שיתוף

מטרתו המקורית של האתר Glassdoor, שהוקם ביוני 2008, היתה לאפשר לעובדים לפרסם חוות דעת על מעסיקים. הימים היו ימי המשבר הכלכלי הגדול ביותר שידע עולם התעסוקה מאז שנות ה-30 של המאה הקודמת. עובדים מצויינים איבדו את מקור פרנסתם ולעיתים קרובות את ביתם וכל נכסיהם, איש לא ידע מה יעלה בגורלם וההתאוששות לא נראתה באופק.

ודווקא בתוך הכאוס הזה בו היה שרוי שוק העבודה, הוקם האתר שהציע הזדמנות לעובדים ולמפוטרים לרכז תחת קורת גג אחת, החלפת חוות דעת בין הגולשים לגבי מעסיקים ומקומות עבודה.

במהלך השנים הפך האתר לאחד ממאגרי המידע הגדולים ביותר בעולם בכל הקשור למעסיקים ולעובדים ומועמדים כאחד. (על היתרונות של Glassdoor למנהלי משאבי אנוש/גיוס תוכלו לקרוא בקישור המצורף). כיום פונים רוב המעסיקים בעולם אל Glassdoor באופן קבוע כדי להיות עם היד על הדופק של שוק העבודה. ארגונים רבים הבינו שניתן לרתום את עושר המידע שנאגר בפטלפורמה הזאת כדי לאתר עובדים מצויינים ולגייסם, ובד בבד לשדרג את מיתוג המעסיק שלהם.

אף שרוב הכלים שהאתר מציע לארגונים הם בתשלום, ניתן גם להקים פרופיל בחינם ולקבל במסגרתו חמישה כלים שמאפשרים לשדרג את תהליך המיון, הגיוס, הראיונות, ומיתוג המעסיק, ולקבל אינדיקציות לגבי מצבכם בשוק העבודה.


תוכלו לקבל כלים נוספים וללמוד מה נעשה בארגונים מובילים בתחום גיוס העובדים בארגונים ופיתוח מקורות גיוס במסגרת כנס הגיוס שאנו עורכים. למידע נוסף ורישום לכנס הגיוס ראו:

לו"ז ורישום לכנס הגיוס השנתי


הנה חמישה כלים חינמיים שהאתר מעניק לארגונים שפתחו אצלו פרופיל:

1 עדכון פרטי החברה:

חברות שמחזיקות פרופיל שהוא כמעט ריק ב-Glassdoor אינן מנצלות את החשבון שלהן. חשוב לדעת שניתן לעדכן כל הזמן את החשבון של החברה ב-Glassdoor, בכל הקשור לפרטי חברה קריטיים בהם מספר העובדים, מידע על התעשייה בה פועלת החברה, תיאור החברה ולוגו החברה. כל אלה מאפשרים לארגון לשדרג את נוכחותו הדיגיטלית ולספק למועמדים פוטנציאליים מידע חיוני, הרבה מעבר למה שרשום בפרופיל הלינקדאין של החברה.

זאת ועוד, במסגרת פרטי החברה ניתן לעדכן ולאמת את שם המנכ"ל. כמו כן ניתן להוסיף תמונות של החברה ועובדיה. כל הפרטים הללו יסייעו במידה משמעותית למועמדים פוטנציאליים לקלוט טוב יותר את המותג של החברה, את המטרות שלה ואת התרבות הארגונית שלה, במבט אחד. ניתן גם לפרט אילו הטבות מעניקה החברה לעובדיה. אלו הם גורמים קריטיים עבור מחפשי עבודה ששוקלים הגשת מועמדות.

2 ניהול הביקורות וחוות הדעת

כאמור, האתר Glassdoor החל את דרכו לפני כעשור כפלטפורמה שמאפשרת לעובדים לשתף חוות דעת על המעסיקים. באותה עת, שיתוף כזה היה הרבה פחות רווח מאשר הוא כיום, והפלטפורמה נחשבה לאימתם של מנכ"לים ומנהלי משאבי אנוש. המטרה היתה ועודנה, לעודד שקיפות שלא היתה נהוגה עד אז.

כיום משמש האתר את המעסיקים ובעיקר את מנהלי משאבי האנוש, כדי לאתר עובדים שקשה לאתרם באמצעים אחרים. אלא שהמטרה המקורית לא נעלמה עם השנים. העובדים עדיין יכולים לשתף באתר חוות דעת על המעסיקים.

אחד הכלים החינמיים שהאתר מאפשר לחברות שפתחו אצלו חשבון הוא ניהול הביקורות ותגובות של עובדים בהווה ובעבר. ב-Glassdoor מציינים, כי האפשרות שמעסיק מעניק לעובדיו הנוכחיים ולאלה שעזבו לכתוב חוות דעת עליו, מאפשרת לבצע אופטומיזציה של תהליך המיון ומהווה הקדמה מצויינת לקראת ראיונות העבודה.

למה כדאי לחברות לפתוח את החשבון שלהם לביקורות של עובדים ועובדים לשעבר? משום שכאמור, זה מאפשר להן לייעל את תהליך ראיונות העבודה והגיוס בכללותו, לשדרג את התרבות הארגונית של החברה ולהבליט את היתרונות של הארגון מול מתחריו בשוק העבודה.

מועמדים פוטנציאליים רוצים לקרוא ביקורות שמבהירות להם איך זה לעבוד בארגון. הם מאד מעריכים את נקודת המבט של עובדים אחרים, ומייחסים לה הרבה יותר אמינות לעומת תגובות רשמיות של החברה. האופציה הזאת מניבה  לחברה דיבידנדים רבים בקרב מועמדים פוטנציאליים.

מועמדים פוטנציאליים מעריכים הרבה יותר, ארגונים שמאפשרים לעובדיהם בהווה ולעובדיהם בעבר לכתוב את הביקורות וחוות הדעת, ורואים בהם מעסיקים שמעוניינים לקדם משוב ושקיפות.

3 השגת 'מודיעין' מול התחרות

מה אתם יודעים על המתחרים שלכם בשוק העבודה, כמה מידע איכותי יש לכם עליהם, והאם מועמדים פוטנציאליים שמחפשים עבודה עוזבים את פרופיל ה-Glassdoor שלכם כדי לעבור לפרופיל של חברה אחרת.

את התשובות לכל השאלות הללו ניתן לקבל כחלק מכלי חינמי בחשבון המעסיק שלכם ב-Glassdoor. האתר מאפשר לכם לקבל תמונה מדויקת של חברות המתחרות בכם בשוק העבודה על עובדים מוכשרים, ומאפשרים לכם להבין איך אתם נתפסים כמעסיק מול חברות אחרות בתעשייה שלכם.

4 לקבל מידע נוסף על המועמדים

כלי חינמי נושף שיכולים בעלי חשבון ב-Glassdoor לקבל הוא כלי שמספק נתונים המאפשרים לכם לקבל את ההתפלגות הדמוגרפית של המבקרים בפרופיל החברה שלכם. מומלץ לכוון את הנתונים הללו לכיוון של משרות פתוחות. המידע הזה מסייע רבות לחדד את תהליך הגיוס.

5 תחקיר עומק וניתוחי יעילות לגבי הגדרות המשרות ותיאורי התפקיד

כל מעסיק רוצה שמודעות הדרושים שלו יקבלו הבלטה לעומת המתחרים. לשם כך עליו להגדיר את התפקיד באופן שיקסום למועמדים הפוטנציאליים. האם אתה יודעים אילו הגדרות תפקיד הן המושכות ביותר את מחפשי העבודה שמבקרים בפרופיל ה-Glassdoor שלכם?

בעלי חשבון באתר מקבלים כלי חינמי שמספק להם מידע לגבי אילו הגדרות תפקיד ותיאורי משרות הם אלה שמקבלים הכי הרבה צפיות, על אילו הגדרות תפקיד המועמדים נוטים להקיש יותר מאשר על אחרות, ואילו תיאורי משרה מניבים יותר תוצאות. בד בבד מספק להם הכלי החינמי הזה גם את הגדרות התפקיד ותיאורי המשרות הגרועים ביותר, שקיבלו הכי מעט צפיות.

אין תגובות

השאר תגובה