שיתוף

ארגונים בכל העולם מבטלים הכשרות והדרכות פרונטליות בגלל משבר הקורונה, ולמרות זאת, יותר ויותר ארגונים בעולם אינם מוותרים על הכשרת העובדים ופיתוחם. הפתרון הוא למידה וירטואלית.

בין אם מדובר בשדרוג היכולות של אנשי מכירות ואנשי שירות הלקוחות, ובין אם מדובר על הוספת  יכולות וידע למנהלים, רוב המנכ"לים במדינות רבות בעולם מסכימים על כך שיש צורך מהותי להמשיך לספק ערוצי למידה והכשרה שבאמצעותם ניתן להוסיף מיומנויות חדשות לעובדים תוך שמירה על בריאותם.

נושא הלמידה החברתית – שיתופית כבר עלה על הפרק, בכל העולם, עוד לפני פרוץ משבר הקורונה.

למעשה, מה שאנחנו רואים כעת הוא בעיקר מנהלי למידה והכשרות בכירים בחברות, שמתנסים בדרכים חדשות להעביר את הכשרות.

אחת הדרכים הללו היא להגביר את הלמידה באמצעות מציאות מדומה ומציאות רבודה.

דרך נוספת היא להכניס יותר ויותר מערכות לשילוב כלים המיועדים לשיתוף פעולה ויזואלי מקוון. זאת,  כדי לאפשר לכל חברי הצוות שעובדים מהבית, להשתתף במפגשי חשיבה מקוונים.

אין להתעלם מהעובדה שלפחות עבור חלק מהחברות, ההכרח למצוא דרכים חדשות לסגירת פערי המיומנויות יתברר כתוצאה חיובית בטווח הארוך של משבר הקורונה.

כדי ליישם את הלמידה מרחוק בצורה יעילה, חשוב לבנות צוות תגובות במשאבי אנוש.

מנהלי משאבי אנוש ומנהלי למידה והכשרות יכולים להשתמש בתקופה הנוכחית כדי ליצור מגוון ענק של הצעות לשיטות למידה, לפי סוג התפקיד (של כל עובד) ולהתמקד בשאלה: איך לייעל את הלמידה הווירטואלית.

במקרים רבים, הצעד הראשון הוא למנות צוות חוצה תפקידים המורכב מעובדים בכירים ומנהלים בתחומים: מנהלי משאבי אנוש, מנהלי למידה ארגונית, אנשי טכנולוגיה (אנשי מחלקת ה-IT של הארגון) וגורמים נוספים.

ברגע שלצוות התגובה הזה יש נוכחות ניכרת בפורטפוליו הלמידה של הארגון, הוא יכול להחליט אילו פתרונות למידה ניתן להסב לפורמטים וירטואליים.

גורם המפתח בעניין זה הוא, שצוות התגובה חייב להסכים על הסוגיות המיידיות שבהן עליהם להתמקד, כדי להמשיך וללמד את העובדים במהלך המשבר.

לדוגמה, הצוות יכול לתת עדיפות בהכשרת עובדים שעובדים מהבית ולמנהלים שעובדים מהבית.

דוגמה נוספת היא לתת עדיפות ליצירת תהליך שבאמצעותו ניתן לנהל מעקב אחר הקשר עם העובדים במהלך ההכשרה הווירטואלית.

כך או כך, כדאי, חשוב ומומלץ לבנות פלטפורמה טכנולוגית מקוונת המחברת בין חברות שמפטרות עובדים לבין חברות שזקוקות לעובדים באופן דחוף.

איך זה קשור להכשרות? ובכן, על גבי הפלטפורמה יש לשלב מודול שבודק בזמן אמת איזה ידע יש לעובדים החדשים שמגיעים מהחברות המפטרות, איזה ידע חסר להם ואילו הכשרות כדאי להעניק להם עם גיוסם כעובדים לארגון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה