שיתוף

פרויקט התמודדות משאבי אנוש עם נגיף הקורונה

 

בצד מדיניות ההכלה וההיגיינה שמונהגת בימים אלה בארגונים ששבים לעבודה, מוסיפים מנהלי משאבי אנוש בחברות בארה"ב כל הזמן אמצעים חדשים לתמיכה בעובדים, בין אם הם חזרו לעבוד במשרד או ממשיכים לעבוד מהבית. כך עולה מדו"ח של חברת המחקרים האמריקאית גאלופ.

המשמעות היא שחשוב קודם כל לשמור על תקשורת פתוחה ורצופה עם כל העובדים, בין אם הם ממשיכים לעבוד מהבית, או עובדים מהמשרד.

בארגונים שיש בהם עובדים שחלו בקורונה, או שקרובי משפחתם חלו בקורונה, חשוב מאוד להיות איתם בקשר רצוף וליידע אותם לגבי זכויותיהם המגיעות להם כחולי קורונה.

ארגונים שיכולים להרשות לעצמם מבחינה תקציבית, יכולים להוסיף הטבות לעובדים כמו למשל סבסוד הטיפול בילדים (שמרטפות), או חופשה בתשלום במקום חל"ת וכד.

בארה"ב יש ערכות בדיקה זמינות וארגונים רבים רוכשים ערכות בדיקה במימון החברה עבור עובדים המראים תסמינים, ועבור עובדים שהיו בקשר עם חולי קורונה.

יש אמנם לא מעט מעסיקים שממתינים עדיין עם החזרה לשגרה ומותירים את עובדיהם בחופשות ללא תשלום לחודש נוסף, אבל לגבי הארגונים שחוזרים לעבודה, גם אם במתכונת חלקית, ניתן למצוא כמה נקודות אור שיכולות לסמן את הדרך חזרה לשגרה.

נקודה אחת היא מיקוד מחודש במשימה, במחוברות העובדים החוזרים וברווחת העובדים, שבימים אלה צפויה לקבל דגש רב.

נקודת אור שנייה נעוצה בכך שחברות רבות בארה"ב הקימו מעין חמ"ל הודעות כדי לעדכן את עובדיהן בכל מה שקשור לקורונה, להנחיות המשתנות בנושאי בריאות וכמו כן בנושאים הקשורים למקום העבודה ושיטות העבודה.

נקודה שלישית: בחברות הענק בארה"ב הקימו פורומים של שולחנות עגולים המציעים לעובדים סיוע בסמינרים מקוונים שמאפשרים להם להרחיב את הכשרתם בעודם נשארים בביתם.

כמו כן מיישמים בחברות הגדולות הרחבה של תוכניות רווחה מהירות, כולל גם מומחי בריאות הנפש שמספקים יעוץ והכוונה לעובדים שנמצאים במצוקה.

מנכ"לים, מנהלי משאבי אנוש ומנהלים ישירים מגדירים מחדש את אסטרטגיות התקשורת שלהם עם עובדים מהבית.

מדובר בתקשורת תכופה יותר, כמו גם זמן רב יותר שמוקדש לחיבור חברתי-וירטואלי בין אנשי הצוות, ושיטות חדשות למניעת שחיקה.

למאמצים אלה יש השפעות חיוביות על מחוברות העובדים לארגון, כך עולה מניתוח שערכו החוקרים של גאלופ.

זאת ועוד, בעקבות משבר הקורונה נוצרה פרדיגמה חדשה לחלוטין בכל הקשור להקצאת משאבי אנוש.

ברקע יש לזכור שיש לא מעט עובדים שנמצאים בקבוצות סיכון, ושעדיין לא יכולים לחזור לעבוד במשרד.

לאור העובדה שדיני העבודה אוסרים על פיטורי עובדים מסיבות של גיל ומחלות רקע (מוגבלויות),  נראה שעד שיהיה חיסון נגד נגיף הקורונה החדש, חברות רבות יצטרכו להמשיך להעסיק, לפחות חלק מהעובדים – מהבית.

בין הפעולות שננקטות על ידי חברות בארה"ב ניתן למנות הכשרות בין-צוותיות, לביצוע תפקידים קריטיים במקרה של היעדרות בלתי צפויה או החזרת הסגר.

מדובר ביצירת צוותים כפולים, שנמצאים במיקומים נפרדים, בכל הקשור לביצוע פונקציות קריטיות, כמו למשל הנהלת חשבונות ושכר, או פעולות מול לקוחות גדולים וכד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה