אז מה אם אתם בחופש? 70% מהמנהלים יציקו לעובד בחופשה

אז מה אם אתם בחופש? 70% מהמנהלים יציקו לעובד בחופשה

סקר חדש שבוצע בקרב כ-300 מנהלים בכירים בחברות גדולות ובינוניות, מצא שאלו הסובלים ביותר מהתופעה הם מנהלי חשבונות ובעיקר חשבי שכר

שיתוף
פגישה עם הבוס הקודם

אין דבר יותר מעצבן ממנהל ישיר בעבודה שמצלצל אליך בעיצומו של יום חופש, רק כי הוא "חייב עכשיו תשובה על איזה עניין לא פתור" שתחת אחריותך במשרד. באינסטינקט הראשוני בא לך לסנן אותו או במקרה הפחות טוב לומר לו "תמתין בסבלנות, שום דבר לא דחוף".

סקר חדש שביצעה חברת עוקץ מערכות בקרב כ-300 מנהלים בכירים בחברות גדולות ובינוניות, מצא שאלו הסובלים ביותר מהתופעה הם מנהלי חשבונות ובעיקר חשבי שכר. הנסקרים התבקשו להשיב על שורת שאלות שמלמדות על אופן שבו הם תופסים את המושג "יום חופשה", כאשר מדובר בחשבי שכר ומנהלי חשבונות.

המציאות מראה כי רבים מהם אינם מכבדים את העובד בחופשתו הזמנית מהעבודה, ואינם מהססים ליצור עמו קשר כדי לקבל מענה לשאלות הנוגעות לענייני עבודה.

כ-70% השיבו כי הם יוצרים קשר עם העובד כאשר מדובר במענה לסוגיה בוערת, וזאת מבלי לבדוק האם אפשר לקבל עליה מענה על-ידי גורם אחר בחברה. כ-40% ייצרו קשר עם עובד גם אם זוהי סוגיה שכלל אינה בוערת באותו הרגע.

מצב נוסף שהוצג בפני הנשאלים הוא פנייה לעובד ביום חופשתו לצורך מתן מענה לסוגיה שאינה בוערת, אך יהיה יתרון מסוים אם התשובה תינתן באמצעותו בהקדם. 55% השיבו כי לא יהססו ליצור קשר עם העובד במצב שכזה.

חיים מולכו, מנכ"ל משותף בעוקץ מערכות: "אני סבור כי לרוב, נטיית המנהלים ליצור קשר עם העובד ביום חופשתו אינה מעידה על חוסר התחשבות אלא באמת על יחסי התלות שפיתחו המנהלים בפונקציות אלו.

"בל נשכח, כי זולת התפקידים שצוינו מעלה, הם גם אחראים על עדכון תנאי ההעסקה והפרשות השכר על סמך החוקים המועברים בכנסת כמו גם החלטות של לשכת רואי החשבון וכן אחראים על מתן פיצויי פיטורין, תשלומי פנסיה ותשלומים חריגים בתחום השכר.

ואם לא די בכך, במסגרת עבודתם הם נדרשים לוודא תקינות הליך הזנת הנתונים ופיקוח על ביצוע הפרשת כספים לקרנות שונות כמו גם יישום הסכמי השכר בין העובד למעסיק ע"פ החוזה הנחתם ביניהם. וכך למעשה, בארגונים שלא השכילו להפחית את הלחץ בו נתונים מנהלי החשבונות וחשבי השכר, באמצעות יפתרונות שונים, מקדם השחיקה של עובדים אלו גבוה מאוד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה