שיתוף

כולם מדברים על אושר העובדים ובניית תרבות מעודדת שביעות רצון. עם זאת, בניית תרבות מרוכזת על הטבות מוגזמות לעובדים יכולה למעשה להזיק למעורבות העובד.

על פי החשיבה הקונבנציונלית, חברות פועלות רבות למען הגשמת חווית העובד ואספקת הטבות מדהימות כגון לוח זמנים גמיש בעבודה, מענקים לחופשות, ביטוחי בריאות ותכניות בריאות ללא סוף, שירותי קונסיירז', סבסוד גני ילדים ומטפלים, חופשות לידה ארוכות בתשלום ועוד ועוד. הדברים הללו מגבירים את שביעות הרצון (וכתוצאה מכך את רמות המעורבות) אך עם זאת, לעתים קרובות ארגונים לא הצליחו לראות עלייה במעורבות כאשר הם הגדילו את התוספות.

הסיבה לכך היא, שכאשר העובדים מרגישים מנותקים ומנסים לגרום להם אושר (רגש שהוא חולף לרוב), הדבר לא עושה אותם מעורבים יותר. במקום זאת, הרעפת ההטבות והפינוקים האינסופיים עשוי לגרום להתנתקות, ממש בדומה להורה שאינו יודע להביע אהבה ומגע לילד ומרעיף עליו המוני מתנות כפיצוי על רגשי האשם.
כדי לגרום לשביעות רצון אצל העובדים, יש להבין בדיוק למה הם זקוקים ולא להגזים עם ההטבות.

בכל ארגון וחברה יש את הכלים הדרושים כדי להפוך את העובדים למאושרים באמצעות הטבות פשוטות וברורות כגון לוח זמנים גמיש ואיזון בין חיי העבודה והבית. השקעה בפיתוח העובד, הוקרת העובד והכרה בהצלחותיו, הרבה יותר מרגשים ומגדילים את מידת המעורבות של העובד מאשר מתנות מוגזמות.

אם אתה מוצא כי הקונצנזוס הכללי במשרד הוא עובדים אשר לא רואים את הבית בשל שעות העבודה הארוכות, זה הזמן להעריך מחדש להעריך את המאמצים שלך בבניית תרבות מרתקת.

מחקרים שבחנו וסקרו עובדים בכל רחבי העולם גילו את 5 ההיבטים של התרבות המוערכת ביותר אצל העובדים ברובם:

חיבור עובדים למטרת הארגון: כאשר עובדים חשים חלק ממשהו גדול מהם, אין שם שהשלם גדול מסך חלקיו וכולם מרוויחים.

מתן עובדים ביכולת לגדול וללמוד מיומנויות חדשות: הזדמנות פיתוח, הכשרה וקידום מוערכים אצל העובדים כולם.

הפעלת עובדים לחדש ולעשות עבודה משמעותית: הצלחת העובדים היא הצלחת הארגון ויש לזכור זאת ולעודד זאת כל הזמן.

הכרה בעבודה יוצאת דופן של העובדים: אין ספק כי כל אחד מאיתנו גדול כקטן, מתרגש לשמע מילות הערכה והדבר יוצר אצלו מוטיבציה להמשיך ולהשקיע וכמובן להצליח.

שיפור הבריאות הפיזית, החברתית והרגשית של העובדים: דאגה לרווחת העובדים היא הטבה מוערכת שאין לוותר עליה. עובדים בריאים הם נוכחים יותר בעבודה וכמובן פרודוקטיביים יותר.

ארגונים השולטים באופן שולי בכל אחד מ- 5 התחומים הללו, רואים שיפורים דרמטיים במעורבות העובדים שלהם בנוסף לערכים עסקיים אחרים, כגון צמיחה בהכנסות והתרחבות החברה. במקום להשקיע משאבים בהטבות יקרות אך לא יקרות ערך – זה הזמן לבחור את ההטבות בקפידה ולהפסיק לנסות לרדוף אחרי אושר העובדים עם מחוות מוגזמות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה