הטוב והרע במשרדים פתוחים לעובדים

הטוב והרע במשרדים פתוחים לעובדים

שוקלים משרדים פתוחים או חללי עבודה משותפים לעובדים? קראו את זה קודם

שיתוף
משרדים פתוחים

משרדים פתוחים

חברות מנסות כל הזמן למצוא סביבת עבודה המגדילה את הפרודוקטיביות של העובדים.

בינתיים, העובדים מצדם מקווים כי הם יוכלו להתרכז או לשתף פעולה לפי הצורך ועדיין להימלט מהסחות דעת מיותרות.

החלטה לגבי העיצוב של המשרד יכולה להיות קשה – והיא בבירור מטרה נעה. אם חוזרים להיסטוריה של סביבת העבודה, בשנת 1964, מנהל של חברת 'הרמן מילר', רוברט פרוסט, העלה את הרעיון של תאם פתוח במשרד. התגובה למשרדים הפתוחים של שנות החמישים, היתה שהעובדים הרגישו שהם רועשים מדי וחסרי פרטיות.

התאים הפתוחים במשרדים אומצו שוב בהיקף נרחב בעשורים הבאים. נמצא כי התאים הללו מעניקים לעובדים פריסה משרדית אשר לעתים קרובות נרשמה כמוצלחת.

כדי להתנתק מהרעיון של משרד קטן וסגור, חברות החלו לנוע חזרה אל הווריאציה של משרדים פתוחים שנלקחו משנות החמישים. משרדים בתכנון פתוח הפכו פופולריים יותר ויותר, והם מהווים כ -70% מכלל המשרדים. הבנת ההיסטוריה שמאחורי השינויים הללו לעיצוב המשרד יכולה לסייע לעסקים לקבל החלטות מושכלות לגבי מה ליישם במשרדים שלהם, וכיצד המרחב הפיזי של המשרד משפיע על אושר ומעורבות העובדים.

הטוב והרע של המשרדים הפתוחים

הטוב:

משרדים פתוחים יכולים לעזור להגדיל את מידת התקשורת היומיומית. במקום מפגש או הליכה לפינת הקפה או לעמדה אחרת כדי לעבוד במשותף, העובדים יכולים פשוט לדבר מהחלל שלהם. מלבד היכולת לשמוע את השכן, אפשר גם לראות אם הוא ליד השולחן ואם הם צפוי להיות זמין ולא בטלפון או מחוץ למשרד.

הגמישות של משרד פתוח מסייעת לשבור את המחיצות בין מחלקות והיררכיות. עם יותר הזדמנויות לאינטראקציה, צוותים יכולים להתקרב אלו לאלו באופן אורגני. ארוחות צהריים ספונטניות הופכות לנפוצות יותר, דבר אשר יכול להגדיל את מעורבות העובדים ואת האושר הכללי. היכרות עם שותפים לתא מסייעת לבניית אמון בעמיתים לעבודה ותקשורת בין מחלקות המשרדים הפתוחים והתרבות הנלווית בכך סייעו למפתחים, למשווקים ואפילו למנהלים לתקשר טוב יותר כצוות.

המראה של המשרד המופרד לתוך תאים סגורים הוא נהדר אם אתה אוהב משרדים אפורים ועמומים עם תאורה גרועה. דווקא התאים הפתוחים מספקים אווירה ועיצוב חדשני, נעים ופתוח ואווירה חברית ואותנטית.

הרע:

מצד שני, מה אם עליך להכין דו"ח חשוב צריך על הבוקר בעוד ש- 20 אנשים אחרים יושבים לידך במשרד צוחקים ומדברים? הרעש הופך לבעיה ללא מחסומי קול המסופקים על ידי תאים ודלתות סגורות.

במשרד פתוח, לפעמים כל שיחת טלפון הופכת לשיתופית והפרטיות בהכרח נפגעת. סקר של אוקספורד כלכלה בנושא תוכניות המשרד הפתוח מצא כי 53% מהנשאלים היו פחות פרודוקטיביים כאשר הם יכלו לשמוע רעש בסביבה. מחקר נוסף לקח את זה יותר רחוק ומצא כי משרד רועש יכול לפגוע ביכולת של העובדים להיזכר במידע או לבצע פעולות מתמטיקה בסיסיות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה