סטטיסטיקות מדד תהליכי מצוינות משאבי אנוש – סבב שני

סטטיסטיקות מדד תהליכי מצוינות משאבי אנוש – סבב שני

הנתונים הסטטיסטיים של המשתתפים במדד תהליכי מצוינות משאבי אנוש בארגונים מוצגים בכתבה זו וכבר מהם ניתן להעלות מספר השארות על מצב ניהול משאבי האנוש בארגונים בישראל!

שיתוף
סטטיסטיקות מדד מיצוב תהליכי משאבי אנוש

לאחר שהצגנו את תהליך בניית המדד והצגת הנתונים שהתקבלו מסבב המשתתפים הראשון – בחלק הקודם של סדרת מאמרים זו – נוכל לצלול לפרטים הסטטיסטיים ותוצאות סקר המדד בסבב השני.

 * נכתב ע"י טוני גרגורי ובני וולך, עבור פורטל משאבי האנוש. מנהלי משאבי אנוש בארגונים מוזמנים לקחת חלק במדד תהליכי מצוינות משאבי אנוש בארגון – במטרה לשפר מקצועיות המקצוע בישראל!

לכלל הכתבות על מדד תהליכי מצוינות במשאבי אנוש – לחץ כאן!


פרטים סטטיסטיים על ממלאי שאלון מדד תהליכי מצוינות משאבי אנוש בארגונים:

מלאו את הסקר 135 ארגונים מתוכם 100 מילאו את כל השאלון והשאר חלקית.

מיקום גאוגרפי של החברות: 65% מאזור המרכז ,26% מהצפון, 9% מהדרום.

מספר העובדים בארגון: 25% עובדים בארגונים גדולים 700-16000 עובדים, 50% עובדים בארגונים בינוניים 100-699 עובדים, 25% עובדים בארגונים קטנים 100-699 עובדים.

מספר העובדים במחלקת משאבי אנוש: 14% עובדים במחלקות גדולות של 20-140 עובדים, 21% עובדים במחלקות בינוניות של 4-19 עובדים, 64% עובדים במחלקות קטנות של עד 4 עובדים.

מספר שנות הוותק של העוסקים במשאבי אנוש שמילאו את השאלון: 16% בעלי וותק של 20 שנים ומעלה, 18% בעלי וותק של 15-19 שנים, 18% בעלי וותק של 11-14 שנים, 24% של 5-10 שנים, 24% בעלי וותק של 0-4 שנים. כלומר לרוב ממלאי השאלון וותק של 15 שנים ומעלה במשאבי אנוש – והדבר חופף עם בכירות התפקידים של ממלאי השאלון.

נתונים אישיים: רק 61 מממלאי הסקר השאירו כתובת מייל, רק 24 השאירו מספר טלפון נייד! נתונים אלו מצביעים על פחד וחשש בקרב העוסקים במקצוע להיחשף (למרות שבכך הפסידו את ההזדמנות לקבלת משוב).

הטיית סקטור: 75% מממלאי הסקר מגיעים ממגזרי השירותים, הייטק ותעשיה.

משוב והיזון חוזר למשתתפי מדד תהליכי מצוינות משאבי אנוש בארגונים

חזרנו במייל לכל החברות שהשתתפו, שלחנו להם תוצאות ראשוניות כלליות של השאלון שמילאו בהשוואה לממוצע כל החברות והבטחנו להעמיק איתם את ההשלכות של הציונים שקיבלו בסקר בהשוואה לשאר האוכלוסייה, לנתח פערים לנורמות שכבר ישנן ולתכנן מה עושים הלאה. כל זאת בפגישה ללא עלות.

חלק מהארגונים כבר הרימו הכפפה וקבעו פגישות.

בשבועות הבאים נציג מידי שבוע נתונים, תוצאות וניתוחים של הסקר וכן נציג כמה נתונים והארות מהסקר ונפרש אותן.

לכתבה השנייה בסדרה: תוצאות סקר מדד תהליכי מצוינות משאבי אנוש בארגון.

אנחנו מזמינים את כלל קהילת משאבי אנוש בארץ למלא את השאלון.

בכך תתרמו קודם כל לעצמכם, וגם תוסיפו מידע לניסיון ליצור מדד אחיד לניהול תהליכים של גופי משאבי אנוש בישראל. ככול שיותר מקצוענים ישתתפו בסקר כך יהפכו המסקנות לתקפות ואמינות יותר.


תוכלו לקחת חלק במילוי השאלון למיצוב תהליכי משאבי אנוש בארגון, ולקבל את ציונכם במדד ביחס לארגונים אחרים במשק הישראלי, וכן פגישת הכוונה לשיפור ניהול ההון האנושי ארגון – ללא עלות!

להשתתפות במדד תהליכי מצוינות משאבי אנוש בארגון – לחץ כאן!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה