שירותי תפעול פנסיוני שנותנים למעסיק הגנה מלאה

ירון הרן ביריד משאבי אנוש HRexpo2021: "הרפורמה העבירה את נושא הדיווח לחברות תפעול כמו עוקץ פנסיה. זה הפך את השוק ב-180 מעלות"

שיתוף

"אנחנו ב'עוקץ פנסיה' לא גוזרים קופון מחברת הביטוח. המערכת שלנו נותנת הגנה מלאה על זכויות העובדים ועל ידי כך נמנע מכם, המעסיקים, חשיפה לסיכונים גבוהים. בעוקץ פנסיה העובדים שלכם יצאו עם קצבה מלאה", כך פתח ירון הרן, מנכ"ל עוקץ פנסיה, את הרצאתו ביריד משאבי אנוש HRexpo2021.

"עוקץ פנסיה היא חלק מקבוצת עוקץ מערכות. היא קיימת יותר מ-30 שנה. בין היתר עוסקת בתוכנות שכר שעוני נוכחות והדרכות לעובדים. וגם בנושא התפעול הפנסיוני.

"רפורמת בכר הורתה לבנקים למכור את קופות הגמל וקרנות הנאמנות, כתוצאה מכך שהיו לא מעט ניגודי אינטרסים בין הבנקים לקופות הגמל וקרנות הנאמנות שהם ניהלו.

"בעבר המעסיק אמר לעובד: תתחיל לחסוך בקופה מסוימת, בחברת ביטוח מסויימת, כי הסוכן שהמעסיק עבד מולו, עבד עם אותה חברת הביטוח.

"העובד היה חייב ללכת לאותה קופה מסויימת והיא גבתה את דמי הניהול הכי גבוהים. מה שגרם לכך שהקצבה תהיה רבה יותר נמוכה ממה שהיא היתה יכולה להיות. כיום חייבים להגיד לעובד שהוא יכול לבחור איזו קופת גמל שהוא רוצה וזה צריך להיות מתועד.

"החל מ-2015 כל עובד יכול לבחור גם את סוכן הביטוח שאיתו הוא רוצה לעבוד. זה גרם לכך שניתן היה להוזיל עבור העובדים את הביטוח הפנסיוני במידה רבה.

"העלויות ירדו לרמה של כ-10 אחוז ממה שהיו בעבר. זה יכול לחסוך לנו עשרות אלפים ואף מעבר ל-100 אלף שקל.

"כיום, העובד יכול לעבוד מול סוכן ביטוח, או משווק פנסיוני, או לבד מול הקופה. נוצר מצב שיש ריבוי קופות וריבוי סוכני ביטוח.

"הרפורמה העבירה את נושא הדיווח לחברות תפעול כמו עוקץ פנסיה. זה הפך את השוק ב-180 מעלות. כעת, הכספים נקלטים לעובדים בצורה תקינה, וכשהעובד יוצא לפרישה הוא לא נפגע. [אם אחרי 30 שנה של הפרשות מגלים שהיו טעויות], לתקן 30 שנה אחורה זה בלתי אפשרי.

"היכולת שלנו [בעוקץ פנסיה] היא לדווח כמו שצריך. וללא אינטרסים. לא מעט מנהלי משאבי אנוש נתקלים בעובדים ממורמרים כאשר יש בעיה בדיווח. חברות הביטוח מפילות על המעסיק הרבה מאוד מהעבודה שלא אמורה להיות לו.

"ברגע שעובדים עם חברה שאין לה אינטרס והיא שומרת על העובדים שלכם, העובדים בחלק הזה יהיו מאוד מרוצים כי לא יקבלו מכתבי חוב.

"אני רואה את זה כערך מוסף לעובד. החלק של הגבייה עובר לחברה טכנולוגית שיודעת איך עושים את זה. אנחנו מספקים שירותי תפעול פנסיוני ונותנים למעסיק הגנה מלאה. היום זה קל ופשוט טכנולוגית לעומת מה שהיה בעבר.

"אחד הדברים הכי חשובים בעולם הפנסיוני הוא המרכיבים הביטוחיים, כמו אבדן כושר עבודה, ביטוח שארים וכו.

"אם חס וחלילה לא מתבצעת בקרה כמו שצריך ולא מטופל הנושא הזה, העובד יכול להיות במצב של אבדן כושר עבודה או שהוא נפטר, ואין לו כיסוי בקרן הפנסיה.

"גם אתם כמעסיקים, אם לא מתבצעת בקרה כמו שצריך, אתם עלולים להיות  בחשיפה. אלו הם דברים מהותיים מאוד.

"הפתרון הוא לבחור חברת תפעול פנסיוני, שאין לה ניגוד אינטרסים, ושיודעת לתת לכם הגנה ולעמוד על הזכויות שלכם מול חברות הביטוח וגם מול סוכני הביטוח. כי יש פה עולם של ניגוד אינטרסים".

בין מכלול הדברים שהמערכת של עוקץ פנסיה מאפשרת ניתן למנות:

1 "פורטל אינטרנטי: דרך המערכת הזאת ניתן לדווח מכל מקום בצורה פשוטה וקלה.

2 "התראות: המערכת שלנו יודעת לזהות לדוגמה, אם בטעות לא מדווחים עזיבת עבודה לעובד, או חופשה ללא תשלום. המערכת מתריעה בזמן אמת.

3 "מידע על קופה לעובד חדש: אתם מקבלים עובדים חדשים. אחד הדברים המטרידים ביותר אצל המעסיק זה לרדוף אחרי העובד, להבין איפה יש לו קופה, האם היא פעילה וכו.

"אצלנו, כל הדבר הזה, בלחיצת כפתור באיזור האישי אפשר לבקש את פרטי הקופה שיש לעובד. המערכת שולחת לעובד הודעה לטלפון הנייד, רק שיאשר.

"האישור נדרש משום שהקופה לא מכירה את העובד. הוא עדיין חדש. המערכת מבקשת ממנו שיאשר להעביר את הפרטים, למעסיק ובאותו רגע, עוברים לאיזור האישי שלכם פרטי הקופה פרטי העובד וכו.

4 "דו"חות עזר ל-161: עובד מסיים לעבוד. לא צריך לרדוף ולחפש יתרות פיצויים. בלחיצת כפתור מוציאים דו"ח עזר ל-161. כנ"ל שיעורי מס.

5 "סטטוס, דו"חות הפקדה: בשנייה אחת אפשר לראות את זה. יש שקיפות מלאה. המערכת שלנו יודעת איפה בדיוק נמצא הכסף עד לשלב שהוא משוייך לעובד. המערכת יודעת לפעול ולטפל בכך.

6 "המערכת מתריעה על פוליסות שסולקו. אם הפוליסה לא סולקה בטעות, המערכת מתקנת את הטעות".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה