שיתוף

הטכנולוגיות המתקדמות הגיעו כבר מזמן אל התחום הפיננסי, וכעת, עובדים צעירים רבים מבני דור המילניום ודור ה-Z מעוניינים לקבל את השכר שלהם בשיטות המשלבות את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר.

לאור העובדה שעובדים בגילאי 20 עד 37 מהווים כיום את רוב כוח האדם, ולאור העובדה שעובדים מדור האיקס הולכים ופורשים, הרי שארגונים יצטרכו להיערך לקראת הגדלת מגוון השיטות שבאמצעותן משלמים את שכר העובדים.

אם עד לפני כמה שנים עובדים התמקדו בכך שהם רוצים לקבל את שכרם בזמן ושגובה שכרם יתאים לשאיפות שלהם ולתרומה שהם תורמים לארגון, הרי שכיום, עובדים צעירים רבים גם רוצים לקבל שליטה על אופן התשלום שמועבר להם.

מחקר שבוצע בארה"ב גילה, כי כ-47% מהעובדים הצעירים אמרו שהם רוצים שהמשכורת שלהם תכנס אל כרטיס האשראי שלהם ולא אל חשבון הבנק.

זוהי מגמה חשובה שמחלקות משאבי אנוש ושכר צריכות להכיר בה משום שלא כל אזרח משתמש בחשבון בנק. יתכן שיהיו עובדים שיעדיפו שהשכר שלהם יכנס אל חשבון הפייפאל שלהם, או באמצעות מגוון שיטות דיגיטליות שחלקן כבר קיימות וחלקן צפויות לעלות על פני השטח בעתיד הקרוב. בסיכומו של דבר, עובדים צריכים לקבל שכר בדרך שהם בוחרים ושמגיע להם לקבל אותו.

בנוסף, מהסקרים שנערכו בארה"ב עולה עוד, כי יותר מ-85% מהעובדים השכירים והמעסיקים, הסכימו עם הקביעה כי רווחה כלכלית היא מרכיב חשוב לרווחה הכללית של העובד. וכ-79% מהעובדים אמרו כי הם היו רוצים לעבוד עבור מעסיק שדואג לרווחתם הכלכלית.

רבות מדברים על כך שחווית עובד חיובית תורמת למחוברות עובדים מוגברת, כתוצאה מכך לשיפור הפרודוקטיביות, ובסופו של דבר לתוצאות עסקיות טובות יותר לארגון.

אם כן, הענקת שליטה לעובדים לגבי הדרך בה הם מקבלים את שכרם, מהווה חלק גדול מהענקת חווית עובד חיובית.

אלא שתהא שיטת התשלום אשר תהא, בכל מקום יש עמלות ולפעמים הן לא נמוכות. לכן, כדי להפחית העלויות לארגונים ולעובדים כאחד, הארגונים יכולים לחתום על שיתופי פעולה עם חברות כרטיסי אשראי, עם בנקים ועם מגוון רחב של גופים פיננסיים כדי לאפשר לעובדים שלהם להינות מעמלות מופחתות.

מבחינת הגוף הפיננסי, עשויה להיות כדאיות להענקת עמלות מופחתות (במידה משמעותית) לעובדי הארגונים, כל עוד יש מספיק עובדים שמצטרפים להסכם הקבוצתי של הארגון.

במסגרת ההסכם ניתן לאפשר לכל עובד לקבל את שיטת התשלום המתאימה לו, בדומה לביטוחי בריאות קבוצתיים.

כך או כך, בין אם המעסיק יפקיד את השכר אל חשבון הפייפאל של העובד, אל כרטיס האשראי שלו, אל חשבון הבנק, או בכל שיטת תשלום דיגיטלית שקיימת, תמיד יהיו עמלות כלשהן.

אחד היתרונות הגדולים שארגון יכול לספק לעובדים השכירים על פני המתחרים (פרט לעובדה שהם מקבלים את שכרם בשיטה המועדפת עליהם), הוא אותפ הסכמים קבוצתיים עם הגורמים שמאחורי שיטות התשלום, במטרה לצמצם את היקף העמלות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה