תפקידו המשתנה של המנהל בעולם העבודה הנוכחי

תפקידו המשתנה של המנהל בעולם העבודה הנוכחי

עינת פילובסקי, אמדוקס: "ככל שעולם העבודה הופך מורכב יותר, כך גדלה חשיבותו של המנהל כגורם שרואה את העובד ומאפשר לו חווית עובד חיובית לאורך עבודתו בארגון"

שיתוף
עינת פילובסקי

עינת פילובסקי, מנהלת פיתוח ארגוני גלובלי באמדוקס ומנחת קבוצות

"בהרצאתי בכנס שימור ומחוברות עובדים אדבר על תפקידו המשתנה של המנהל בעולם העבודה של היום. בעבר, המנהל קודם על סמך היותו בעל הידע והניסיון הרחבים ביותר. כיום, הידע בעולם הטכנולוגי משתנה כל הזמן והוא זמין, וכבר אינו נחלת הוותיק והבכיר", אומרת עינת פילובסקי, מנהלת פיתוח ארגוני גלובלי בחברת אמדוקס ומנחת קבוצות, לקראת הרצאתה בכנס שימור ומחוברות עובדים, שיתקיים ב-23 בדצמבר בכפר המכביה.

היא מוסיפה, כי "צוותים מורכבים מאנשים ממגוון תפקידים ומיומנויות. האחריות הפורמלית כבר אינה מספיקה ותפקיד המנהל משתנה ומצריך תפיסות, מיומנויות וכלים חדשים כדי שמנהלים ישארו רלוונטיים".

לדבריה, "ככל שעולם העבודה הופך מורכב יותר, כך גדלה חשיבותו של המנהל כגורם שרואה את העובד ומאפשר לו חווית עובד חיובית לאורך עבודתו בארגון".

כיצד אתם מיישמים זאת באמדוקס?

"באמדוקס אנו מובילים תחום שנקרא MaP – Management as a Profession".

מה משמעותו של תחום ה-MaP בפועל?

"ה-MaP הינו תחום פיתוח מנהלים גלובלי, המיועד לכל שכבות הניהול בחברה. מדובר במטרייה כוללת של תהליכים ארגוניים ותוכניות פיתוח למנהלים בכל העולם.

"באמדוקס אנחנו מאמינים שכאשר מנהל מקבל החלטות עסקיות, עליו לקחת בחשבון גם את הארגון הגדול (the greater org) וגם את העובדים. הרעיון הוא לנהל עסקים with people in mind".

אילו מסקנות ועצות את יכולה לחלוק עם מנהלי משאבי אנוש שיוצאים לתהליך דומה?

  • "כדי לרתום מנהלים ותיקים, צריך לכבד את הידע והניסיון שהם מביאים ולתת לו מקום. לא להניח שצריך ללמד אותם הכול מחדש.
  • "המציאות שבה מתמודדים המנהלים משתנה והופכת מורכבת ותפקידנו לסייע להם להתפתח ולהמשיך להיות מנהלים טובים ורלוונטיים בעולם המשתנה.
  • "ניהול אינו גנרי וכך גם קורס ניהול. לכל חברה יש תרבות ואתגרים ייחודיים וככל שהפתרונות ייצגו את המציאות בארגון, כך הם יהיו רלוונטיים ולמנהלים יהיה קל להטמיע אותם.
  • "ה-HR חייב להיות שותף לכל תהליכי פיתוח מנהלים, אך לא יכול להיות המיישם בפועל. המנהלים הם אלו שאחראים על העובדים והם אלה שצריכים לנהל את העובדים שלהם. למנהלים רבים קל יותר לעשות 'out sourcing' לניהול העובדים למשאבי האנוש".

תוכלו לפגוש את עינת פילובסקי ולשמוע עוד על נושא הרצאתה בכנס שימור ומחוברות עובדים שיתקיים ב-23 בדצמבר בכפר המכביה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה