בריאות נוסח יאהו: מחלקת 11,000 צמידי בריאות דיגיטליים בחינם לעובדיה

בריאות נוסח יאהו: מחלקת 11,000 צמידי בריאות דיגיטליים בחינם לעובדיה

חברת ההייטק מעניקה צמידי בריאות דיגיטליים חכמים בתנאי אחד- על מנת לקבל את המכשיר, עליהם להסכים לצעוד כ- 170 ק"מ בשנה

שיתוף
יאהו רוצה עובדים בריאים יותר

חברת יאהו בראשותה של מריסה מאייר שבימים אלה חוגגת שנה בתפקידה כמנכ"ל, לא מפסיקה להפתיע. אחרי שהכריזה על מתן ארוחות חינם לעובדים, ואסרה על עבודה מהבית בצעד שעלה לכותרות, עכשיו היא מנסה לעודד את עובדיה לעבור לאורח חיים בריא באמצעות צמיד דיגיטלי צבעוני. כך מדווח SILICON VALLEY BUSINESS JOURNAL.

עם זאת, על מנת לזכות בצמיד במתנה, עליהם להסכים לצעוד במשך שנה כ-70 ק"מ. כלומר, מה שלא יצליח לעשות הצמיד החכם, אולי יצליח לעשות הלחץ לקבל אותו ללא תמורה.

הצמיד שייך לחברת JawBone ושמו UP (מחירו בארה"ב 129 דולר), ובנוסף לכך שהוא סופר צעדים, הוא עוקב אחר סטטיסטיקת הפעילות הגופנית שלכם. הצמיד עוקב אחרי דפוסי השינה שלכם והתזוזות שלכם, לאחר מכן מציג את הנתונים בטבלאות ידידותיות למשתמש. המשתמשים יכולים גם להוסיף את מצב הרוח שלהם וצריכת הקלוריות שלהם לאפליקציה במכשיר הנייד, ולסנכרן את המכשיר עם אפליקציות בריאות אחרות. הצמיד מגיעים בשמונה צבעים. בנוסף, הוא יודע לקרוא את קצב הלב שלכם, ויש לו מאפיינים מיוחדים שנועדו לעודד אתכם להיות יותר אקטיביים ולאמץ אורח חיים בריא.

לאחרונה מנסה חברת JawBone לשווק את המוצר לחברות המעוניינות להעלות את הפרודוקטיביות ולהקטין הוצאות בריאות הקשורות בעובדיהן, זאת על ידי הגדלת המוטיבציה שלהם להתאמן יותר.

אין מדובר בצעד יוצא דופן מצד יאהו בכל הקשור למאמץ לדאוג לבריאות עובדיה. החברה מזמן מציעה מענקים מגוונים בנושאי בריאות, בין היתר היא מחזיקה הוצאות חברות במועדוני בריאות שונים, בחלק מסניפי החברה קיים חדר כושר פנימי ואף מוצעות תכניות בריאות כמו יוגה, פילטיס וקיקבוקסינג.

קידום בריאות העובדים זוכה בשנים האחרונות לדגש רב במחלקות הרווחה בחברות שונות, מתוך הבנה גוברת שאימוץ אורח חיים בריא הינו אחד הדרכים העיקריות לחסוך הוצאות כספיות גבוהות בשל היעדרות עובדים שלוקחים ימי מחלה, לצד העובדה שהדבר תורם להעלאת הפרודוקטיביות והמורל באופן כללי. מתן מזון בריא בחדר האוכל של העובדים, לצד בניית חדרי כושר משוכללים במקום העבודה ואף פתיחת קבוצות כדורגל וכדורסל לעובדים, תוך הקצאת מקום להתאמן עבורם פעם בשבוע.

הדבר מגובה במחקרים רבים, כך למשל מחקר שערכה חברת מיקרוסופט העולמית, במסגרתו בחנה במשך שלוש שנים קבוצת בת 800 עובדים, אשר התחייבו להתייצב שלוש פעמים בשבוע במכון הכושר שהקימה החברה על חשבון שעות העבודה. מניתוח התוצאות ניתן היה ללמוד כי התפוקה של העובדים עלתה ב-250%, ההיעדרויות בגין מחלות צנחו ב-50% והעובדים הצליחו להיפטר יחד מ-18 טון ממשקלם.

נראה כי בשנים הבאות מנהלי רווחה לא יסתפקו בעידוד פעילויות בריאות  באמצעות קניית הליכונים ומשקולות, אלא ינסו להשתלב במגמה העכשווית המשלבת בין אפליקציות טכנולוגיות חכמות לפעילויות בריאות מגוונות.

 

 על מנת ללמוד עוד על אודות פעילויות רווחה עכשוויות, אתם מוזמנים לקחת חלק בכנס רווחה שייערך בקרוב. לפרטים מלאים לחצו כאן!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה