שיתוף

באיזו מידה ולאילו תת תחומים בתחום משאבי האנוש צפויה להכנס הבינה המלאכותית, את מי היא אמורה להחליף והאם היא תחליף את מנהלי משאבי אנוש או רק תשמש להם כלי עזר לביצוע יעיל ומהיר יותר של עבודתם.

סוגיות אלה טורדות כיום במידה רבה, שיעור נכבד ממנהלי משאבי האנוש בהווה ורבים בקרב הסטודנטים המתלבטים אם לבחור בתחום לימוד משאבי אנוש.

הטכנולוגיות המתקדמות דוגמת בינה מלאכותית ורובוטיקה הולכות ומשתכללות, כאשר בד בבד כמויות הנתונים האגורים במאגרי הנתונים של הארגונים, וכמות הנתונים המתווספים כמעט בכל יום, הולכות ועולות בהתמדה.

הבינה המלאכותית יכולה לסייע רבות בשיפור מגוון רחב של תפקידים בתוך מחלקת משאבי האנוש, שכן לטכנולוגיה יש תפקיד חשוב מאוד ברבים מתפקידיה של מחלקת משאבי האנוש.

בכל מקרה, בשנים הקרובות צפויה לגבור מאוד הנוכחות של הבינה המלאכותית ושילובה בעבודתה של מחלקת משאבי האנוש.

מסקר שנערך בארה"ב עולה, כי רבים מבין מנהלי משאבי האנוש חושבים שהצורך לעמוד בשינויים הטכנולוגים המהירים הינו מאתגר ביותר, וכי כלי הבינה המלאכותית יעזרו להם בכך, ויאפשרו להם לפנות חלק נכבד מזמנם כדי להתמקד במשימות החשובות יותר, שאינן יכולות להתבצע על ידי בינה מלאכותית.

תפקידה של הבינה המלאכותית, לפחות בשלב זה, הוא לקצר משמעותית את זמן הטיפול באינסוף הנתונים הנאגרים כתוצאה מהעסקה שוטפת של עובדים, ממיון מועמדים לעבודה, ומשאר המשימות שהמוטלות על אנשי משאבי אנוש.

להלן 7 נקודות בהן הבינה המלאכותית יכולה לסייע רבות בהתמודדות של מנהלי משאבי האנוש עם המשימות הכרוכות בהסתמכות על מאגרי נתונים גדולים:

1 זיהוי מראש של עובדים שעלולים לעזוב, זיהוי הסיבות שבגללן הם רוצים לעזוב, והצעת דרכים להתמודדות עם המצב כדי שהעובד יחזור בו מרצונו לעזוב.

2 ניתוח מעמיק ומושכל של אלפי קורות החיים המגיעים אל הארגון ואיתור המועמדים הטובים ביותר.

3 איתור המועמדים המובילים העשויים לייצר את הערך הרב ביותר עבור החברה, והתפקידים שבהם הם יכולים לתרום לחברה את הערכים הללו.

4 איתור מועמדים המתאימים לתפקידי ניהול.

5 איתור עובדים שכדאי לקדם אותם בנקודת זמן מסויימת, והתפקיד שאליו כדאי לקדם אותם.

6 שיפור הליך קליטת עובדים חדשים, לגבי כל עובד שמתקבל לעבודה: חווית קליטה חיובית כבר הוכחה ככזו שמאפשרת להגביר משמעותית את שימור העובדים בארגון. ניתן להשתמש בבינה מלאכותית על מנת להתאים באופן אישי את תוכנית הקליטה לכל עובד חדש: בהתאם לתפקיד שאליו הוא נקלט, בהתאם לכישורים שהוא מגיע איתם, ולאילו סוגי הכשרות הוא זקוק כדי להקלט בצורה מיטבית בארגון.

כמו כן, כלי הבינה המלאכותית יכולים לספק לעובדים החדשים תשובות לשאלות שהם נתקלו בהן בחודשים הראשונים ולסייע להם בפתרון בעיות.

7 איתור העובדים שיש לשלוח אותם להכשרה, ומהי ההכשרה המתאימה ביותר שאליה יש לשלוח אותם: פלטפורמת הכשרות אונליין המשלבת בינה מלאכותית יכולה לסייע בתכנון הכשרת העובד החדש, תוך יצירת מסלולי הכשרה המותאמים לו באופן אישי. התכנון יתבצע תוך עיבוד המידע שיש לחברה על ניסיונו של העובד בעבודה בעבר, על מסלולי הקריירה הזמינים ועל ההכשרה שתואמת את אפשרויות הקידום המתאימות לכל עובד באופן אישי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה