שיתוף

מגייסים מכירים היטב את היתרונות הייחודיים של תכניות "חבר מביא חבר" לגיוס עובדים מוכשרים, אך לא תמיד יתר העובדים והמנהלים בחברה מכירים בכך.

במקרים רבים, לרב העובדים בחברה אין מושג שקיימת תכנית "חבר מביא חבר", וכשעובדים חדשים מגיעים לעבוד בחברה, לא תמיד הם מעודכנים בכך.

הדבר מהווה בעיה, שכן מחקרים מראים כי תכנית "חבר מביא חבר" היא המקור הזול והאיכותי ביותר לגיוס עובדים מוכשרים.

כדי לשנות את מגמת אי הוודאות וליצור מודעות לתכנית "חבר מביא חבר" שמיושמת בחברה, חברות מסוימות מיישמות מודלים לא שגרתיים למימוש התכנית. להלן כמה מהם:

חברת InMobi

חברת הטכנולוגיה ההודית InMobi הציבה אופנוע חדש במרכז מטה החברה, והציעה את האופנוע כמתנה לכל מועמד שהפנה לחברה מנהל הנדסה שגויס (אופנועים הם כלי רכב פופולרי במיוחד בהודו).
הרעיון של תגמול אופנוע בתכנית "חבר מביא חבר" הוא נפלא, אך העובדה שהם הניחו את האופנוע במרכז מטה החברה, כך שכל העובדים יוכלו לראות אותו מידי יום ולהיזכר בתכנית, הוא רעיון פנטסטי.

חברת Booking.com

מגייס מחברת Booking.com קנה ספר בישול פורטוגזי והתחיל לבשל אוכל פורטוגזי לעובדי החברה בארה"ב, בעת שהם חיפשו נציגי שירות לקוחות דוברי אנגלית ופורטוגזית לסניף החברה בברזיל.
למרבה הצער, העובדים והמגייסים התקשו למצוא מועמדים למרות תכנית "חבר מביא חבר", מה שגרם למגייס להיות יצירתי במיוחד.

המגייס החליט לבשל אוכל פורטוגזי יום אחד במשרד, והותיר אחריו פתק עם תזכורת לעובדים, שהחברה זקוקה בדחיפות לנציגי שירות לקוחות. זמן קצר לאחר מכן, המגייס זכה לכמות לא מבוטלת של פניות.

חברת Google

חברת Google מצאה את אחת הדרכים הטובות ביותר כדי לקבל הפניות למועמדים באמצעות תכנית "חבר מביא חבר". היא פשוט הפנתה שאלות לעובדים. לדוגמה, כשהחברה הזדקקה למנהלי חשבונות בניו יורק, המגייסים שאלו את העובדים באופן ישיר – מי מנהל החשבונות הטוב ביותר שאתה מכיר בניו יורק?! העובדים פשוט המליצו על אנשים שהם שמעו עליהם. כך הם זכו למגוון של שמות מומלצים של בעלי תפקידים שונים.

חברת GoDaddy

GoDaddy רצתה להגדיל את כמות הפניות ממפתחים, אז במקום לשלוח מייל לכל עובדי החברה ולהזכיר להם על תכנית חבר מביא חבר למועמדים מפתחים, החברה הכינה קוד מחשב עם הפניה.
ברגע שהעובדים פענחו את הקוד על הכרזה, הם גילו שכתוב: “If you know of a coder in your network who kicks a–, refer to GoDaddy Recruiting.”

הכרזה יצרה באז במשרד והפכה לשיחת היום והחודש, מה שסייע להכפיל את כמות הפניות שהמגייסים קיבלו.

חברת PURE

בחברת הביטוח PURE לא מבזבזים זמן. החברה, שבין 40-60 אחוזים מהגיוסים שלה נעשים באמצעות שיטת "חבר מביא חבר", לא מבזבזת זמן. בכל פעם שעובד חדש מגויס לתפקיד, המגייסים מיד מבקשים ממנו המלצות על חברים נוספים שלו, שיכולים להתאים לתפקידים השונים בחברה. כך החברה מגדילה את מאגר המועמדים הרלוונטיים שלה כל הזמן.

חברת Rent-A-Car

ארגון האנטרפרייז Rent-A-Car להשכרת רכב, מיישם תכנית "חבר מביא חבר" כתחרות. הזוכים בתחרות מקבלים בונוסים במזומן. התחרות כל כך מבוססת, כך שאפילו ישנם מדדים למספר ההפניות שכל סניף בחברה מקבל באמצעות התכנית, כך שהעובדים יודעים תמיד באיזה מקום בתחרות הם נמצאים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה