דרוש כישרון יזמי

דרוש כישרון יזמי

אנשים עם כישרון יזמות מייצרים יותר הצלחות עבור עצמם ועבור הארגון בו הם עובדים

שיתוף
כישרון יזמי

כישרון יזמי

בשל ההתקדמות הטכנולוגית ניתן בהחלט להעיד כיום, כי זה נהיה יותר ויותר נפוץ למצוא יזמים שבסיס המודל העסקי שלהם הוא בסביבה דיגיטלית.

ליזמים ישנם כישורים מולדים, ביניהם: סקרנות, יצירתיות, חדשנות ויכולת לזהות ולפתח הזדמנויות במסגרות זמן קצרות – אלו הם חלק מן המאפיינים העיקריים של יזמים דיגיטליים כיום.

במהלך השנים האחרונות, הערכות גאלופ של 2,500 יזמים בארה"ב מצאו, כי רמות גבוהות יותר של כישרון יזמי מגדילות באופן משמעותי את הסיכויים של הצלחה עסקית. יזמים מוכשרים מאוד, בהשוואה לעמיתיהם המוכשרים פחות, הם: פי 3 בסבירות לבנות עסקים גדולים ולהרחיב אותם באופן משמעותי. פי 4 בסבירות ליצור מקומות עבודה, פי 4 בסבירות להגשים את מטרות הרווח, ופי 5 בסבירות להגדיל את שיעורי המכירות.

במחקר נוסף, שחקר 111 עסקים קטנים בנברסקה, גאלופ מצא כי יזמים מוכשרים מאוד הציגו התנהגויות ייחודיות. התנהגויות אלו גרמו ליזמים המוכשרים ביותר להניב ביצועים טובים יותר מאחרים ב -22 נקודות אחוז בצמיחת הרווח לשנה. לעומת עמיתיהם פחות מוכשרים, יזמים מוכשרים מאוד:

היו נוטים יותר לבטא בבירור את היתרון התחרותי של החברות שלהם ללקוחות שלהם..
היו נוטים יותר לקבל החלטות לגבי תמחור ופיתוח מוצרים או שירותים עם הלקוחות שלהם.
השקיעו זמן רב יותר בתכנון לצמיחה וייצוב תחומי אחריות העובדים עם מטרות החברה.
היו נוטים יותר ליישר את כוחם של העובדים עם תפקידיהם, ובכך למקסם את מעורבות העובדים ולהגדיל את הביצועים האישיים.

כפי שניתן לראות ממחקרים אלה, יש קשר חיובי ברור בין כישרונות היזמות לבין יצירת עסקים והצלחה. כישרון בניית עסקים משפיע על התנהגויות אשר בתורו משפיע על תוצאות היזמות.

ישנם סוגים אחרים של יזמים שאינם בהכרח ייצרו עסק משלהם, אלא מהווים חלק מהכישרון של החברה. ליזמים פנימיים אלו, יש את המיומנויות הנדרשות כדי ליישם פרויקטים חדשניים בארגון, הם תמיד יחפשו פתרונות המבוססים על המציאות המספקים ערך מוחשי ויפתרו בעיות ספציפיות.

לכישרון יזמי כזה בתוך ארגונים יש את המאפיינים הייחודיים של היזם הדיגיטלי; אלו הם עובדים המסוגלים לקחת את הארגון שלכם בדרך של שינוי ויצירתיות. בעולם של היום, אלו הם המבוקשים ביותר והפרופילים המוערכים ביותר בקרב המועמדים, מה שהופך אותם לאוצר, עבור מחלקות משאבי אנוש.

מלבד היות היזמים פרופילים המציעים פתרונות ולא רעיונות, יזמים דיגיטליים מצייתים למודלים של תקשורת שקופה. הם יודעים שהיום יש צורך במודלי תקשורת פתוחים, כמו גם ברשתות חברתיות; המודלים העסקיים שלהם הם וירליים, תקשורתיים ושקופים. לכן, משאבי אנוש ויזמים פנימיים חייבים לעקוב אחר דרכי פעולה אלו ולפתח אסטרטגיית תקשורת חברתית המבוססת על טכנולוגיות ומגמות חדשות כגון רשתות חברתיות לעובדים, מיתוג מעסיקים ועוד.

הטכנולוגיה מגבירה את יכולת הניתוח, ויזמים דיגיטליים מנצלים אותה כדי למדוד ללא הרף את השפעת מעשיהם, ללמוד מהם ולשפר אותם. מיומנות אנליטית זו יכולה לשמש לניהול כישרונות, בתוך חברות, לאיסוף מידע המאפשר קבלת החלטות בנושאים כגון משיכת הון אנושי ושמירתו, תוכניות פיתוח, ניהול מעורבות ועוד.

כיום מנהלי, משאבי אנוש צריכים לדעת מה קורה כל יום בארגון ולהיות מסוגלים להגיב בצורה זריזה וחדשנית. לכן, מומלץ כי מחלקות משאבי אנוש יתנו חשיבות רבה יותר בחיפוש אחר כישרון יזמי, ואת הרעיונות לכל המחלקות של החברה, ויותר מכל עבור משאבי אנוש, לאפשר צעדים ענק קדימה להיות בחוד החנית של העולם העסקי.

אירוע סוף שנה למנהלי משאבי אנוש

אין תגובות

השאר תגובה