שיתוף

אתה נמצא בפגישה מהותית ומנסה לעבור עם חברי הצוות שלך על תכנית לסגירת חוזה עם לקוח קריטי, כשאחד מחברי הצוות ממשיך לשאול שאלות לא רלוונטיות או מספר בדיחות ומסיח את דעתם של כל הנוכחים בפגישה החשובה.

ההתנהגות מקוממת. עם זאת אתה מוכרח לשלוט בכעס שלך ולמצוא פתרון מהיר וישים.

התנהגות לא רצינית בעבודה בדרך כלל אינה מכוונת. היא לרב נעשית ללא מחשבה באשר לנזק שהיא גורמת ובכל זאת היא עשויה לשבש ולהזיק לתהליכים משמעותיים. אם חברים בצוות שלך מפריעים לפגישות פעם בכמה זמן ניתן להבליג אך אם עובד כלשהו משבש פגישות באופן תכוף עליך לנקוט בפעולה.

להלן כמה טיפים להתמודדות עם התנהגות מפריעה בפגישות:

היה תקיף ידידותי

כדי להתמודד עם האדם הבעייתי יעיל, עליך למקד את תשומת הלב להתנהגות הלא תקינה ולא לאדם עצמו. חשוב להימנע מתיוג או סיווג הגורם המפריע כיוון שהדבר יגרום בדרך כלל להתגוננות ולוויכוח ולא להבנה ולשיפור. עליך להצביע על התנהגות לא מתפקדת באופן כללי, ובמהלך הפגישה לעצור ולפנות לכלל המשתתפים עם בקשה להתייחס ברצינות לתוכן הפגישה, לנסות לוותר על הומור ושאלות לא רלוונטיות ולדון במהות הפגישה בלבד, כשלקראת סוף הפגישה במידה ויהיה מספיק זמן, יהיה מקום לשאלות והערות.

המלץ על התנהגות חלופית

דרך נוספת להתמודד עם גורם מפריע בפגישה היא להציע התנהגות חלופית. כמובן שגם במקרה הזה עליכם לפנות לכל קהל המשתתפים מבלי להצביע על גורם מפריע ספציפי, ולבקש מהם כחלופה לבדיחות והלצות, לספק פתרונות אפקטיביים – כאלו שניתן לעשות בהם שימוש. דרך חכמה לתקן התנהגות צינית היא לשלב תגמול לאותם אנשים שהציעו רעיונות או פתרונות יעילים בפגישה אותם החלטתם לאמץ בסופו של דבר, כך שיהיה מניע מוגדר להתנהגות חלופית ומפרה.

התעלמם במכוון מהסחות

התעלמות מהלצות ומשאלות לא רלוונטיות שמטרתן ליצור הסחה, היא דרך יעילה נוספת להתמודדות עם הגורם המסיח. כשהוא מספר בדיחה למשל, תוכלו להנהן ולהתעלם במופגן ולהמשיך עם כיוון השיחה בה התחלתם. סביר שאותו גורם יבין שהבדיחות שלו אינן מתקבלות בברכה וימנע מהן בהמשך.

עשה שימוש בתקשורת לא מילולית

תקשורת לא מילולית מאוד יעילה במקרים אלו, כיוון שהיא אינה פוגעת כמו אזהרה מילולית. כשהגורם המפריע בפגישה מתחיל עם ההלצות וההערות שלו, תוכלו לכוון אליו מבט חמור סבר, כך שיבין שההתנהגות אינה במקומה. קרוב לוודא שיתר חברי הצוות יושפעו מסימני האזהרה הלא מילויים שהפניתם כלפיו, ויבקשו ממנו אף הם לחדול ממעשיו.

חזק התנהגות חיובית

דרך נוספת למיגור התנהגות לא רצינית בפגישות היא לחזק את ההתנהגות החיובית המבוקשת. תוכלו למשל להביע הערכה לחבר צוות אחד שהתייחס לנושא ברצינות וסיפק פתרון שיכול להיות שימושי. אם תוסיפו לחיזוק ביטוי כגון: "אני מעריך את ההתייחסות הרצינית שלך לנושא המהותי.." זה כנראה יעביר את המסר לאותם גורמים שאינם מתייחסים לפגישה ברצינות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה