הטבות עובדים 2018: הטבת תשלום שכר לימוד מושכת כישרונות צעירים לחברה

הטבות עובדים 2018: הטבת תשלום שכר לימוד מושכת כישרונות צעירים לחברה

כיצד תשלום שכר הלימוד של הסטודנט הופך להטבה מספר אחת לבני דור המילניום?

שיתוף
תשלום שכר הלימוד

תשלום שכר הלימוד

מה אם המעסיק שלך יכול לסייע לך בתשלום שכר הלימוד?

בשוק העבודה התחרותי, המעסיקים הופכים להיות יצירתיים יותר ויותר עם הטבות מרצון שהם מציעים לעובדים.

סקר של World at Work משנת 2017 מצא, כי 92% מהחברות בארה"ב מציעות סוג מסוים של תוכנית סיוע בשכר לימוד.

סיוע שכר לימוד יכול לספק מגוון של יתרונות הן למעסיקים והן לעובדים והדרכים להציע סיוע בשכר הלימוד משתנות כל הזמן.

להלן מספר נתונים שחשוב לדעת:

סיוע בשכר לימוד נמצא במגמת עלייה

בכירים בתחום ההטבות בארגונים אומרים כי מעסיקים שואלים יותר ויותר על הטבות פיננסיות לעובדים מעבר להטבות פרישה ובונוסים. לא רק שתוכניות סיוע בשכר הלימוד לעובדים הפכו נפוצות יותר, אלא גם כמה חברות אפילו מציעות לשלם עבור שכ"ל של ילדי העובדים.

זה בגלל ששוק העבודה הופך תחרותי יותר ויותר וכן כיוון שבני דור המילניום נכנסים יותר ויותר לשוק העבודה – מדובר בעובדים צעירים שסיימו זה עתה ללמוד וצברו חובות של שכ"ל וחלקם עדיין לומדים במכללות ובאוניברסיטאות וזקוקים לסיוע בשכ"ל. המעסיקים מתחרים כדי למשוך אותם לחברה ומציעים כהטבה את הסיוע בתשלום.
תוכנית נדיבה של שכר לימוד לעובדים הופכת חברות מגייסות למושכות במיוחד עבור מועמדים צעירים. מעסיקים מקווים בנוסף, כי תשלום חלקי או מלא של שכ"ל עבור העובדים שלהם תסייע בשימור עובדים אלו בחברה לאורך זמןץ במיוחד כאשר נלווה להטבה זו חוזה שמחייב אותם להישאר בחברה למשך תקופה מסוימת שלרוב היא ארוכה.

חברות הייטק ופיננסים מובילים את התופעה

בחברות ההייטק והפיננסיים נמצא כי הטבת תשלום שכ"ל לעובדים היא אחת ההטבות הבולטות. תעשיות אלו גדלות במהירות וזקוקות לעובדים מוכשרים, גם כאלו ללא ניסיון שזה עתה סיימו ללמוד או שעדיין לומדים, שיגדלו יחד איתם. חברות מסוימות אף מציעות לעובדים שכר לימוד ללא הגבלה למשך שהותם בחברה.

הטבת תשלום שכר לימוד משמרת את העובדים

בארה"ב, סקרים מראים כי הסכום החציוני של סיוע שכר לימוד המסופקים על ידי מעסיקים בשנה הוא 5,250$ עבור לימודי תואר ראשון ו- 10,500$ עבור בוגרים.
החששות של מעסיקים לגבי שכר הלימוד הם עלות גבוהה וחשש שעובדים ייהנו מתוכניות השקעה אלו ולא יישארו מספיק זמן בחברה כדי שהחברה תקבל החזר מלא על ההשקעה שלה.

מחקרים שנעשו לאחרונה מקלים על חששות אלה. חברה אחת לדוגמה שהחלה בתוכנית סיוע בתשלום שכר לימוד, העלתה את שיעור השימור בקרב העובדים שהגיעו לתוכנית ב- 89% לאחר חמישה חודשים בלבד, כמעט פי שניים משיעורם של אלו שלא נרשמו לתוכנית.

אם מסתכלים על ההשפעה של סיוע שכר הלימוד בהפחתת מתחלופת העובדים נראה כי חברות יכולות לכסות את רוב העלויות של תוכנית סיוע שכר הלימוד שלהן. רוב הארגונים דורשים התחייבות של שישה חודשים עד שנה לעבודה בחברה לפני שהעובדים יכולים לנצל את הטבת שכר הלימוד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה