שיתוף

פרויקט התמודדות משאבי אנוש עם נגיף הקורונה

יותר מחודשיים חלפו מאז החלה המפולת בשוק העבודה, כ-1.2 מיליון שכירים מוצאים עצמם ללא עבודה, וגם מקומות העבודה שהחלו להחזיר עובדים, מחזירים פחות ממחצית וצריכים לנקוט אמצעי זהירות בתוך המשרדים.

חוקרים של חברת המחקרים האמריקאית גאלופ, שביצעה מחקר בקרב ארגונים בתקופת הקורונה  מדווחים כי שוק העבודה בארה"ב חווה הפרעה (שיבוש) חסרת תקדים, וכי השיבוש הזה ניתן למדידה.

בגאלופ ערכו השוואה בין התקופה של תחילת המשבר (אמצע מרץ) לעומת סוף מרץ.

מהסקרים עולה, כי אחוז העובדים שמועסקים במשרה מלאה והטוענים כי הקורונה שיבשה את חייהם "במידה רבה" או "במידה סבירה" זינק מכ-58% באמצע מרץ לכ-81% בסוף מרץ (בתוך כשבועיים).

כ-40% מהעובדים בארה"ב מדווחים כי המעסיק שלהם הקפיא את העסקתם בסוף מרץ, לעומת כ-33% שטענו זאת באמצע מרץ.

כ-33% אמרו בסוף מרץ כי המעסיק שלהם צמצם שעות או משמרות בגלל הקורונה, לעומת כ-27% שטענו זאת באמצע מרץ.

באמצע מרץ היה שיעור העובדים במשרה מלאה שעברו לעבוד מהבית (בעקבות הסגר שנובע מהתפשטות נגיף הקורונה) כ-33% בעוד שבסוף מרץ, כ-61% מהעובדים במשרה מלאה עברו לעבוד מהבית.

עוד עולה מהסקרים של גאלופ, כי אחוז ההורים שעובדים במשרה מלאה ואשר השאירו את ילדיהם בבית, ולא שלחוו אותם לבית הספר באמצע מרץ עמד על כ-44% בעוד שבסוף מרץ, כל ההורים (100% מההורים) שעבדו במשרה מלאה השאירו את ילדיהם בבית.

מכלול ההשפעות של אי הוודאות מהוות גורם שיוצר פחדים וחששות בנוגע לבריאות הגופנית ולמצב הכלכלי בעתיד הקרוב, כמו גם לחצים כתוצאה מהבידוד העצמי הנדרש.

החוקרים של גאלופ מדווחים, כי כל אלה הביאו את הציבור לרמות שיא של לחץ ודאגה העולים בהרבה על אלה שנרשמו בשנים האחרונות.

מהשוואה של תקופה זו מול התקופה המקבילה אשתקד עולה, כי הדיווחים על דאגה יומיומית עלו מכ-37% באמצע מרץ, לכ-60% בקרב אוכלוסיית העובדים במשרה מלאה בסוף מרץ.

מידת הלחץ היומיומית עלתה בקרב ציבור השכירים האמריקאי מכ-48% באמצע מרץ לכ-65% בסוף מרץ.

אם כן, מה קרה עם המעסיקים בתקופה זו. ב-23 במרץ דיווחה חברת המחקרים גאלופ על 5 הגורמים המרכזיים שארגונים יכולים להשפיע עליהם ולמדוד אותם:

1 אמון העובדים (בארגון ובהנהלה).

2 חמלה.

3 יציבות.

4 תקווה.

5 באיזו מידה יש להנהלה הבכירה תוכנית ברורה.

מהמחקרים עולה, כי הארגונים שתפרו את בהירות התקשורת שלהם מול העובדים.

כ-52% שהשתתפו בסקר בסוף מרץ השיבו כי הם "מסכימים מאוד" עם הקביעה כי המעסיק שלהם הפעיל תוכנית פעולה ברורה בתגובה למשבר הקורונה. מדובר בשיפור של 15 נקודות אחוז לעומת התשובות שהתקבלו באמצע מרץ.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה