מסתמן: סכסוך עבודה בשירות המדינה

מסתמן: סכסוך עבודה בשירות המדינה

העובדים מוחים על העסקה של עובדים חדשים באמצעות חוזים אישיים ולא במסגרת ההסכם הקיבוצי

שיתוף
ההסתדרות

ההסתדרות צפויה להכריז היום על סכסוך עבודה במשרדי הממשלה, בשירות המדינה וברשויות המקומיות החברות במרכז לשלטון מקומי. בין הרשויות שיוכרז בהן הסכסוך הן תל אביב, חיפה וירושלים. סכסוך העבודה יוכרז כתוצאה ממחאת העובדים על העסקה של עובדים חדשים בחוזים אישיים. כיום אמור להתנהל משא ומתן בנושא צמצום העסקת עובדים בחוזים אישיים, אך לטענת העובדים וההסתדרות קיימת סחבת בדיון בנושא.  

בהסכם העקרונות שנחתם לפני כשנה בין ההסתדרות למשרד האוצר בנושא המאבק למען עובדי הקבלן, ביקשה ההסתדרות להוסיף סעיף  המתייחס להעסקת עובדים בחוזים אישיים. בסעיף מופיע שדיונים ומשא ומתן ימשכו בנושא. למרות הסעיף ולמרות בקשתו של יושב ראש האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, מאז לא קיים האוצר דיון בנושא.

לפני כחצי שנה פנה ניסנקורן לממונה על השכר במשרד האוצר, קובי אמסלם, במטרה לקבוע ישיבות דחופות שיביאו לפיתרון בסוגייה. הפניות החוזרות לא נשאו פרי. לדבריו, ככל הנראה למשרד האוצר נוח להשאיר את המצב כפי שהוא – החתמת עובדים על חוזים אישיים בתמורה לתמריץ כלשהו. לדבריו למרות זאת, העובדים מודעים לכך שעדיף להיות מועסקים במסגרת הסכם קיבוצי.

 קיצוץ בשכר עידוד

השבוע הפגינו כ-150 עובדי משרדי הממשלה, המשרד לביטחון הפנים ומשרד החוץ, במחאה על ההחלטה לקצץ בשכר העידוד במסגרת תוכניות העבודה לשנה הבאה. שכר העידוד ששולם עד כה לעובדים נועד לתגמל אותם על פי תפוקותיהם. לדבריהם של העובדים הפסקת תשלום שכר העידוד תפגע באופן משמעותי בתנאי העסקתם. ההפגנה התקיימה מול משרד החוץ בירושלים ובתמיכה מלאה של ההסתדרות.

התאגדות העובדים נמשכת, כאשר השבוע התאגדו בהסתדרות עובדי מפעל "חוד אסף מתכות" בעכו. המפעל מעסיק למעלה מ-300 עובדים. מטרת ההתאגדות של עובדי מפעל זה היא להבטיח ביטחון תעסוקתי לעובדים במסגרת העסקה באמצעות הסכם קיבוצי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה