איך לבנות צוות עבודה איכותי

איך לבנות צוות עבודה איכותי

מנהלי משאבי אנוש לצד מעסיקים, דנים מזה שנים רבות בנושא בניית צוות איכותי ומוביל

שיתוף
צוות עבודה איכותי

צוות עבודה איכותי

כולם חושבים על איך לבנות צוות איכותי שיוביל את החברה להצלחה, כיצד לייעל ולשפר את עבודת הצוות? אך מעטים מבינים איך ליצור את החוויה של עבודת צוות או איך לפתח צוות יעיל.

ההתייחסות לצוות במובן הרחב ביותר, היא תחושה של משהו גדול יותר מאשר אתה עצמך וחשוב שכל חברי הצוות ירגישו זאת. השלם אכן גדול מסך חלקיו.
בסביבה ממוקדת צוות, אתה תורם להצלחה הכוללת של הארגון.

בסביבת עבודה צוותית אתה עובד עם חברים אחרים בארגון כדי לייצר את התוצאות האפקטיביות. למרות שיש לך תפקיד עבודה ספציפי ואתה שייך למחלקה מסוימת, אתה מאוחד עם חברי הארגון האחרים כדי להשיג את המטרות הכוללות. התמונה הגדולה יותר היא המכוונת את הפעולות שלך: הפונקציה שלך קיימת כדי לשרת את התמונה הגדולה.

כמנהל משאבי אנוש, עליך להבדיל את התחושה הכוללת של עבודת צוות מהמשימה של פיתוח צוות שלם יעיל שנוצר כדי להשיג מטרה מסוימת. אנשים לעתים מבלבלים בין שתי המטרות.

זו הסיבה לכך שישנם כל כך הרבה סמינרים, פגישות, מפגשי סיעורי מוחות, ופעילויות שנכשלים על ידי המשתתפים שלהם. מנהיגים לא תמיד מצליחים להגדיר את הצוות שהם רצו לבנות. פיתוח תחושה כוללת של עבודת צוות שונה מבניית צוות עבודה יעיל וממוקד, כאשר אתם מחשיבים גישות של בניית צוותים.

מנהלים בכירים, מנהלים ואנשי צוות בארגון בוחנים באופן אוניברסלי דרכים לשיפור התוצאות העסקיות והרווחיות. בניית צוות חזק ומנצח הוא זה שיוביל ליצירת הצלחה עסקית.

לצורך חיזוק ושיפור הצוות המבוסס שלך: יש לבצע שיפור מתמיד, בחינת וחיזוק איכות כוללת, התאמת צוותי עבודה משלימים, וסקרי עובדים.

אם מאמצי שיפור הצוות אינם עומדים בציפיות שלך, רשימת הפרמטרים שהכנת עבור הבדיקה תסייע להסביר לך מדוע. בניית צוות מוצלח, שיוצר צוותי עבודה יעילים וממוקדים, דורשת תשומת לב לכל אחת מהפעולות הבאות:

ציפיות ברורות: האם המנהיגות הבכירה מסרה בבירור את הציפיות שלה לצוות לגבי ביצועי הקבוצה והתוצאות הרצויות? האם חברי הצוות מבינים מדוע הצוות נוצר?
האם הארגון מפגין יציבות בתמיכה בצוות ע"י זמן וכסף? האם עבודת הצוות מקבלת דגש מספיק כעדיפות מבחינת הזמן, הדיון, הקשב והריכוז?

הקשר: האם חברי הצוות מבינים מדוע הם משתתפים בקבוצה? האם הם מבינים כיצד האסטרטגיה של שימוש בצוותים תעזור לארגון להשיג את מטרותיו העסקיות?
האם חברי הצוות יכולים להגדיר את חשיבות הצוות שלהם להשגת המטרות הארגוניות? האם הצוות מבין היכן העבודה שלו משתלבת בהקשר הכולל של מטרות הארגון, עקרונותיו, החזון והערכים?

מחויבות: האם חברי הצוות רוצים להשתתף בקבוצה? האם חברי הצוות חשים שמשימת הצוות חשובה? האם החברים מחויבים לבצע את שליחות הצוות ואת התוצאות הצפויות?
האם חברי הצוות תופשים את העבודה שלהם כבעלת ערך לארגון ולקריירה שלהם? האם חברי הצוות מצפים להכרה על תרומתם והאם הם מקבלים אותה? האם חברי הצוות מצפים שכישוריהם יגדלו ויפתחו בקבוצה? האם חברי הצוות נרגשים ומאותגרים מההזדמנות הבאות של הקבוצה?

יכולת: האם הצוות מרגיש שיש לו את האנשים המתאימים לעבודה משותפת ואיכותית? האם הצוות מרגיש כי לחבריו יש את הידע, המיומנות, ואת היכולת לטפל בבעיות שעבורן הקבוצה הוקמה? אם לא, האם יש לצוות גישה לעזרה הדרושה לו? האם הצוות מרגיש שיש לו את המשאבים, האסטרטגיות והתמיכה הדרושים כדי לבצע את משימתו? יש לשים לב לכל הפרמטרים הללו ולייעל אותם לאורך כל הזמן.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה