מתי ארגונים צריכים לשקול רילוקיישן

מתי ארגונים צריכים לשקול רילוקיישן

האתגרים בהעברת עובדים למדינה אחרת הם רבים ומשמעותיים. כיצד לעשות זאת נכון?

שיתוף
רילוקיישן

רילוקיישן

בין אם זה עובדים חדשים או עובדים קיימים בחברה, ארגונים שבוחרים למקם מחדש עובדים במדינה אחרת מתמודדים עם מגוון של אתגרים.

הדרך להבטיח מהלך רילוקיישן מוצלח הן עבור העובד והן עבור החברה, עוברת במסע של טלטלות.

כאשר מעסיקים רוצים להרחיב את טווח ההגעה שלהם לשווקים גדולים יותר במדינות זרות, העברת עובדים ברחבי העולם היא לעתים קרובות מהלך עסקי הכרחי. בעת פתיחת מיקום חדש, לדוגמה, ארגון עשוי לרצות להציב עובדים מנוסים על ההגה; עבור המעסיקים בתעשיית הטכנולוגיה בעיקר, ניידות עובדים היא דרך טובה לפתור פערי כישרון מקומיים.

מה מניע רילוקיישן?

בשנים האחרונות, רילוקיישן היה מונע בעיקר על ידי היעדר כישרון מקומי מוסמך, על פי מחקר של Atlas Van Lines, ללא הכישרון הנכון במקום הנכון, צמיחה והרחבה פשוט לא יכולים לקרות. תפקיד הרילוקיישן כמנוע פיתוח כישרונות נראה חיוני יותר מתמיד כדי להשיג עובדים מוכשרים.

שנת 2017 ביתה שנה חיובית עבור תעשיית הרילוקיישן, עם כמחצית מהחברות אשר דיווחו על גידול בנפח, על פי נתוני Atlas. החברה צופה תחזית דומה לשנת 2018.
כמה מהלכים הם זמניים, כגון הצבת צוות ברמה גבוהה במיקום החדש במדינה הזרה כדי לקבל זרימה ולקוחות מקומיים. מהלכים אחרים עשויים להיות קבועים, כגון כאשר העסק מנסה לחדור לשוק חדש או להזיז את התרבות באמצעות שינוי המיקום.

כיום אנחנו מתחילים לראות ניידות בשימוש כתועלת וכלי משיכה לגיוס עובדים. המהלך של רילוקיישן נראה טוב עבור כישרונות צעירים ומבטיחים שמעוניינים לחזק את מסלול הקריירה שלהם. בנוסף, הניסיון הבינלאומי עשוי להיות חשוב מאוד עבור צינורות המנהיגות.

בשנת 2012, PwC ניבו עלייה בניידות העולמית של 50% עד שנת 2020. בשנת 2017, הם דיווחו כי 73% מהנשאלים בחברות גדולות האמינו שהניידות העולמית תהיה חשובה בעתיד. הממצאים הללו מראים כי אורך הפרויקט צפוי לקצר את המעבר עם זאת, עם עובדים שעוברים מדינה לתקופה זמנית של כשלושה חודשים עד שנה. מדובר ביצירת קטגוריה חדשה של רילוקיישן: עובדים נוסעים לעבודה לתקופה מסוימת ועובדים במדינות שונות.

האם זה חסכוני?

בעוד הסדרים של רילוקיישן יכולים להיות דרך אחת למשוך כישרונות לא מקומיים, הם לא יעבדו בכל המצבים, ובשוק רווי, שבו עובדים מיומנים קשה למצוא ם באופן שוטף, רילוקיישן יכול להיות פתרון בר קיימא.

עם זאת, גם עם הצמיחה הצפויה בהעברת עובדים, זה יכול להיות קשה למדוד את ההחזר על ההשקעה הישירה. פעמים רבות הניידות הגלובלית משמשת לעובדים חדשים דרך למלא פערי כישרון בשווקי גיוס מקומיים, ולכן במידה כזו, זה לא יסולא בפז להמשיך לגייס ולשמר כישרונות מצוינים באמצעות רילוקיישן.

על פי המחקרים, רוב החברות דיווחו על ביצועים משופרים מבחינה פיננסית בשמונה השנים האחרונות, באמצעות רילוקיישן.

לעשות את זה נכון

כאשר שוקלים להעביר את הצוות ולסבסד את כל העלויות הכרוכות בכך, המיקוד חייב להיות על נתיב הקריירה. הצרכים של עובדים ניידים של היום משתנים באופן נרחב מאלו של העבר והכרחי לטפח אותם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה