שיתוף

בעידן התומך בכוח אדם מגוון עובדים ומנהלים רבים נדרשים לעבוד עם אנשים שונים מהם בתכלית, הן בגיל, במגדר, במוצא, בידע המקצועי ובמידת ההשכלה.

קבוצה שמרכיביה שונים אלו מאלו משלבת את השינויים לכוח קבוצתי חזק, בריא, יצירתי ומוצלח. בנוסף, כאשר הכוח מגוון יש מקור חזק ללמידה כשכל אחד תורם לקבוצה מהידע והכישורים שלו.

הבדלים בין אנשים בארגון מגוון יכולים להיות בכמה וכמה היבטים, ביניהם: היבט דתי, פוליטי, ערכי, מקצועי ועוד. הרעיון הוא לתעל את ההבדלים הללו ולאחד אותם לכוח מלוכד וחזק.

הבעיה מתחילה כאשר ההבדלים תהומיים מידיי ויוצרים פערים בתפישות ובהחלטות תוך כדי עבודה ועשויים לגרום לקרע בין האנשים.

כיצד אם כך מומלץ לעבוד עם אנשים שונים מכם?

אל תחששו מקונפליקט

קונפליקט אינו דבר רע, אך כאשר נבהלים ממנו ומתחילים לחשוש ולהתגונן המצב הזה עשוי להוביל לוויכוחים ומריבות הנובעות מאותו הפחד.

כשאתם שומרים על משהו מכל משמר, כמו על אותו איזון ורוגע בקבוצה, לעיתים דווקא השמירה האבסולוטית הזו גורמת לידיים "לרעוד".

לכן אל תחששו מקונפליקטים כיוון שסך הכל מדובר בחילוקי דעות שלרב ניתן ללמוד מהם. כל הבדל בתפישה ניתן לתרגם לככוח יצירתי, ולהזדמנות טובה ללמידה ובכל תוכלו להפיק את מירב נקודות המבט השונות מאותם חילוקי דעות.

דעות סותרות יכולות להיות מקור לוויכוח בריא, לחידוש ושינוי מבורך ובסופו של דבר יכולות להוביל לתוצאות טובות יותר.

על מנת לתעל את הקונפליקט ראשית עליכם לנטוש לחלוטין את עמדת "הצודק". בקונפליקט רב משתתפים אין אחד צודק – כל אחד צודק מזווית הראייה שלו. הפתרון לקונפליקט לא יכול לבוא בצורה של "ביטול" דעתו של אחד מהנוכחים, אלא רק באימוץ דעה אחת מועדפת על הכלל, או בשילוב של כמה דעות יחד.

נסו ללמוד מדעותיהם של אחרים. ייתכן ואדם כלשהו יספק זווית ראייה שונה משלכם בנוגע לפרויקט עליו אתם עובדים, כאשר הנטיה הטבעית היא לדחות דעה שונה ולחשוב שאנחנו יודעים בדיוק מה צריך לעשות. אך אם נקשיב ואולי אף נאמץ כיוון שונה, אולי נצליח לייצר את הדבר הבא – את הפיתוח היצירתי שאף אחד לא חשב עליו שיביא מהפך של ממש.

חפשו מטרה משותפת. כשכל אחד מציד שעות שונות הזכירו לכל המעורבים מהי המטרה המשותפת, כגון: הצלחה בפרויקט, עמידה בלוח הזמנים של המשימות, וכד'.

כשתזכירו למשתתפים את המטרה המשותפת לכולם, הקונפליקט יהיה מרוכך יותר. המחשבה צריכה להיות שכולם צריכים לפעול יחד על מנת להשיג את אותה מטרה מיוחלת.

לבסוף, נסו להבין לעומק את הרעיונות של אנשי הצוות האחרים, מה הוביל אותם לחשוב על הרעיון אותו העלו, אולי יש להם ניסיון קודם בתחום וכבר פעלו בדרך זו שהובילה להצלחה רבה?! חשוב להבין את מהות הרעיון ומהיכן הוא מגיע, בטרם שופטים אותו לכאן או לכאן.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה