למה לקנות פרה כשרוצים רק כוס חלב?

למה לקנות פרה כשרוצים רק כוס חלב?

ד"ר גיא דרורי, מנהל מוצר ותהליכי פיתוח בחברת Synel, מציג את היתרונות של אחסון ענן במודל ה-SaaS

שיתוף
מערכת משאבי אנוש

ד"ר גיא דרורי, מנהל מוצר ותהליכי פיתוח בחברת Synel, בוגר הטכניון BSc במדעי המחשב, וד"ר לפסיכולוגיה, נשא הרצאה בכנס חדשנות בטכנולוגיית משאבי אנוש, שהתקיים ב-2 במאי במלון אינטרקונטיננטל בת"א.

התאמת מערכות ניהול הון אנושי למודל ה-SaaS (שירות כתוכנה) ול-cloud computing (אחסון ענן)

ד"ר גיא דרורי: עד לאחרונה, חברות היו רוכשות מערכות ומרכיבות אותן בתחנות משתמשים בתוך הארגון. הפתרון העתידי (במודל ה- SaaS) מאפשר לחברות ליהנות מכל היתרונות של מערכת לניהול הון אנושי מבלי לרכוש את המערכת. הארגון למעשה מקבל את התוכנה כשירות כך שהמערכת לא מותקנת בארגון אלא היא זמינה ליישומים דרך רשת האינטרנט.

כאשר ארגון בוחר במודל ה- SaaS, הוא משלם לספק החיצוני על השימוש בתוכנה מבלי להשקיע בחומרה ובתשתיות תקשורת, באנשי תפעול ואחזקה, בפתרונות גיבוי ושחזור. ה- SaaS מאפשר לארגון חיסכון משמעותי של הוצאות תקשורת, חומרה, שעות עבודה ואף תקנים של עובדים טכניים בחברה.

אחסון ענן נחשב לפתרון 'ירוק' או ידידותי לסביבה – שכן ארגונים שבוחרים במודל הזה חוסכים באנרגיה. החיסכון באנרגיה, בחומרה ופתרונות תקשורת, בתקנים ובשעות העובדה, הוא חיסכון קריטי המאפשר לחברות קטנות, בינוניות וחברות חדשות – לנהל את ההון האנושי שלהן בצורה המתקדמת ביותר מבלי להיכנס להוצאות עתק שעד כה היו נחלתן של חברות גדולות ומבוססות.

לסיכום, היתרונות הטמונים באחסון ענן הן:
– אין צורך בחומרה
– אין צורך בתשתיות תקשורת
– אין צורך בהקצאת משאבי תפעול
– אין צורך בניהול מערכי גיבוי
– אין צורך ברישויונות תוכנה
– זהו מעבר למחשוב ירוק – ידידותי לסביבה וחסכני באנרגיה 

הענן הפך להיות פתרון מבוקש בארץ ובחו"ל וזאת על רקע שילוב של כמה מגמות: מיזוג בין חברות וגלובליזציה והחזרה להורדת עלויות תפעול וצמצום מצבת כוח אדם, עד כמה שניתן, במטרה לצבור יתרון תחרותי. למגמות אלו יש השלכות על תחום משאבי אנוש:
1. שינויים חדים במצבת העובדים: ניוד עובדים ממקום למקום בתוך הארגון ומחוצה לו. הארגון יתפרס על שטחים גיאוגרפים חדשים ותידרש ניידות של עובדים מסניף לסניף וממדינה למדינה, לכן יהיה צורך במערכת תומכת מגמות.
2. מעבר למודל עבודה גמיש: חברות מאפשרות לעובדים לעבוד מהבית ו/או מלוקיישנים מחוץ למשרד. כל אלו דורשים פתרונות IT גמישות כמו יכולת להתחבר למערכות מכל מקום, דרך מכשירים חיצוניים. כאן נדרש פתרון לארגון מבוזר והענן נותן פתרון אופטימלי.

מחשוב ענן מתאים למחלקות משאבי אנוש כי הוא מאפשר להן לעבוד באמצעות יישומים מתקדמים תוך חיסכון בזמן, ייעול תהליכים ואף חיסכון בכוח אדם, וכל זאת מבלי להיכנס להוצאות עתק על רכישת רישיונות, חומרה, תקשורת ושעות תחזוקה וגיבוי. יתרון נוסף הטמון במודל ה- SaaS הוא שכעת כל עובד יכול לעבוד על התוכנה. אם בעבר מערכות משאבי אנוש אפשרו רק למספר עובדים לעבוד עם המערכת, על פי מספר רישיונות מוגבל, כעת ניתן לשתף יותר עובדים בתהליכי מיון, גיוס, שכר, הערכת עובדים ועוד.

הענן פוטר את העובדים מהתלות ב-IT. לכן, גם אם זה פתרון טוב תהיה לו אופוזיציה בארגון. בנוסף, יש גורמים בארגון שלא ירצו להוציא את המידע החוצה מחשש לאבטחת המידע אולם אין לכך הצדקה. מערכות בענן הן בטוחות והן ערוכות לגיבוי. זו מערכת שלא נופלת ולכן זה פתרון בטוח.

אני יכול לסכם את היתרונות של פתרון ענן על פני רכישת מערכת בשאלה הבאה: למה לקנות פרה אם אנחנו בסך הכל רוצים רק כוס חלב?

 נותני חסות כנס חדשנות בטכנולוגיות משאבי אנוש 2012

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה