שיתוף

לאחר שנים רבות בהן העבודה מרחוק (מהבית) היתה בגדר טרנד – מעין שיטה אופנתית לנהל עובדים – בימים אלה היא הפכה לצורך קריטי.

לפני פרוץ מגיפת הקורונה היו בעולם המערבי מדינות רבות בהן היתה עבודה מרחוק במידה מסויימת אך באחוזים קטנים יחסית, והיו מדינות, ובראשן ארה"ב, שהיקפי העבודה מרחוק בהן היו גבוהים משמעותית מהממוצע.

אבל בשום מקום בעולם לא הגיעו לשיעורים כל כך גבוהים של עבודה מהבית ובתוך פרק זמן אפסי, בלי אפשרות להתכונן ולהכין תשתיות מתאימות.

או במילים אחרות, שוק העבודה עבר למתכונת עבודה מהבית לפני שהספיק לפתור כמה אתגרים, בעיות ומכשולים שמאתגרים מאוד את הניהול היעיל של העובדים מביתם.  

ולמרות זאת, מסתבר שברגע שעולם העבודה ניצב בפני עובדה מוגמרת של הכרח לעבוד מהבית, הוא למד מהר מאוד איך להתגבר על מכשולים ולהגביר פרודוקטיביות.

כעת מה שנותר לעשות הוא ללמוד איך לנהל את הליך הגיוס כולו מרחוק, איך לראיין מועמדים בזום ובסקייפ, ואיך להפיק תובנות מדויקות מתוך תקשורת מרוחקת עם המועמדים.

מסתבר שאחד האתגרים שעובדים ומנהלים כאחד מתמודדים איתם בנושא העבודה מהבית הוא איך לקיים פגישות עבודה, בין אם פגישות עם לקוחות שנמצאים מעבר לרחוב, או לקוחות שנמצאים בעיר אחרת או אפילו איך לקיים פגישות עם לקוחות שנמצאים מעבר לים, בלי לטוס אליהם.

אין ספק שהמעבר מעבודה מרחוק באחוזים קטנים לעבודה מרחוק של מאה אחוז מהעובדים ביום אחד זו משימה לא פשוטה, בפרט עבור עובדים שהיו מורגלים רוב חייהם לעבוד בסביבת עבודה משרדית.

יתרה מכך, יש אף לא מעט עובדים שהצורך לעבוד מהבית גורם להם לחוש חסרי אונים מול שיטות שהם אינם מורגלים בהן.  

לכן, פיתוח שיטות סדורות והליכים לקיום פגישות וירטואליות וראיונות עבודה זוהי משימה קריטית עבור מנהלי משאבי האנוש כיום.

האתגר המרכזי בניהול פגישות מרחוק הוא בתזמון נכון שלהן. בעת שקובעים פגישה פיזית פנים אל פנים לשעה מסויימת, כל הנוכחים בפגישה לוקחים בחשבון שהיא עלולה להתאחר או להקדים בכמה דקות.

בפגישות וירטואליות, לעומת זאת, יש בעיה עם אי דיוקים. לכן קביעת הפגישות והראיונות חייבת להתבצע ברמת דיוק גבוהה מאוד.

וכמו ברוב הדברים כיום, הדרך הטובה והמועילה ביתר היא לתת לתוכנות לקבוע את זמני הפגישות.

בעזרת תוכנות יעודיות ניתן לתזמן את הפגישות המרוחקות באופן שיחסוך הרבה מאוד בעיות ואי נעימויות, ואף ייעל במידה רבה מאוד את העבודה ואת לוחות הזמנים.

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה