שיתוף

ככל שמשבר הקורונה מתקרב לסיומו, כך צפוי לגבור רצון המעסיקים להחזיר עובדים לעבודה ואף לגייס עובדים חדשים.

אלא שבינתיים, על אף שיעורי האבטלה הגואים, מעסיקים רבים מתקשים למצוא עובדים שיסכימו לעבוד בתנאים הנוכחיים.

כדי לאתר את הגורם שמעכב את הגשת המועמדות מצד המועמדים או אף מרתיע אותם, אחד הדברים שכדאי לבדוק הוא מידת הידידותיות של תהליך הגשת המועמדות המקוון.

יישומי הגשת מועמדות מקוונים פועלים באופן אוטומטי. לכן הם עלולים לשדר תחושה של תהליך בלתי אישי. זה עלול להרתיע מועמדים שתוהים אם בשלב כלשהו יהיה אדם אמיתי שיראה אותם.

הכללת פרטי ההתקשרות של מנהל הגיוס יכולה להעניק תחושה של מגע אישי יותר ומאפשרת למועמדים לפנות אליו אם יש לו שאלות שאינן נענות גם בתיאור התפקיד.

זאת ועוד, חשוב ביותר להגיב למועמדים ששלחו את הגשת המועמדות ולספק להם משוב לכל אורך הליך הגיוס, ולוודא שהם יודעים שהבקשה שלהם בטיפול ולא הלכה לאיבוד.

דווקא בימים אלה מצפים מחפשי העבודה שהארגון יודיע להם על הסטטוס של הגשת המועמדות. כדאי לוודא שההודעה על קבלת הבקשה מתוזמנת להגיע אל המועמדים בין 24 ל-48 שעות מרגע קבלת הבקשה.

לאחר שמיידעים את המועמדים לגבי קבלת הגשת המועמדות שלהם, חשוב לעדכן אותם לגבי המקום שבו הם נמצאים בתהליך.

יש ליידע אותם, האם מנהל הגיוס עומד לפנות אליהם ומתי; אם החלטתם לא להמשיך איתם בתהליך, יש ליידע אותם האם המועמדות שלהם תשמר למקרה שיפתחו משרות חדשות.

כל עוד המערכת המקוונת מעדכנת את המועמדים בכל שלב, הם נוטים יותר להישאר מעורבים. גם אם בסופו של דבר הם לא יתקבלו לעבודה בארגון שלכם, הליך הגיוס יותיר בהם רושם טוב על הארגון והתייחסותו למועמדים.

פרט נוסף שחשוב להקפיד עליו הוא הטופס המקוון להגשת המועמדות למשרה. אם הטופס מסורבל מדי או שהמועמד נתקל בקשיים או בתקלות טכניות, הארגון יאבד מאמינותו כמעסיק.

כדי למנוע תקלות מסוג זה, כדאי שאנשי מחלקת משאבי האנוש יבדקו בעצמם את תהליך הגשת המועמדות ויוודאו שהוא עובד בצורה חלקה, ללא תקלות טכניות וללא סרבול מיותר שעלול לתסכל את המועמדים.

אם כן, הנה כמה דברים שכדאי לבדוק לפני שמפרסמים את המשרה: האם העלאת קורות החיים או הקישור לפרופיל הלינקדאין ניתנים לביצוע בצורה קלה ופשוטה, האם המענה על השאלות בטופס המקוון ניתן לביצוע במהירות ובקלות, כמה זמן נמשכת השלמתה של הגשת המועמדות, האם אכן נשלחת הודעת אימייל או הודעת טקסט למועמדים לגבי הסטטוס שלהם במהלך המיון וכדומה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה