לקראת יום האשה: כיצד להצליח בעבודה בסביבה גברית

לקראת יום האשה: כיצד להצליח בעבודה בסביבה גברית

כיצד אשה יכולה להגן על עצמה מהטרדות ולהישאר מקצועית בסביבת עבודה גברית

שיתוף
נשים עובדות ודמי מזונות

נשים עובדות ודמי מזונות

בחברות רבות ובמיוחד בסטארטאפים קטנים, קורה פעמים רבות שישנה עובדת אשה יחידה בחברה או מספר מצומצם של נשים בסביבה שמרביתה גברית.

הדבר נכון במיוחד בחברות טכנולוגיה קטנות בהן מרבית המתכנתים והמפתחים את גברים ואשה יחידה שעובדת בחברה או מספר נשים קטן, אינו מצליח לאזן את הסביבה שנותרת בהוויה זכרית שולטת.

כיצד נשים תוכלנה להסתדר בסביבת עבודה בה מרבית העובדים הם גברים? כיצד הן תוכלנה להתקדם ולהתפתח לתפקידים בכירים, ולא להיתקל בחסמים ובפוטנציאל להטרדות?

להלן 3 טיפים לנשים לחיזוק כוחן של נשים במקום העבודה:

הגוף שלך באחריותך

כאשה, תמיד עליך לזכור כי הגוף שלך באחריותך. אם את לבושה בבגדים הולמים שאינם חושפניים ו"קלילים" לעבודה, אך מיד משדרת מסר ברור של גבול. המסר במגיע עם לבוש איכותי, מחויט, שאינו חושף טפח, משדר את המקצועיות שלך ואת הגבולות הברורים בין החיים הפרטיים שלך למקום העבודה. לבוש מקצועי משדר – הגעתי לכאן לעבוד, לא לשחק, וכך הגברים במשרד תופשים אותך. אשה שמגיעה לעבודה בביגוד חשוף וחושף, בחצאיות קצרות מידי וחולצות שקופות, לעולם תשדר חוסר מקצועיות, גם אם היא רהוטה ומקצועית ביותר.

דיבור וניסוח

נשים צריכות לדבר בצורה רהוטה, מקצועית ובוגרת. אשה שמדברת עם עמיתה לעבודה עם שלל "כאילו" ו"כזה" במשפטים, נתפשת כשטחית ולא מקצועית. אי אפשר לקחת אותה ברצינות. השפה צריכה להיות גבוהה ועשירה, גם בע"פ וגם בכתב. לעולם לא להתנסח בצורה מפלרטטת ולא להותיר רושם של קלות דעת ופלירטוט אצל הסובבים. האמור מתייחס הן לקולגות בעבודה וכמובן ללקוחות החברה.

הקפידי על גבולות

פעמים רבות גברים "מנסים את מזלם", עם אשה במשרד, אל אחת כמה וכמה כשהיא העובדת היחידה בסביבת גברים רבים. לכן, חשוב לשים לב ולשמור על הגבולות בכל פעם ופעם. גברים יכולים לנסות ולבחון אפשרויות בדרכים שונות ומגוונות, אפילו בדרך "קלילה" של לשוחח עם נושאים שאינם קשורים לעבודה ונשמעים צורמים כגון: "מה בעלך עושה?", "את נשואה?" "היכן את אוהבת לבלות?" וכן הלאה. פעמים רבות, נשים משיבות בכנות על השאלות כיוון שלא רוצות ליצור אנטגוניזם וניכור.

הדרך להימנע משיחות אלו מבלי לייצר מתח שלילי, היא להתעלם מהשאלות הללו בעדינות עד שהאדם השני יבין את המסר. אפשר למשל להשיב על שאלה כזו בשאלה אחרת שקשורה לעבודה כגון: "מה לדעתך צפוי לנו בשנה הקרובה מבחינת הפרויקטים?" או "על אילו משימות תרצה שנתחיל לעבוד כעת?" וממש להתעלם מהשאלה במכוון, אך בעדינות.

אם השאלות של הגברים במשרד הופכים להצקה ולהטרדה של ממש, כגון הזמנה לקפה או לארוחה, אין ברירה ויש להשיב באופן ישיר שאינך מערבבת בין עבודה וחייך האישיים. חשוב להגיד זאת בקול ברור ואסרטיבי, ולא באינטונציה קלילה וצחקקנית שתשדר פתח להזדמנויות הבאות. כמובן שאם ההטרדות מחמירות וממשיכות יש לפנות לממונה על העובד המטריד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה