שיתוף

האפשרות לעבוד מהבית פותחת בפני המעסיקים פתח אדיר להעסקת עובדים בעלי מוגבלויות (מהבית), ופותחת בפני בעלי המוגבלויות מגוון ענק של סוגי תפקידים שהם יכולים לבצע מביתם.

אחרי הכול, למרות הקידמה והמודעות גוברת, מקומות עבודה רבים עדיין אינם מונגשים כלל. וגם במקומות שהינם מונגשים, יש לא מעט מכשולים וקשיים שניצבים בפני העובד בעל המוגבלות.

יתרה מכך, העובדה שבחלק לא קטן של הארגונים בעולם, צפויה להמשך העבודה מהבית עבור כל חברי הצוות, בין אם הם מוגבלים או לא, מסירה את ההבדלים בין בעלי המוגבלויות לאלה שאינם מוגבלים. מצב זה מאפשר לעובדים בעלי מוגבלות להרגיש חלק אינטגרלי הרבה יותר בתוך הצוות.

מצד שני, יש עובדים שבגלל סוג המוגבלות שלהם, קשה להם יותר להבין מסרים חברתיים בתקשורת מקוונת. כך שלפחות בחלק מהמקרים יש כאן גם חסרונות.

כך או כך, על אף המעבר לעבודה מהבית, בעולם כולו נרשמה ירידה חדה בהיקפי ההעסקה של עובדים בעלי מוגבלויות במהלך משבר הקורונה.

בימים אלה, כאשר שיעור לא קטן מקרב העובדים הצעירים, הבריאים והחזקים, מעדיפים שלא לחזור אל מקומות העבודה, יש מקום לגייס דווקא עובדים בעלי מוגבלויות.

בכל מקרה, ממחקר שנערך בארה"ב בקרב עובדים בעלי מוגבלויות עולה, כי שיטת העבודה מרחוק בפירוש יכולה להציע תקווה רבה לעובדים עם מוגבלות.

זאת ועוד, מסקר שנערך בינואר אשתקד בקרב עובדים מעל גיל 22 עולה, כי כ-14% מהעובדים שעובדים מביתם באופן קבוע (ושהשתתפו בסקר), אמרו שהם בעלי מוגבלות כלשהי או מחלה כרונית.

כ-83% מאותם עובדים אמרו שהם יכולים לעבוד בתפקיד ובמשרה שהם עובדים בהם, רק הודות לעובדה שהם יכולים לעבוד מרחוק (מהבית).

המשמעות היא שמאגר הטלנטים הפוטנציאלי שמצב זה – של עבודה מהבית – פותח בפני מנהלי משאבי האנוש, הוא אדיר.

במילים אחרות, העסקת עובדים בעלי מוגבלויות מהבית מאפשרת למנהלי משאבי האנוש להגדיל משמעותית את מאגר הטלנטים שניצב בפניהם, ובה בעת פותחת הרבה מאוד הזדמנויות בפני עובדים בעלי מוגבלויות.

גם כל הליך המיון והסינון שמתבצע מרחוק, לרבות ראיונות שמתבצעים מרחוק, מקל מאוד על מועמדים בעלי מוגבלויות מסויימות.

אין ספק שכוח אדם מגוון יכול לשפר מאוד את מצבו העסקי של הארגון כמו גם את מותג המעסיק שלו. כך שגם עבור ארגונים שעד כה לא היתה להם מדיניות של העסקת עובדים בעלי מוגבלויות, נוצרה כיום כדאיות רבה לשלב מדיניות כזאת בתרבות הארגונית שלהם.

 

כנס פיתוח ארגוני 2024

כנס AI למשאבי אנוש 2024

כנס דיני עבודה למנהלי.ות משאבי אנוש 2024

כנס למידה והדרכה 2024

אין תגובות

השאר תגובה