שיתוף

רבות מדברים על מעבר לתהליכי גיוס בסיוע אמצעים דיגיטליים. אבל לא ברור כמה ארגונים אכן מיישמים זאת. גם אם עד כה לא חשבתם לפנות לאמצעי זה, כדאי בהחלט לשקול אותו. הכוח של הדיגיטל בעיצוב תהליך הגיוס יכול לשדרג עשרות מונים את תהליך הגיוס כולו, ולספק לכם יתרון חשוב על פני המתחרים שלכם בשוק העבודה.

מועמדים פאסיביים ואקטיביים כאחת, פונים לאמצעים הדיגיטליים כדי להשתלב בחברות. זהו אמצעי כמעט מרכזי מבחינתם בכל הנוגע להגשת הצעות למשרות פתוחות.

עבור הארגון, אמצעים דיגיטליים מאפשרים לארגון להדגיש את היתרונות שלו בשוק העבודה, וליצור קשר מהיר ויעיל יותר עם מועמדים פוטנציאליים טובים.

הנה כמה כללים לשימוש בדיגיטל בצורה מושכלת:
1. רשתות חברתיות ומכשירים ניידים

בראש רשימת האמצעים הדיגיטליים נמצאת כמובן המדיה החברתית. מחפשי העבודה, ובראשם בני דור המילניום, מחפשים עבודה דרך הטלפון הסלולרי שלהם או הטבלט. אבל המרכיב המכריע הוא חיפוש עבודה תוך כדי תנועה. ברוב מצבי התנועה אין למועמדים הפוטנציאליים גישה למחשב נייד או אפילו לרשת Wi-Fi חינמית מאובטחת. לכן חשוב מאוד להתאים את אמצעי החיפוש למכשירים ניידים קטנים.

אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות סרטונים המדגישים את היתרונות של הארגון עבור מועמדים פוטנציאליים. כמן כן חשוב להדגיש את יתרונות המשרה הספציפית המוצעת עבור מועמדים פוטנציאליים רלוונטיים. את הסרטונים ניתן להפיץ אמנם דרך פייסבוק ולינקדאין, אבל כדאי וחשוב גם דרך קבוצות ווטסאפ, באינסטגרם ולא לפסוח על טוויטר.

חשוב מאוד שהסרטונים שאתם מעלים ישדרו את הטון והמסרים המתאימים והרלוונטיים למועמדים פוטנציאליים, שיכולים להתאים לתפקיד המוצע. כמו כן עליהם להתאים לקהל היעד הדמוגרפי.

2. שיטות אוטומציה מתחום השיווק

תוכנות המאפשרות אוטומציה בתחום השיווק יכולות לסייע מאוד בקמפיין גיוס עובדים. כפי שמחלקת השיווק מתאימה את הפרסומות וסרטוני השיווק לקהל היעד, כך גם מחלקת משאבי אנוש צריכה להתאים את המסרים והסרטונים לקהל היעד הספציפי.

ניתן גם להשתמש בכלי תזמון הודעות כדי להבטיח שערוצי איתור המועמדים (הערוצים הדיגיטליים) ימשיכו לפעול גם בשעות שאתם לא עובדים, או שמסיבות שונות אתם לא נמצאים במשרד. כלומר, יש לתזמן הפצת הודעות וסרטונים בכל שעות היממה.

הסיבה לכך היא שאי אפשר לדעת מתי ובאיזו שעה, המועמד הרלוונטי יחשף אל ההודעות הללו. הוא יכול להיות בנסיעה לאילת, או בפאב בשעה 23.00. לכן, אוטומציה מסוג זה לא רק משחררת אתכם מלהיות צמודים למערכת איתור המועמדים, היא גם מאפשרת לכם להמשיך לחפש מועמדים בעת שאתם בבית מכינים ארוחת ערב לילדים, יוצאים לריצת לילה או מטיילים עם הכלב.

3. חשיבותן של הודעות 'מפתח'

הודעות 'מפתח' הן הודעות ממוקדות קהל מטרה. הן יכולות לסייע במשיכת הכישרונות (טלנטים) המתאימים ביותר. הודעות אלה צריכות לכלול מידע בסיסי על היתרונות שהחברה שלכם מציעה למועמדים ומבדלים אותה, כלומר יתרונות שהמתחרים שלכם לא יכולים להציע; מידע על הסיבות לכך שהחברה לכם היא מקום נהדר לעבוד בו ועוד.

יתרה מכך, ההודעות ממוקדות קהל המטרה הללו, יסייעו לכם לעצב את הנוכחות הדיגיטלית שלכם. לכן חשוב מאוד להשתמש בהן ולא לחשוש מהן.

4. חשיבותן של מילות מפתח

חשוב מאוד להכניס כמה שיותר מילות מפתח ומשפטי מפתח לאתר החברה, ולכל הרשתות החברתיות. שימוש במשפטי מפתח רלוונטיים (או מילות מפתח רלוונטיות) בפוסטים שהחברה מפרסמת בהקשר למשרה המוצעת, יסייעו לטייב את הדירוג הכולל של הארגון בחיפושים. לכן שיפור אופטומיזציית מנועי החיפוש הוא מהלך חשוב ביותר. קבעו מראש משפטי מפתח אותם יש להכניס לכל סוגי הפרסומים.

5. חשיבותו של המעקב אחר התקדמות המסרים

לאחר שתתחילו את מסע הפרסום הדיגיטלי, חשוב מאוד לעקוב בזמן אמת אחר כל סוגי הפרסומים. מעקב כזה יאפשר לכם לראות מה עובד טוב יותר ומה פחות. את האמצעים שעובדים פחות טוב חשוב מאוד לשפר כדי להגיע לביצועים טובים יותר. בדקו למה הם עובדים פחות טוב ותקנו זאת.

6. הגדרת גוגל אנליטיקס

ודאו שהגדרתם נכון את חשבון Google Analytics שלכם בתחום שוק העבודה. בנוסף, ספקו נתונים הנובעים מהערוצים הדיגיטליים שלכם, במהלך פגישות צוותים, מחלקות ואגפים. דונו עם העובדים בסוגייה: איך כדאי יותר לפרסם פוסטים, איך ניתן לשפר את הפוסטים הקיימים ועל אילו סוגי פוסטים או פרסומים עדיף לוותר בשלב זה.

7. ניסוי, טעייה ויצירתיות

הצלחה במדיה חברתית בנויה על ניסוי וטעייה. נסו להיות יצירתיים, ונסו כל הזמן כל שיטת שיווק שעולה על דעתכם. רק כך תוכלו למצוא איזו שיטה עובדת הכי טוב עבורכם. אם משהו לא עובד, נסו לשנות אותו ואז נסו אותו שוב.

 

כנסי משאבי אנוש וימי עיון

אין תגובות

השאר תגובה