רילוקשיין 2011 מגמות ואתגרים

רילוקשיין 2011 מגמות ואתגרים

ישראל פורמן מנכ"ל ORI: לחשוב טוב לפני שמאשרים רילוקשיין, כ-40% מהעובדים ששבו משליחות במדינה אחרת, פורשים תוך שנתיים מהחברה

שיתוף

 ישראל פורמן, מנכ"ל 0RI, התייחס בדבריו בוועידה השנתית לגלובליזציה, שנערכה על ידי מידע כנסים, למגמות והאתגרים העומדים בפני חברות המניידות עובדים. פורמן הצביע על הקשיים החדשים ברצון לנייד עובד. כך לדוגמא כאשר שני בני הזוג משתכרים שכר גבוה, כרוך המעבר למדינה אחרת בירידה ברמת השכר המשותפת לזוג, אף אם שכרו של העובד המנוייד יהיה גבוה יותר במדינה זו.

להמשך קריאה (סיכום נקודות ההרצאה) ראה לאחר הסרטון של ההרצאה:

בעידן של משק דינאמי יש גם אלו החוששים כי לאחר תום השהייה בחו"ל תסרב החברה לקלוט אותם מחדש בישראל.
מחקר מפתיע אחר עליו סיפר פורמן, מגלה כי כ-40% מהעובדים ששבו משליחות במדינה אחרת פורשים תוך שנתיים מהחברה. יש כאלה החשים כי תנאי השכר בישראל נמוכים הרבה יותר מתנאי השכר הגבוהים להם זכו בארצות השליחות ואילו אחרים חשים כי מיצו את עצמם בארגון.

[adrotate banner="27"] מנקודת הראות של החברה בכלל ושל מנהל משאבי האנוש האחראי לניוד העובד, ראוי לבדוק בקפידה את עלות הניוד. ראשית מקובל להניח כי תפוקת העובד בחודשיים הראשונים לשהייה בארץ היעד היא נמוכה, הוא עסוק בהתארגנות במקום החדש, חיפוש בתי ספר וגני ילדים למשפחה, סידור הבית ועוד. לכך יש להוסיף חודשיים נוספים בהם יעסוק בסידורים דומים כאשר ישוב מהשליחות לישראל.
הוצאות הניוד גבוהות יותר מכפי שנראה ממבט ראשון והן עשויות לכלול גם מימון בתי ספר בינלאומיים למשפחת העובד שעלותם גבוהה במיוחד.

במקרים רבים כדאי לשקול ניוד עובד למשך שבוע העבודה ללא המשפחה, כאשר עלות הטיסות השבועיות הלוך ושוב למדינות אלו, נמוכה הרבה יותר מאשר ניוד המשפחה כולה לפרק זמן ארוך.
אפשרות אחרת היא ניוד עובדים לפרקי זמן קצרים יותר ושוב- ללא המשפחה.

עצה אחרת היא מציאת עובד ללא ילדים או כזה עם ילדים מבוגרים מספיק שיוכלו להישאר בישראל. ולסיום- על העובד כמו על מנהל משאבי האנוש האחראי בארגון על התהליך, לוודאי כי כל הזכויות הסוציאליות של העובד נשמרות אחת לאחת ובכלל זה ביטוחי הבריאות  והביטוח הלאומי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה