שיתוף
יערה יוחנן רוזן - הכפתור. קרדיט צלם: שירה זיו

יערה יוחנן רוזן, 'הכפתור'; צילום: שירה זיו

ענקית הסטרימינג נטפליקס מאפשרת לעובדים שלה שהפכו להורים (אימהות ואבות כאחד) לצאת לחופשת לידה למשך שנה שלמה על חשבון המעסיק. "אנחנו רוצים שהעובדים יוכלו להיות עם ילדיהם בלי לדאוג לעבודה או לפרנסה", הסביר טוני קראנז, בעת ששימש מנהל תחום משאבי אנוש בחברה. מדובר הטבה שמעטות החברות שמסוגלות להעניק לעובדיהם. אלא שבשוק העבודה מבינים שהעובד הוא הכוח המניע את החברה ולא מעט חברות מעניקות תמריצים ותגמולים מיוחדים, שמשפרים את רווחת עובדיהן.

כיום מעסיקים לא מסתפקים רק ב'תן ביס' לעובדים, או שולחן פינג פונג במשרד, אלא שמים דגש אמיתי על רווחת העובד. בין היתר על בריאותו, ביטחונו האישי, ואפילו על שיפור איכות הסביבה.

כך למשל, התאגיד האמריקאי קוקס אנטרפרייז משלם 500 דולר לכל עובד שמתקין בביתו פאנלים סולריים שמתחברים למערכת החשמל. החברה משלמת עבור עלות ההתקנה, משום ש'אנרגיה נקייה היא העתיד'.

גוגל מחלקת אופניים וקסדות בחינם לעובדים שמשאירים את הרכב בבית. לאחרונה פורסם שבארה"ב יש חברות שמצ'פרות כל עובד שמפסיק לעשן ב-600 דולר בחודש, ולאורך כל התקופה שהוא לא נוגע בסיגריה.

דוגמאות אלו הן רק קצה קצהו של אחד התהליכים המרתקים שקרו בשוק העבודה בשנים האחרונות – שיפור רווחת העובד.


תוכלו לקבל כלים נוספים וללמוד מה נעשה בארגונים מובילים בתחום ניהול חווית עובד בארגונים  במסגרת כנס רווחה וניהול חווית עובד שאנו עורכים. למידע נוסף ורישום לכנס הגיוס ראו:

לו"ז ורישום לכנס רווחה וחווית עובד


סקר: עובדים מעדיפים הטבות

אתר הדרושים הענק Glassdoor ערך סקר מקיף ממנו עלה, כי כ-50% ממחפשי העבודה מעדיפים לעבוד אצל מעסיק או חברה שמעניקים הטבות לעובדים, וכ-80% מהם מעדיפים הטבות מהמעסיק על פני העלאה בשכר. חברות רבות מבינות את הלך הרוח הזה, ומתגמלות את עובדיהן באופן כזה שמגדיל את רווחתם והופך אותם לעובדים מסורים ושמחים יותר.

יותר ויותר חברות בישראל שמות את ביטחון העובד ומשפחתו במרכז

דוגמה מובהקת להטבה שעוד ועוד חברות בוחרות להעניק לעובדים היא מערכת 'הכפתור' שאף זכתה בפרס מוצר השנה ב-2018. מדובר בלחצן מצוקה שמותקן במכונית, ובמקרה חירום לוחצים עליו ומקבלים מענה אנושי ממוקדן או מוקדנית, שמסייעים מידית. המוקד עובד 24/7 במשך כל השנה, והמערכת פעילה אפילו באזורים ללא קליטה סלולרית.

מוקד החירום של 'הכפתור' מעמיד לרשות המשתמשים מערך שירות של 300 מחלצים בפריסה ארצית, אשר מתחייבים לשירותי דרך וגרר בזמנים חסרי תחרות: 30 דקות במרכז הארץ, ועד 90 דקות בכל רחבי הארץ.

בנוסף, השירות כולל סיוע אנושי בניווט, קישור טלפוני לשיחות דחופות במקרה שנגמרה הסוללה של הנייד, ניהול אירוע התאונה על ידי נציג מקצועי, ושליחת מונית לזירה, וחיבור לאפליקציה שמספקת שירותים כמו איתור מיקום הרכב למקרה שלא זוכרים איפה הוא חונה, הודעת SMS על גרירת הרכב, התראה על בעיות מכניות ועוד.

אף פעם לא לבד

"הנוסעים ברכב אף פעם לא לבד ומוקדן אנושי מגיב ללחיצה בתוך 30 שניות", מסבירה יערה יוחנן רוזן, מנכ"לית הכפתור. "עבור חברה אשר רוצה לדאוג לביטחון של העובד וגם לרווחתו, 'הכפתור' היא מערכת שמשלבת בין שני הדברים. כי כשהעובד מרגיש בטוח יותר הוא מרגיש טוב יותר. בשורה התחתונה, עובד שיודע שהחברה בה הוא עובד דואגת לביטחונו ולביטחון משפחתו בכביש, הוא יעיל יותר ומרוצה יותר. המערכת הזו חוסכת לו הרבה כאב ראש ועוגמת נפש, ומציידת אותו בכלים שמסייעים ומעניקים לו שקט נפשי בזמן העבודה ובשעות הפנאי. זה פרייסלס".

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה