בשל מחסור כרוני בעובדי תעשייה: הוארך הזיכוי במס עד סוף 2012

בשל מחסור כרוני בעובדי תעשייה: הוארך הזיכוי במס עד סוף 2012

עובדי משמרות בתעשייה זכאים לזיכוי מס של 15% מהכנסתם הנובעת מעבודה במשמרת שנייה ושלישית, עד לזיכוי של 910 ₪ בחודש

שיתוף
מחסור בעובדים בתעשייה

עבודה במפעלי תעשייה, יודעים העובדים בה כמו מנהליהם הזוטרים והבכירים, היא אמנם משלח יד המכבד את בעליו אך עם זאת אינו קל ואטרקטיבי לביצוע.

בענף, מדווחים בהתאחדות התעשיינים, ישנו קושי מתמשך בגיוס עובדים מקצועיים. הקושי נמשך גם ברבע האחרון של 2011 (ראו גרף). המחסור בעובדים יצר איום על המשך עבודת הייצור הרצופה.

לאור הנתונים, אישרה היום (ב') ועדת הכספים של הכנסת את הארכת תוקף תקנות מס הכנסה, המתייחסות לזיכוי ממס על עבודת משמרות בתעשייה. האישור בתוקף עד סוף דצמבר 2012.

בהתאם לתקנות, עובדי משמרות בתעשייה זכאים לזיכוי מס של 15% מהכנסתם הנובעת מעבודה במשמרת שנייה ושלישית וזאת עד לזיכוי מרבי של 910 ₪ בחודש.

הזיכוי בשנת המס יינתן רק על אותו חלק משכר המשמרות שאינו עולה על סכום של כ-11 אלף שקל בשנה. ההכנסה בגינה תינתן ההטבה לשנת המס 2012 הוגבלה ל- 124,320 ₪.

"הרציונל למתן הזיכוי", מסבירים בהתאחדות התעשיינים, "הינו לתמרץ עובדי ייצור על רקע המאפיינים המיוחדים של התעשייה ובהם הצורך לקיים פעילות ייצור רצופה בכדי לא להשבית את המכונות. מפעלים בתעשייה מתלוננים על חוסר כרוני בעובדים מקצועיים והזיכוי הזה עשוי לסייע בהגדלת האטרקטיביות של עבודה במשמרות בתעשייה. 

גיוס עובדים בתעשייה 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה