שיתוף

מצאתם מקום מתאים ליום הכייף, החלטתם על פעילויות גיבוש העובדים, אבל אתם מחפשים תוכן. מנהלי משאבי דקל נוי אנוש מחפשים כל שנה תוכן שיהיה מקורי יותר, מלהיב יותר ושיאפשר לכל עובדי החברה להשתתף באופן פעיל. בד בבד הם מחפשים תוכן שיהיה בעל ערך ויוסיף לעובדים ידע שניתן ליישמו.

לימי הכייף יש כמה מטרות: עליהם לכלול פעילות מגבשת, תוכן שיעשיר את העובדים, וצ'ופר. התוכן צריך להתאים לעובדים הוותיקים והצעירים כאחד, ועליו להיות מצחיק ובה בעת גם מעמיק.

האם ניתן לרצות את כולם? דקל נוי, מומחה למשחקי חשיבה, מפתח משחקים ואיש חינוך משוכנע שכן. נוי, מרצה סוחף וכריזמתי בעל יכולת תקשורת מעולה עם הקהל, שיודע לשמור על מתח, קשב ועניין לאורך זמן, תוך כדי אווירה קלילה ומצחיקה, לוקח את נושא המשחקים צעד אחד קדימה, ובהרצאותיו הקהל הוא משתתף פעיל.

"הרצאת משחקי החשיבה", הוא אומר בשיחה עם HRus, "מהווה שילוב מנצח בין הרצאה עשירה לבין הפעלה מגבשת, ובה בעת גם מצחיקה ומהנה". לדבריו, "ההרצאה 'איך לשחק כל החיים בלי להפסיד פעם אחת', היא למעשה ההרצאה היחידה בעולם שמשלבת משחקי חשיבה ממוחשבים עם תכנים מעצימים. הקהל, שמשתתף באופן פעיל, לומד תוך כדי החוויה המשחקית, במקום דרך הקשבה פסיבית".

מה כוללות ההרצאות שלך בארגונים?

"ראשית, חשוב לציין שההרצאה היא גם הפעלה. שנית, בהרצאה המשתתפים לומדים איך לנהל את החיים כמו משחק, איך ליהנות יותר מכל רגע, איך לנטרל את הפחד מכישלון ולא לחשוש להעז ולנסות דברים חדשים, איך לשפר את כושר האבחנה ואת היכולת לפתח מיומנויות חדשות, ואיך לצאת מכל מצב בתחושת ניצחון בלי קשר לציון בלוח התוצאות".

במה מתבטאת ההפעלה?

"ההפעלה מתבטאת בראש ובראשונה בכך שהמשחק שואב לתוכו את המשתתפים מהרגע הראשון. איש בקהל לא יושב לרגע אחד בפסיביות. שנית, כל פרט שנאמר בהרצאה, מודגם במהלך המשחק. בנוסף, בהרצאה משולבים משחק, מוסיקה, תנועתיות וחשיבה".

מהם היתרונות של ההפעלה המשחקית שבהרצאות שלך?

"ראשית, ההרצאה מפעילה אזורים שונים במוח. פרט לכך, הזמן עובר כל כך מהר, שהמשתתפים תוהים לאן נעלמו שעתיים. יתרון נוסף נובע מכך שההרצאה היא אינטראקטיבית, כלומר היא מפעילה את הקהל כמשתתף ולא כשומע פסיבי, על ידי תרגילים, חידות ומשחקים".

אילו תוצרים מקבלים משתתפי ההרצאה מהחוויה?

"המשתתפים מקבלים תוכן מקורי, חדשני וכיפי, שמתאים להעשרה של ימי עיון וימי כייף בחברה. ההרצאה מציגה תפיסת עולם חדשנית ומקורית ומובילה לתובנות משנות חיים. בנוסף, מקבלים המשתתפים תוכן שהינו רלוונטי לכל קהל בלי הבדלי מין, דת השכלה או תפקיד".

בשורה התחתונה, מדובר בחוויה כיפית, מלמדת ומעצימה, המוענקת על ידי דקל נוי בעזרת כלים משחקיים שכל אחד יכול להשתמש בהם, בלי צורך בניסיון מוקדם, בכישורים מסוימים או במנת משכל מסוימת.

לאחר שעתיים של חוויה כיפית, מלמדת ומעצימה, יוצאים המשתתפים מההרצאה כשהם מצויידים בהיכרות ולמידה של מגוון משחקי חשיבה, עם כלים ותובנות לשיפור החיים בעזרת כלים משחקיים שכל אחד יכול להשתמש בהם, ועם מוטיבציה לשיפור עצמי וללמידה של מיומנויות חדשות.

"המשתתפים יוצאים מהחוויה עם כלים רבי עוצמה להתמודדות עם פחדים ועכבות שמונעים ממנו להתנסות בחוויות", מסביר נוי. "כמו כן, הם מרוויחים גיבוש והיכרות זה עם זה מתוך סיטואציות משחקיות משעשעות".

בוא נדבר עליך, מה מלהיב אותך?

"יש לי שלוש אהבות בחיים: לשחק, ללמד משחקים, לראות אנשים משחקים במשחקים שפיתחתי".

מהו סוד ההצלחה של ההרצאות שלך?

"עם יותר מעשר שנות ניסיון כמדריך ומורה למשחקי חשיבה, ועשרות הפעלות והרצאות מוצלחות, הגעתי להבנה שמשחקי חשיבה הם הדרך המהנה ואפקטיבית ביותר לשיפור כישורי המוח, וכישורים חברתיים ורגשיים כאחד.

"כאשר כל אלה משולבים בתרבות הפנאי, כלומר בערבי גיבוש, בימי הולדת ובאירועים מיוחדים, יחד עם ההנאה מהמשחקים, ותחושת הסיפוק מה'כושר' שהמוח עובר, נוצרת חוויה בלתי נשכחת".

איך כל זה קשור לרקע שלך בחינוך?

"כאיש חינוך אני יודע כמה חשובה חווית ההצלחה. לכן השימוש במשחקי חשיבה לא נועד להביך את המשתתפים אלא להעצים את כל אחד מהם. ההתמחות שלי היא לגרום לאנשים להתנסות ולשחק, גם אם הם לא חובבי משחקי חשיבה באופן טבעי וגם אם אין להם ניסיון קודם בתחום. הרצאה זו היא 'הרצאת הדגל' שלי. בכל פעם שאני מעביר אותה, אני מרגיש שאני עוזר לקהל לצמוח, ואני צומח ביחד איתו".

עינת לב, מרצה לגוף ומיניות ויחסים בין המינים, קיבוץ מעלה גל מעידה, כי "אני מרצה בעצמי […] ממש נהניתי לשבת בהרצאה שלך דקל. הגעתי עייפה ונטולת כוחות, אבל אתה מרצה מסודר ולא מפגיז ביותר מדי מידע. זה היה נורא ברור, נתת לי מלא חומר למחשבה. חשבתי על כל המקומות בהם עצרתי ב'נקודת הנטישה', והיה ראוי שאמשיך ל'נקודת הגאווה'. היה כיף לראות את המקומות שכבר יש לי בהם הרבה 'נקודות גאווה', […] בעקבות ההרצאה, שאני הולכת ללמוד ערבית. תודה רבה!"

לכתבה הראשונה בסדרה: "איך לשחק כל החיים בלי להפסיד לעולם"

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה