אילו מיומנויות רכות מעסיקים רוצים?

אילו מיומנויות רכות מעסיקים רוצים?

לרוב העבודות יש דרישות ספציפיות אולם מעבר לכישורים הטכניים, העובדים צריכים גם מיומנויות רכות כלליות יותר כדי לבצע את העבודה

שיתוף
מיומנויות רכות

מיומנויות רכות

סקרים מראים כי מיומנויות של פתרון בעיות והיכולת לעבוד בצוות הן שתי המיומנויות הרכות החשובות ביותר שמעסיקים מחפשים אצל מועמדים לעבודה, ואחריהן מיומנויות תקשורת ומנהיגות.

מדוע חברות מדרגות מיומנויות אלו במקום גבוה כל כך? להלן המיומנויות הרכות החשובות ביותר למעסיקים:

יכולת פתרון בעיות

מעסיקים מגייסים אנשים כדי לפתור בעיות. לכן, אין זה מפתיע כי פתרון בעיות נמצא בראש רשימת הכישורים המבוקשים ביותר. פתרון בעיות כולל חשיבה ביקורתית – היכולת לשאול את השאלות הנכונות כדי להגדיר את הבעיה, ולאחר מכן בחינת הראיות וניתוח פתרונות שונים לצורך בחירת מהלך הפעולה הנכון.

בני דור המילניום הם הדור הגדול ביותר בכוח העבודה כיום, אך על פי מחקר שנערך לאחרונה על ידי MindEdge בארה"ב נמצא, כי רבים מהם לוקים רבים בחוסר מיומנויות של חשיבה ביקורתית.

כיום, על פי מומחים, זה לא מספיק לקבל קבוצה ספציפית של מיומנויות טכניות או משמעת ספציפית, אלא יש צורך לטפח חשיבה ביקורתית רחבה יותר כדי להתמודד עם האתגרים העומדים בפני כולם.

בדומה לשרירים בגוף, גם חשיבה ביקורתית ניתן לפתח. חשיבה ביקורתית היא מיומנות שניתן ללמוד באמצעות תרגול של יסודות – לדוגמה, אוריינות מידע, פתרון בעיות אינטגרטיביות, עיצוב וחדשנות. ניתן ללמוד כיצד לקרוא ולנתח מידע, ולאחר מכן לבחור בגישה יצירתית לפתרון בעיות כאשר לעיתים קרובות התוצאה היא בפתרונות טובים יותר.

יכולת עבודת צוות

עבודת צוות היא מונח כללי הכולל אמון, הקשבה אקטיבית, בקשת עזרה ומתן עזרה בעת הצורך, אחריות משותפת, קבלת נקודות החוזק והחולשה של אחרים, פתרון קונפליקטים וביקורת בונה.

כאשר העבודה הופכת יותר ויותר שיתופית, העובדים חייבים להיות מסוגלים לאמץ מגוון דעות וחוות דעת. וכיוון שמקום העבודה עצמו הופך להיות מגוון ומקיף יותר, יכולת העובדים לעבוד טוב עם אחרים היא חיונית להצלחת הארגון.

תקשורת כתובה

העובדים בכל רמה זקוקים למיומנויות תקשורת בכתב. החל משליחת הודעות דוא"ל ועד כתיבת הודעות ומסמכים אחרים, היכולת לכתוב ביעילות וגם להבין מה שנכתב – היא מיומנות הכרחית.

על העובדים לתקשר עם עמיתים לעבודה, עם פקידים ועם המנהלים בנוסף ללקוחות ולשותפים עסקיים, ואפילו עם הציבור הרחב. לפני שהם אפילו מתקבלים לעבודה, הם צריכים להגיש קורות חיים מלוטשים ומכתב נלווה איכותי.

העובדים הם שגרירי מותג עבור החברות בהן הם עובדים והתקשורת הכתובה שלהם היא השתקפות של הארגון. דקדוק, שגיאות כתיב ופיסוק רע מהווים השתקפות שלילית על החברה.

מנהיגות

חברות צריך יותר מאשר רק עובדים. הם גם זקוקים לאנשים בצינור ההולכה: מנהיגים עתידיים. מנהיגים פוטנציאליים צריכים להחזיק בכל הכישורים המפורטים לעיל, אך עליהם להיות מסוגלים גם להניע אחרים, להאציל משימות, לנהל קונפליקטים ולהציג אינטליגנציה רגשית.

סדנת ניהול זמן

אין תגובות

השאר תגובה