שיתוף

מנהלי משאבי אנוש מנוסים יודעים היטב, שתרבות ארגונית חיובית חזקה היא אחד הנכסים החשובים ביותר של הארגון.

תרבות ארגונית חיובית המבוססת היטב בקרב עובדים ומנהלים כאחד, מהווה את הבסיס האיתן ליכולתה של החברה להבטיח שהעובדים יהיו תמיד מרוצים מעבודתם ונאמנים לארגון לאורך זמן. מצב זה כשלעצמו, יכול להיות מועיל מאוד בסביבת גיוס תחרותית.

עובדים ומועמדים מעוניינים הרבה יותר להצטרף לחברה (ולעבוד בה לאורך זמן), שהתרבות הארגונית שלה מקדמת גמישות בעבודה, תומכת בפיתוח העובדים ומציעה איזון בין עבודה לחיים אישיים.

שיפור שביעות רצון העובדים דרך תרבות ארגונית שהינה חיובית ותומכת, יכול להפחית את עלויות גיוס העובדים, שימור העובדים והכשרת העובדים, תוך שיפור מורל העובדים ושיפור התוצאות העסקיות של הארגון.

פרט להשפעתה הרבה של תרבות ארגונית חיובית על גיוס העובדים ועל חווית המועמד והעובד שלהם, יש לה גם השפעה לא מעטה על גורמים אחרים בחברה.

אחד מהם הוא מחוברות העובדים לארגון. אחד מעמודי התווך של מחוברות העובדים לארגון הוא תקשורת פנים ארגונית טובה.

בארגונים שיש בהם שיטות טובות לתקשר בין עובדים לעובדים, ובין העובדים להנהלה, העובדים יודעים שהדעות והרעיונות שלהם יתקבלו בברכה, וגם אם לא, לכל הפחות יקשיבו להם.

כשהעובדים מרגישים ששומעים אותם, הם לא שומרים טינה שעלולה להוביל להיעדרות מהעבודה, למורל שלילי ואף לעזיבה. תרבות ארגונית שמבוססת על תקשורת טובה מובילה גם ליותר יצירתיות וחדשנות בצד העובדים.

גורם נוסף שמושפע לטובה מתרבות ארגונית חיובית הוא שיתוף פעולה בתוך הארגון בין כל הרבדים.

חברות שלא חוצצות בין עובדים למנהלים, אלא נוקטות בגישה של שיתוף פעולה מלא ותחושה שמועברת לעובדים שהם שותפים מלאים לעשייה, הן חברות שמעודדות אוטונומיה לעובדים, אפשרות לעובדים לקבל החלטות ועבודת צוות טובה.

בחברות מסוג זה, יש לעובדים הזדמנויות רבות לתרום להצלחת החברה, הם ממלאים תפקידים שמאפשרים להם להצליח, ומוצעות להם הזדמנויות לבנות קשרים משמעותיים עם מנהלים ועמיתים לעבודה.

גורם מסוג אחר שמושפע לטובה מתרבות ארגונית חיובית הוא צמיחת הארגון וצמיחה של העובדים עצמם.

תרבות ארגונית שמטפחת התפתחות וצמיחה של עובדים, מספקת לעובדים משהו לעבוד לקראתו ולצפות לו. תרבויות כאלה מונעות שעמום וקיפאון בעבודה תוך שמירה על עניין בעבודה ומוטיבציה גבוהה.

ברגע שעובדים מתקבלים לעבודה, עוברים הכשרה ומשתלבים בתרבות הארגונית, הם מרגישים שהארגון עומד מאחוריהם ותומך בהם.

זה ממלא אותם באנרגיה ורצון לתרום ומונע תסכול. כאשר עובדים מרגישים מוערכים, הם הרבה יותר מחוברים לארגון, מעורבים במשימות, ונלהבים לבצע את עבודתם.

בסביבה העסקית התחרותית של היום, כל תפקיד, החל ממחלקת המכירות, דרך גיוס עובדים ועד שירות לקוחות, הופך מאתגר יותר.

אחת הדרכים להקל על החברה היא לבסס בה תרבות ארגונית שתגרום ללקוחות לרצות לעשות איתה עסקים ותגרום למועמדים לרצות לעבוד בה.

 

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה