגבר על סוגיית המרחק הפיזי, לחסוך בבירוקרטיה ולאפשר לעובדים להשתמש בכישורים הרכים שלהם כדי להפוך את חווית העבודה מרחוק לחברתית יותר ופחות מבודדת.

בנוסף על כך, טכנולוגיות מתקדמות עשויות לסייע למנהלי משאבי האנוש להטמיע בקלות ובמהירות את התרבות הארגונית בקרב כל עובדי הארגון המפוזרים על פני הגלובוס, תוך התגברות על הפערים התרבותיים בין מדינה למדינה.

בעיקרו של דבר, אחד המכשולים המרכזיים שיש להתגבר עליהם כדי לייעל את העבודה מרחוק ולמעשה להפוך אותה לאפשרית, הוא נושא האמון.

חברי הצוות צריכים לסמוך זה על זה בעת ביצוע משימות שהן משותפות לכל הצוות. כל אחד מחברי הצוות, צריך להיות במצב בו ברור לו שכל אחד מחברי הצוות האחרים נותנים את המקסימום במשימה המשותפת, בלי קשר למיקום הפיזי של חברי הצוות.

מידת האמון הנדרשת הינה בת השגה ברגע שמשתמשים בפלטפורמות עבודה המבוססות על טכנולוגיה המאפשרת לכל אחד מחברי הצוות לראות ולשמוע את האחרים, ולראות בדיוק את תרומתו של כל אחד מחברי הצוות האחרים – וכל זאת, גם אם כל אחד מחברי הצוות עובד בשעות אחרות בשל הפרשי הזמן.   

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה