שיתוף

נסיעות עסקיות יכולות להיות שונות בטבען אלו מאלו, הן מצד היעד אליו נשלח העובד, משך זמן שהותו במדינה, והן מצד טיב הנסיעה וסוג העבודה שנשלח העובד לבצע.

כך יכולים מעסיקים יכולים לשלוח עובדים לצורך ביקור בתערוכות, או לטובת השתתפות בסדנא או קורס הקשורים בעיסוקו של העובד ואף לשלוח דירקטורים לסניף של החברה שנמצא בחו"ל.

נוסף לנסיעות עסקיות, בכל נופש חברה בחו"ל- רוכש המעסיק ביטוח עבור העובדים המשתפים בנסיעה.

מעסיקים רבים, אף דואגים לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל לעובדים זרים המועסקים אצלם, בעת יציאתם לחו"ל, או עובדים זרים המגיעים ממדינות אחרות לישראל.

 לבסוף, ביטוח עבור עובדים ברילוקיישן הפך לשימושי יותר ויותר, עם הפיכתו של העולם לכפר גלובלי אחד, ושליחת העובדים ובני משפחתם, למגורים זמניים בארץ אחרת.

את ביטוח הנסיעות לחו"ל ניתן לרכוש באופן פרטי, או  במסגרת רכישה קבוצתית מרוכזת על ידי המעסיק ועל חשבונו, כאשר המבוטחים בביטוח הזה הם העובדים עצמם אשר נשלחים לנסיעת עבודה.

ביטוח נסיעות לחו"ל מורכב מרובד הבסיס אשר מקנה כיסויים הרלוונטיים למקרה של אירוע רפואי הגורר הוצאות כספיות כגון : פינוי לבית חולים, ביקור אצל רופא, או רכישת תרופות.

על גבי רובד בסיס זה, ובהתאם לכל סוג של נסיעה, יכול לרכוש ולהתאים כיסוים נוספים הרלוונטיים ומתאימים לסוג הנסיעה הספציפי ולצרכי העובד האישיים.

לדוגמא: במידה והעובד יוצא מהארץ עם ציוד (כגון: ציוד צילום/מכונות חשוב שידאג המעסיק לבטח גם את העובד, אך גם את הציוד עצמו מפני גניבה, אובדן או נזק.

במסגרת ביטוח נסיעות קולקטיבי לחו"ל, ובעיקר בארגונים בהם נסיעות עובדים לחו"ל הינן דבר שבשגרה – נהוג לרכוש בנק של ימים לביטוח העובדים, ויתרה מכך, המעסיק יוכל לדווח את רשימת העובדים והנסיעות שבוצעו- אחת לרבעון , בדיווח רטרואקטיבי של הנסיעות שחלו באותו הרבעון.

אחד מהיתרונות המשמעותיים לרכישת ביטוח קולקטיבי/ קבוצתי הוא שהעובדים פטורים ממילוי הצהרת בריאות ,המשמעות היא שגם מצב רפואי קיים (כולל הריון) יהיה מכוסה, וזאת לעומת רכישת פוליסה פרטית בה מצב רפואי קיים אינו מכוסה למבוטח, אלא אם דאג לרכוש הרחבה מיוחדת בתוספת תשלום, שתבטח גם את המצב הרפואי הקיים.

בנוסף לאי מילוי הצהרת בריאות, בפוליסה עסקית מטעם המעסיק לעומת פוליסה פרטי ת שירכוש העובד בעצמו- קיימים יתרונות נוספים כגון:

  • סכום ביטוח גבוה- גבול האחריות לפוליסה קבוצתית גבוה לרוב מפוליסה פרטית.
  • כניסה לטרקלין בשדות התעופה השונים ברחבי העולם- במקרה של איחור בטיסה
  • נציג ייעודי מטעם חברת הביטוח- לצורך תפעול שוטף מול המעסיק והעובדים
  • כרטיס לכל עובד או אפליקציה באמצעותם נטען סכום כסף במקרה של תביעה וצורך בהפעלת הביטוח.

אין ספק כי שליחת עובדים לארץ בה שירותי הבריאות ברמה נמוכה, דרכי הגישה לפינוי במקרה של פגיעה פיזית מורכבות עד בלתי אפשריות, ושלא נדבר על מדינה בה המצב הבטחוני והפוליטי אינו מזהיר- כל אלו לגמרי משפיעים על רשימה ואיכות הכיסוי הביטוחי שעל המעסיק לדוגמא: ייצוג משפטי בעת הצורך, שירותי איתור רופאים, מענה מתאים לאיתור והצלה ועוד.

להלן רשימת חלק מהכיסויים שחשוב למעסיק לבחון ברכישת ביטוח נסיעות לחו"ל עבור עובדיו:

  • ביטוח רפואי- כולל טיפול רפואי ותרופות
  • כיסוי למצב רפואי קיים (כולל הריון)
  • אירועי חירום- מחלות, מגיפות לא צפויות
  • פיצוי לביטול או קיצור נסיעה
  • אובדן / עיכוב במזוודות
  • גניבת טלפון סלולרי/ מחשב נייד וציוד
  • כיסוי לגניבת ציוד אישי נוסף של העובד, או ציוד של המעסיק
  • פינוי וחילוץ במקרה חירום נזקי טבע/ אחר
  • כיסוי לרכב ו/או דירה בה יתגורר העובד בזמן שהותו בחו"ל
  • ביטוח צד ג'- למקרה בו יגרום העובד לנזק לצד שלישי (רכוש או אדם אחר)
  • כיסוי למצב רפואי קיים (כולל הריון)

לסיכום

רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל באמצעות המעסיק, מטרתה להבטיח שהעובדים יהיה מבוטחים ומוגנים במהלך שהותם בחו"ל ולהקטין סיכונים פוטנציאלים  שעשויים להתרחש זמן השהיה במדינה אחרת

כמובן שכל מעסיק יכול ורצוי שיתאים את ביטוח הנסיעות לחו"ל לפי צורך ותקציב וכמות הנסיעות המתוכננות  ולהציע לעובדים את הכיסויים המתאימים ביותר לצרכיהם הייחודיים.


המאמר נכתב על ידי המומחים של חברת משגב, לריכוז כתבות בתחום הביטוח, הפנסיה והפיננסים המשיכו ל: ערוץ משגב בפורטל משאבי האנוש HRus.

משגב הנה סוכנות לביטוח פנסיוני , פרט ואלמנטרי, ומשמשת כמנהל הסדרים עם וותק וניסיון של מעל 60 שנה ואלפי לקוחות ומעסיקים מרוצים. אנו מזמינים אתכם ליצור קשר לכל שאלה או בירור בנושא ונשמח לשוחח ולהיפגש אתכם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה