שיתוף

בעוד ארגונים רבים סוגרים מחלקות ומפטרים עובדים, יש לא מעט ארגונים שמנצלים את המצב כדי לגייס עובדים חדשים, ובעיקר טלנטים במגוון רחב של תחומים ומקצועות.

אין ספק שהמצב הכלכלי ואי הוודאות השוררים בשוק הסחורות ובשווקים הפיננסיים יוצרים בקרב הנהלות של חברות את האינטואיציה הראשונית של הצורך לפטר עובדים.

ועם זאת, דווקא עכשיו, כאשר שוק העבודה הוא "שוק של קונים", כלומר שוק של ארגונים (היצע העבודה עולה על הביקוש), זה הזמן הטוב ביותר לאתר ולגייס טלנטים לארגון.

מסקר של חברת המחקרים האמריקאית גאלופ, שנערך לפני כחודשיים בקרב מנהלי משאבי אנוש בארה"ב עולה, כי ארגונים רבים נערכים כעת לקראת שינויים ארוכי טווח, כולל פיטורים וארגון מחדש, הצפויים להתרחש בחודשים הקרובים.

עם זאת, יותר מ-55% מהנשאלים, שהינם מארגונים שחוו ירידה בהכנסות בגלל משבר הקורונה, אמרו כי ב-12 החודשים הקרובים הארגונים שלהם צפויים לחזור לרמות ההכנסה שהיו להם לפני המגיפה.

כ-39% מהנשאלים בסקר אמרו כי הם מאמינים שבתוך 12 חודשים יחזרו רמות ההכנסות לאלו שהיו טרם המשבר, בעוד שכארבעה אחוזים אמרו כי לדעתם רמות ההכנסות לא יחזרו לאלו שהיו לפני המשבר.

עוד עולה מהסקר, כי רק כ-16% ממנהלי משאבי האנוש צופים כי בארגון שלהם צפויים פיטורים בהיקפים משמעותיים וכתשעה אחוזים מהנשאלים צופים שבחברה שלהם יערך ארגון מחדש בהיקף נרחב.

מהסקר עולה עוד, כי חברות הפועלות בתחומי הצווארון הכחול צפויות לפטר הרבה יותר מאשר חברות הפועלות בתחומי הצווארון הלבן.

משתתפי הסקר נשאלו מהו סדר העדיפויות שלהם לגבי שמירה על הבריאות בעת החזרת העובדים למשרדים.

כ-89% מהמשתתפים אמרו כי יש להכין את העובדים לקראת חזרה לעבודה תחת האמצעים המגבילים. בנוסף, כ-86% אמרו כי בסדר עדיפיות גבוה נמצא אצלם הצורך לתת מענה לדאגות הבריאות והבטיחות לעובדים שחוזרים למשרד.

כ-75% ממנהלי משאבי האנוש שהשתתפו בסקר אמרו כי הארגון שלהם מציע לעובדים תמיכה נפשית, כמו גם תמיכה ברווחה של העובדים.

בנוסף, כ-75% ממשתתפי הסקר אמרו כי בסדר עדיפות גבוה הם קבעו הענקת מענה בכל הנוגע לטיפול בעובדים בעת החזרה לעבודה במשרד, לרבות בדיקות חום ודאגה לחומרי חיטוי וכו.

יתר על כן, הסקר בדק את הסיכויים לגיוס עובדים חדשים, תוך הקצאת משאבים לגיוסים חדשים, בצד חשיבה מחדש על גובה השכר וההטבות (חבילת התגמול), ובאופן כללי – האם זה הזמן המתאים לרכישת טלנטים חדשים ובאיזה מחיר.

מהסקר עולה, כי כ-34% ממנהלי משאבי האנוש השיבו כי רכישת טלנטים בעת הזאת היא לא רק נדרשת אלא אף הגדירו אותה כקריטית או חיונית.

כ-22% ממשתתפי הסקר אמרו כי יש לעשות חשיבה מחדש על נושא השכר וההטבות למגוייסים החדשים כמו גם לעובדים הקיימים, ולהתאים את השכר וההטבות למצב החדש.

כ-19% מהמשתתפים אמרו כי הם מקבלים כבר בימים אלה עובדים חדשים שגוייסו לאחרונה – לכל המשרות הפתוחות.

אירועים מקצועיים למנהלי משאבי אנוש

אין תגובות

השאר תגובה