מיתוג מעסיק – לגברים ולנשים יש שיקולים שונים בבחירת מקום עבודה

מיתוג מעסיק – לגברים ולנשים יש שיקולים שונים בבחירת מקום עבודה

לנשים חשוב יותר המיקום ולגברים חשובה יותר הבריאות הפיננסית של העסק. הבדל זה והבדלים נוספים בהעדפותיהם של שני המינים יכולים לעזור למעסיקים לדעת איך למשוך את העובדים שבהם הם מעוניינים

שיתוף
מיתוג מעסיק

גברים ממאדים ונשים מנוגה – גם בעולם התעסוקה. מחקר חדש מראה שאמנם גברים ונשים חולקים ביניהם העדפות דומות הקשורות לחבילות של שכר והטבות, אבל הם שונים זה מזה בדעתם על גורמים אחרים שקובעים עד כמה מקום העבודה אטרקטיבי.

סקר שכותרתו היא "מיתוג מעסיק" שבוצע על ידי חברת משאבי האנוש הגלובלית Randstad בדק את הבדלי העדפות המעסיק בין גברים לבין נשים. נסקרו 7,000 בני אדם ובניהם סטודנטים, אנשים עובדים ואנשים מחוסרי עבודה בני 18 עד 65. נמצא שגם גברים וגם נשים מדרגים את חבילות השכר וההטבות כגורם המרכזי ביותר באטרקטיביות של מקום עבודה, אבל בני שני המינים נבדלים זה מזה בהעדפות אחרות:

  • לנשים המיקום חשוב יותר: מיקום הוא גורם מפתח עבור נשים. 44% מהנסקרות בחרו במיקום כתכונה חשובה של מקום העבודה. רק 35% מהגברים דיווחו את אותו הדבר.
      
  • לגברים חשובות יותר הזדמנויות קידום: 42% מהגברים בסקר אמרו שהם מחפשים הזדמנויות קידום, לעומת 36% מהנשים.
      
  • הבריאות הפיננסית של העסק מעניינת את הגברים יותר: 36% מהגברים ציינו שהבריאות הפיננסית של החברה היא גורם מכריע בהחלטה האם לעבוד עבורה, זאת לעומת 28% מהנשים שציינו את הגורם הזה כגורם קובע.
      
  • לנשים חשובה יותר סביבת עבודה גמישה: בין הנשים, 37% בחרו בסביבת עבודה גמישה כתכונה חשובה של המעסיק, בהשוואה ל-26% בלבד מהגברים.

פרנסה או קריירה – שיקולים במיתוג מעסיק?

אם הנתונים גורמים לכם להסיק שבהשוואה לגברים הקריירה חשובה פחות לנשים, אתם כנראה טועים. ליסה קרופורד, סגנית נשיא בכירה לתחום משאבי אנוש ברנדסטנד ארצות הברית, מציעה: "אל תצהירו הצהרות גלובליות בנוגע להשקפתם של שני המינים על עבודה". היא מסבירה: "ישנם נשים רבות שעבורן התקדמות בקריירה חשובה הרבה יותר מאשר הסדרי עבודה גמישים, כמו גם גברים שחשים ההפך מכך. על כל פנים, הממצאים שלנו מראים שנשים אכן נוטות להסתכל על הקריירות שלהן במבט הוליסטי יותר, המושפע מעוד דברים מלבד מסלול הקריירה כאשר הן מחליטות היכן הן רוצות לעבוד".

דייב אולריך, פרופסור בבית הספר לעסקים באוניברסיטת מישיגן ושותף בחברת ייעוץ, לא לגמרי מסכים עם קרופורד. הוא אמר לאתר HReonline: "הנתונים הללו מאשרים מה שרבים היו משערים: גברים בוחרים משרה בשביל קריירה – עם עניין להתקדם – בעוד נשים עשויות לבחור במשרה לשם פרנסה".

מומחים אחרים מנסים להסביר את העדפותיהן של הנשים. לגבי המיקום, כמה משתנים יכולים לקבוע מדוע אישה תעדיף או תסתייג ממשרה במיקום מסוים: משתנה אחד הוא בטיחות הקשורה לסביבה שבה העסק ממוקם; משתנה נוסף הוא נוחות המושפעת ממרחק העסק מהבית; גורם אחר הוא יוקרה שיכולה להיות רבה יותר עם העסק ממוקם בעיר נחשקת.

גורם הגמישות במקום העבודה, החשוב יותר לנשים, מתאים לממצאים של סקרים רבים אחרים. איזון חיים-עבודה היה במקום הרביעי מבחינת חשיבותו לשני המינים, כך שכנראה גם הגברים מעריכים צורה מסוימת של גמישות בעבודה. למעשה הפער בחשיבות שגברים ונשים מייחסים לסביבת עבודה גמישה מצטמצם בשנים האחרונות, גם אם הוא עדיין נוכח. גם גברים מתחילים להיאבק על מאזן חיים-עבודה, באותה המידה שנשים נאבקות עליו, ואולי יותר.

ניתן ללמוד עוד על מיתוג מעסיק בכתבות הבאות: מיתוג מעסיק.

 

בנוסף, בכנס השנתי לניהול משאבי אנוש שייערך ב-12.11.13 נערוך, בין השאר, אירוע נטוורקינג מודרך מיוחד, Speed Coaching, בהנחיית אלון גל, שיעסוק במיתוג מעסיק על מול מועמדים לעבודה. למידע נוסף ורישום לכנס השנתי לניהול משאבי אנוש 2013 – לחץ כאן!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה