כל מה שמנהלי משאבי אנוש צריכים לדעת על גיוס דור ה-Y

כל מה שמנהלי משאבי אנוש צריכים לדעת על גיוס דור ה-Y

יצירתיים, בוטים, חושבים וחיים בקצב מהיר, מייחסים חשיבות גבוהה להווי החברתי ורואים בניוד ערך- איך מנהלי משאבי אנוש יצליחו בגיוס צעירי דור ה-Y

שיתוף

על דור ה-Y והאפשרויות הגלומות בו, עמדה בכנס קהילות הגיוס 2011, שלומית בן דוד מחברת HRD .

בן דוד פרשה בפני באי הכנס את המאפיינים העיקריים של דור זה, הכוללים בין השאר ייחוס חשיבות גבוהה להוויה החברתית במקום העבודה ורצון לעבודת צוות.

לצעירים של היום יכולת מובנת לעבור מנושא לנושא בקצב מהיר, הם בעלי יכולות לימוד גבוהות ורצון בלימוד נושאים חדשים. יתרון נוסף לדור זה היא יכולת ההתמודדות הטבעית שלהם עם מערכות ממוחשבות בכל מישורי החיים.

היבט אחר עליו עמדה בן דוד, הוא הרצון העז של הדור הצעיר להטביע חותם בעולם. הם חותרים למצוא פתרונות יצירתיים, מערערים על המובן מאליו וחותרים לחדשנות. על תהליך הגיוס להתאים עצמו למאפיינים אלו הדגישה בן דוד.
לאלו המייחסים חשיבות להוויה החברתית כדאי להציג את ההוויה החברתית של הארגון ולספר על הדרכים שאפשרו להם להשתתף בה. לאלו הרואים בניידות ערך, כדאי לבנות בארגון מנגנון ניוד פנימי שישמש ככלי שימור. מנגנון ניוד פנימי כזה חוסך עלויות גיוס ומאפשר לשמר את העובד בארגון לתקופה ארוכה.

הקצב המהיר של דור ה-Y מחייב את קיצור לוחות הזמנים של מערך הגיוס. המסר העיקרי של המגייסים צריך להיות "אנחנו עובדים בקצב שלך", אמרה בן דוד והוסיפה: "על הארגון לבנות תהליך גיוס מהיר ויכולת לקבל החלטות בזמן קצר ומוגדר מראש".
בסיום דבריה הסבירה בן דוד כיצד לנצל את ההיבט האותנטי באישיותם של הצעירים לטובת הארגון. הצעירים של היום פתוחים ישירים, בוטים  וגלוי לב, הם אינם מנסים לרצות את המעסיק וחושפים בקלות את האמת הפנימית שלהם. "על תהליך המיון להיות אובייקטיבי ולא שיפוטי ולהתמקד בהתנהגויות הקריטיות להצלחה בתפקיד" הדגישה בן דוד.�

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

השאר תגובה