מסלול סיוע פיננסי חדש למפעלים בפריפריה

מסלול סיוע פיננסי חדש למפעלים בפריפריה

הסיוע יינתן למפעל המוכר 75% מתוצרתו בישראל, כאשר מקום משכנו באזורי עדיפות לאומית תוך התחייבות להגדיל את הפריון השנתי של המפעל ב-10%

שיתוף
מחסור בעובדים בתעשייה

משרד התמ"ת גיבש בתקופה האחרונה מסלול סיוע עבור מפעלים שעיקר מכירותיהם מתבצעות בישראל, ונמצאים במה שמוגדר "אזור עדיפות לאומית".

מנכ"ל המשרד הוציא הוראה כתובה בנדון, בה נומק הצורך ביצירת ההעדפה המתקנת בהגדלת פריון המפעלים הללו. "המסלול נבנה במטרה לעודד השקעות הוניות להגדלת הפריון של מפעלים, שעיקר מכירותיהם בישראל", ציינו בתמ"ת.

גיבוש מתווה המיזם בוצע בשיתוף התמ"ת, משרד האוצר והתאחדות התעשיינים ומקורו במסגרת הרפורמה בחוק השקעות הון.

הסיוע יינתן למפעל המוכר 75% מתוצרתו בישראל, לכל הפחות, כאשר מקום משכנו באזורי עדיפות לאומית תוך התחייבות להגדיל את הפריון השנתי של המפעל ב-10% לפחות, בתום ההשקעה.

"כלי הסיוע החדש", מסבירים בתמ"ת, "אמור להשלים את המענקים הניתנים לפי חוק עידוד השקעות הון ולמרץ חברות לא מייצאות להגדיל את הפריון שלהן וכתוצאה מכך גם את כושר התחרות בשווקים המקומיים והבינלאומיים".

צבי אורן, נשיא התאחדות התעשיינים: "אני מברך את משרד התמ"ת על השקת המסלול ואני שמח שהממשלה פועלת לתמרץ השקעות למפעלים שפעילותם הינה בעיקר בשוק המקומי. צעד זה מעודד בעיקר את אותם המפעלים הנמצאים בפריפריה והוא יקדם פתיחת מקומות תעסוקה חדשים".

בקשות להשתתפות במסלול ניתן להגיש למרכז ההשקעות במשרד עד 18 ביולי. פרטים נוספים במודעות המתפרסמות בעיתונים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה