חדשות טובות למעסיקי ההייטק: הסטודנטים בישראל מעולים באנגלית

חדשות טובות למעסיקי ההייטק: הסטודנטים בישראל מעולים באנגלית

על פי סקר הלמ"ס כפי שפורסם הבוקר, רמת האנגלית של סטודנטים בישראל משביעת רצון

שיתוף
לימודי אנגלית

לימודי אנגלית

בשורה טובה למעסיקים בישראל, במיוחד בעולם ההייטק: על פי תוצאות סקר שעסק ברמת האנגלית של סטודנטים חדשים לתואר ראשון במוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל בשנת תשע"ח (2017/18) מציוני הבגרות, ובשנת תשע"ו (2015/16) מציוני בחינות המיון באנגלית, עולה כי המצב משביע רצון.

על פי הנתונים, כפי שפורסמו הבוקר: הציון המשוקלל בבחינת הבגרות באנגלית בקרב סטודנטים חדשים לתואר ראשון היה 102 בממוצע. הציון הממוצע של הסטודנטים באוניברסיטאות היה גבוה באופן ניכר (111) מהציון של סטודנטים במכללות האקדמיות (97) ובמכללות האקדמיות לחינוך (96).

עוד על פי נתוני הלמ"ס, סטודנטים לרפואה קיבלו את ציון הבגרות באנגלית הגבוה ביותר (119). לעומת זאת, הציון של הסטודנטים למקצוע הלימוד מינהל מערכות בריאות, היה מהנמוכים ביותר, הן באוניברסיטאות (94) הן במכללות האקדמיות (87).

ציונים גבוהים מאוד לסטודנטים באוניברסיטאות

הנתונים מראים בנוסף, כי 36% מהסטודנטים באוניברסיטאות קיבלו ציון גבוה מאוד (בטווח של 150-134) והיו זכאים לפטור מהשתתפות בקורסי אנגלית במסגרת הלימודים האקדמיים לתואר הראשון, לעומת 5% במכללות האקדמיות לחינוך.

מה עוד חשוב לדעת?

יותר מחמישית (21%) מהסטודנטים החדשים לתואר ראשון בשנת תשע"ו (2015/16) שנבחנו באחת מבחינות המיון באנגלית, קיבלו ציון גבוה מאוד (בטווח של 150-134), והיו זכאים לפטור מהשתתפות בקורסי אנגלית במסגרת הלימודים האקדמיים לתואר הראשון. יותר משליש (36%) מהסטודנטים באוניברסיטאות הגיעו לרמת פטור באנגלית, לעומת 5% בלבד במכללות האקדמיות לחינוך.
רבע (25%) מהסטודנטים החדשים לתואר ראשון באותה שנה קיבלו ציון נמוך מאוד (בטווח של 85-50). יצוין שבחלק מהמוסדות ציון בטווח זה אינו עומד בדרישות הסף לקבלה ללימודים. רק 10% מבין הסטודנטים באוניברסיטאות התקבלו ללימודים עם ציון נמוך מאוד, לעומת מחצית (50%) מהסטודנטים במכללות האקדמיות לחינוך. 31% מהסטודנטים במכללות האקדמיות המתוקצבות ו-37% מהסטודנטים במכללות הלא מתוקצבות קיבלו ציון נמוך מאוד.

בקרב הסטודנטים שהתמחו בהוראת אנגלית במכללות האקדמיות לחינוך, רק 9% קיבלו ציון פטור באנגלית, ו-16% קיבלו ציון נמוך מאוד.

מה זה אומר עבור מעסיקים?

חשוב לדעת, כי האוריינטציה לשפה האנגלית מוטמעת אצל מרבית הסטודנטים בארץ. מדובר בהיבט משמעותי, שכן חברות הייטק בעיקר פועלות לרוב מול מדינות בכל רחבי העולם והשפה האנגלית הרהוטה היא נדבך חשוב בגיוס עובדים עתידיים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה