אודות החברה – איך בונים פרופיל חברה נכון

אודות החברה – איך בונים פרופיל חברה נכון

פרופיל חברה הוא נכס חיוני בשוק העבודה התחרותי. איך בונים פרופיל חברה נכון שישרת את כלל עובדי הארגון?

שיתוף
אודות החברה
אודות החברה

בכל אתר בית של חברה מסחרית, עמותה או ארגון, מופיעה בתפריט הראשי הרובריקה 'אודותינו'. עובדי החברה, מנהלי ובעיקר מובילי מערך ה-HR בחברה, נדרשים לעיתים קרובות להציג את עצמם בפני עובדים חדשים, שותפים, משקיעים, לקוחות עסקיים או פרטיים, ספקי שירות חיצוניים ועוד. בהזדמנויות אלה עובדי החברה ומנהליה מתבקשים להסביר, בתמציתיות וביעילות, לגורמים בארץ ו/או בחו"ל אודות החברה בשיחות פרונטליות, טלפוניות, באמצעות תכתובת דוא"ל ועוד.

אז מדוע ארגונים מקדישים כל כך מעט זמן לגיבוש פרופיל החברה? או לאחר שזה גובש, מדוע אינם מעבירים אותו לכלל עובדי החברה, עם סטנדרטים ברורים, מותאמים לכל שפה בה העובדים מתקשרים ולכלל ערוצי התקשורת בהם משתמשים העובדים?

בשוק העבודה המוצף ורווי המותגים, יצירת בידול היא בגדר אתגר אמתי. להגיע למצב שבו זוכרים את שם החברה, מדייקים באיות, זוכרים את תחום התמחותה ומבינים את מטרותיה ויעדיה, זו האוטופיה של כל מנכ"ל. אולם בפועל, חברות רבות יכולות רק לקוות שמנוע החיפוש יבין שמתכוונים אליהן כאשר מקלידים שם שדומה (פחות או יותר) ויכוון את הגולשים המבולבלים לאתרם. יצירת זהות ארגונית היא קשה היום יותר מתמיד ודורשת התייחסות מקצועית לרבות הקצאת משאבים.

אם גם בארגונכם טרם גובש פרופיל חברה רשמי ועדכני, המשמש כל עובד ועובד בחברה בהתאם לתפקידו, מעמדו, ואופי מגעיו עם גורמים חיצוניים – זה הזמן, לקראת תחילת השנה החדשה, לגבש מצע, ליצור תבנית רשמית קבועה, להפיצה בקרב ציבור העובדים ולפקח על תהליך הטמעתה.

לנוחיותכם, ריכזנו עבורכם את השאלות החשובות ביותר שתשובותיהן יסייעו לכם לגבש סעיפים ראשיים ועקרונות ביצירת פרופיל חברה אחיד ורשמי:

1. מהו תחום העיסוק העיקרי של החברה? דוגמא: חברה לשיווק מוצרים אופטיים.

2. מהם תחומי העיסוק המשניים? דוגמא: חברת תקשורת סלולארית המספקת גם חבילת גלישות לאינטרנט.

3. היכן אתם ממוקמים? כמה סניפים יש לכם?

4. מתי נוסדה החברה ועל איזה רקע? דוגמא: החברה נוסדה ב-2004 בעקבות זיהוי צורך בפתרונות טכנולוגיים לתמיכה במערכות וידיאו ביתיות.

5. מה הייחוד שלכם מבחינה מקצועית? דוגמא: החברה מייצרת תכשירי שיער לפעוטות, על בסיס חומרים טבעיים בלבד.

6. מהו הערך המוסף שלכם מעבר למוצר או השירות? לדוגמא: כל המוצרים שלנו נבדקו על ידי מעבדות התקנות המחמירות ביותר באירופה ולחברה אישור שיווק והפצה על ידי ה-FDA.

7. מהם המטרות והיעדים של החברה? דוגמא: החברה רואה מנגד את הצורך הגובר של לקוחותיה במוצרי צריכה ידידותיים לסביבה ושמה לה למטרה לספק תכשירים אלטרנטיביים באיכות ובעלות זהה לזו של המוצרים הכימיים הקיימים על המדפים.

8. כמה לקוחות כבר הצטרפו אליכם ומיהם בעצם הלקוחות שלכם?

9. באיזה מודל פועלת החברה? דוגמא: אנחנו עובדים עם המפיצים הראשיים ברשתות המזון או: את מוצרנו אפשר להשיג ישירות באתר הסחר של החברה וכיו"ב.

10. מדוע כדאי להתגייס לשירותכם? כאן יש לבנות תשובה הולמת לכל מחלקה, פעם אחת למנהלת גיוס, פעם אחת לנציג מכירות B-to-B, וכיו"ב.

טיפים כלליים

פרופיל החברה לא יכול להיות יותר מעמוד A4 סטנדרטי. המטרה היא ליצור טקסט תמציתי, ברור ומקצועי, אולם רצוי לא להשתמש בז'רגון שעלול להרתיע אנשים שאינם מהתחום. פרופיל החברה צריך לתת בקצרה מידע רלוונטי אך שיווקי, לא מכירתי, מסקרן כדי שירצו ללמוד עוד אבל גם מלא, על מנת שמי שקרא את העמוד בלבד יבין את התמונה בגדול. החדשות הרעות הן שזה באמת לא כל כך פשוט לבנות פרופיל חברה. החדשות הטובות הן שזו משימה חד-פעמית. החדשות הטובות עוד יותר הן שאנחנו כאן לעזרתך!

למידע נוסף, ייעוץ וסיועה בבניית פרופיל חברה, הנך מוזמן ליצור קשר עם מומחה מטעמינו בכתובת news@hrus.co.il  

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה